• 5847Alexandra

Hur länge blödde ni efter förlossning?

Dela gärna med er av hur länge eran blödning pågick efter att ni fött era barn. Hur länge anses "normalt?"

• Svar på tråden Hur länge blödde ni efter förlossning?
  • Pentra

Med blod och annat avslag; ca 6 veckor varje gång. ... /Pentra

• Fröken Smilla

5 veckor här... Mest de första veckorna sen avtog det mer och mer.

• elyse

Inte alls så länge, 2-3 veckor. (Kunde ha sex efter 6-7 veckor).

• Tess1990

Allt som allt 6 veckor

Blödde som fan i 2 veckor, sen bara lite i 1 vecka och sen började jag blöda lite klumpar igen och rent blod i 1 vecka till, sen 2 veckor till med kraftig rosa grå flytningar och sen nada

Fick mens 12 veckor efter förlossningen ^^

Min syster slutade blöda efter 6 dagar och sen flytning några dagar till och sen nada (lyllo henne!)

• Ingrediensen

Så lite en del blöder, avis!
    Jag blött/haft avslag i 8 veckor varje gång (snitt).
    Har iofs mens i 7 dagar vilket jag nyligen förstått är längre än de flesta har, så det hänger kanske ihop.

• CissiJissi

1:a blod i några få dagar och sedan avslag i några veckor

2:a blod ibland första veckan och sedan bara avslag, har väldigt lite avslag nu så det upphör nog snart.. (18 dagar sedan förlossning)

• CissiJissi

Stämmer det att ni är flera som inte bara har avslag i 8 veckor men verkligen blöder??:/ trodde inte det var så illa!!

• Fröken Smilla
    CissiJissi skrev 2016-04-13 11:27:12 följande:

Stämmer det att ni är flera som inte bara har avslag i 8 veckor men verkligen blöder??:/ trodde inte det var så illa!!

Nu hade jag ju inte det 8 veckor men under tiden blödde jag både klumpar och färskt blod i omgångar. Var i kontakt med gynakuten ett par gånger, allt var tydligen normalt.
  • Det kommer bli bra

6 veckor. Kontakt med gynakuten eftersom det efter 3 veckor kom massor med stora klumpar och forsade blod (men allt var bra).

• Björckan

Tror att jag allt som allt blödde i 10-12 veckor. De sista veckorna var det bara bruna flytningar dock.

Svar på tråden Hur länge blödde ni efter förlossning?