• soproi

Vi som nyligen blivit opererade för utomkveds och vill bolla lite tankar och följas åt till en ny grav.

Jag opererades för x för två veckor sen. Första graviditeten med min fästman (har varit gravid när jag va 17 och gjort en medicinsk abort) och vi var superglada. Fick två små blödningar med nån dags mellanrum och åkte för att kolla upp det. Ingenting syntes. Läkaren frågade "är du säker på att du är gravid?", började nästan själv tro att jag hittat på allting... Men ja, efter en vecka med blodprover kunde de se något i höger äl och opererade bort den... Känns så bittert! Jag mår "bra" nu och vi tänkte vänta en mens och sen börja försöka igen. Läkaren sa att jag skulle vänta 3 månader, barnmorskan sa att det inte finns några restriktioner så jag väljer barnmorskans råd. Är lite besatt i att bli gravid. Vi hann bli så himla glada och nu är jag livrädd att det ska dröja 100 år!

• soproi

Jag har nu fått min första ägglossning sen operationen, 4 v och 3 dagar tog det. Vi låg dagarna innan, är lite orolig då läkaren sa att vi skulle vänta 3 månader innan ny graviditet, samtidigt som jag hoppas att det ska ta sig... Ska på återbesök den 7:e juli så jag hoppas att de kan de att allt står rätt till.

Svar på tråden Vi som nyligen blivit opererade för utomkveds och vill bolla lite tankar och följas åt till en ny grav.