• Ess

Ni som gått in i relation och fått bonusbarn. Fixar man det utan massa problem? Är inte orolig över barnen men relation med xet :/

Jag hade absolut inte stressat med att flytta ihop. Jag hade börjat att testa lite i det tysta med att vi bokade in saker på hans barnfria veckor och sen sett vad som hände. Har han k*k nog att säga nej till exet om det inte är något akut?
    Kan han be barnen ringa innan de kommer över, för att se så att det passar?
    Kan han avsluta ett samtal med exet snabbt om ni håller på med annat?
    Sen vilket också är viktigt, hur reagerar exet när han gör ovanstående?

Som sagt, kolla av situationen jäkligt noga innan du sätter dig i skiten riktigt. Förhoppningsvis så är exet en vettig person som inser att deras tidigare förhållningssätt ändras när en av dem träffar en ny och får åtaganden åt det hållet också.

• Ess
    ungbrunett skrev 2016-03-24 09:03:58 följande:
    Mannen verkar (med rätt) prioritera en god relation med sina barn (och sitt ex). Detta innebär att hans nya partner kommer att sättas åt sidan, hon blir inte nummer ett. Såvida hon inte är väldigt storsint och förstående (som du?) så kommer ts tycka det är oerhört störigt att mamman inte förstår att hon inte kan ringa en barnfri lördagkväll när ts och mannen delar en flaska rödtjut vid öppna brasan. Mamman lär inte bry sig om att hon ringer vid en obekväm tidpunkt utan kommer hävda sin rätt som mamma att ringa sina barns pappa när än hon behagar. Tror jag :)
    Det är just sådana saker som ts ska kolla av noga innan de flyttar ihop.
    De flesta vettiga män (och kvinnor) kan säga ifrån när exet börjar med dominansspel. Skulle inte denna mannen klara av det så är det bäst om ts kommer på det innan de flyttat ihop.
  • Ess
    Anonym (Millan) skrev 2016-03-30 17:18:03 följande:
    Fast fortfarande är det inte bonusmammans sak att säga till biomamman. (Såvida det inte är något som handlar om bara dem).
    Om människan själv står och säger att stridsyxan ska grävas ner blaha blaha, så förstår jag att inläggsskrivaren blev förbannad när samma människa inte ens besatt normalt folkvett och hälsade tillbaks. Då kan hon ta sin yxa och stoppa upp den i röven.
  • Ess
    smulpaj01 skrev 2016-03-30 18:40:45 följande:
    Jösses - NEJ, alla är inte lika bittra och hatiska som just Du är!

Du bör dock lämna ditt förhållande, helst igår - det är solklart för Alla som läst dina inlägg!

Har själv levt i bonusfamilj i 8 år och jag har ALDRIG haft de problem du gnäller om!
    Jag har haft de problemen hon skriver om. Dock var det en fd svärmor som ringde i tid och otid. Visst, alla kan behöva hjälp ibland. Men inte varje dag och inte med enkla saker som att byta en glödlampa.
    Nu var det inte den enda anledningen till att jag dumpade honom, men det bidrog helt klart till beslutet.
  • Ess
    Brumma skrev 2016-03-30 21:15:39 följande:
    Precis som man inte har rätt att ställa krav på sin partner om denna inte klippt navelsträngen? Festar för mycket med kompisarna? Sitter för mycket vid datorn?

I din värld så möts man inte som partner utan rättar sig in i ledet? Gäller det alla eller enbart bonusmammor?
  • Ess
    smulpaj01 skrev 2016-03-30 21:22:32 följande:
    Så om han festar för mycket med kompisar så ska man gå på kompisarna och bråka med dem?

Klippt navelsträngen? Menar du svärmor? Ska nya kvinnan gå på blivande svärmor och skrika på henne?

Hur gör man om han sitter för mkt framför datorn? Slår sönder den?

Allt är okej - bara man behåller husfriden och aldrig någonsin säger ett pip till MANNEN.....,,eller?
    Visst kan man det. Har man haft en diskussion hemma ang festandet och sen kompisarna kommer och blandar sig, så är det klart att dom får svar på tal. Både kompisar och svärmor (och ex) kan va rätt påträngande, så går de emellan och börjar dra i partnern har man självklart rätten att säga till dem. För det inverkar helt klart på ens liv om partnern har tjatande häftplåster efter sig.
  • Ess
    Anonym (Millan) skrev 2016-03-31 02:18:12 följande:
    Pratar vi om samma person nu?
    Gör vi inte det?
    Mamman som inte kunde vinka tillbaks.
Svar på tråden Ni som gått in i relation och fått bonusbarn. Fixar man det utan massa problem? Är inte orolig över barnen men relation med xet :/