Inlägg från: Anonym (Millan) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Millan)

Ni som gått in i relation och fått bonusbarn. Fixar man det utan massa problem? Är inte orolig över barnen men relation med xet :/

Om du redan nu stör dig på att de hjälps åt, stöttar och samarbetar kring barnen så är det nog inget för dig.

• Anonym (Millan)

Kola med de bonusmammor där samarbetet mellan föräldrarna inte fungerar alls och där det bråkas och ingen kommunikation finns alls om du tror att det är så mycket bättre?

• Anonym (Millan)
    Annasofia01 skrev 2016-03-29 08:38:03 följande:
    Hon är 9 år äldre än mig och vi har försökt begrava stridsyxan en gång som hon kallade det. Men då när jag skulle lämna av barnet och vinkade till henne på avstånd bara för barnets skull så kunde hon inte vinna tillbaka vilket barnet såg . Blev arg så skickade ett sms som löd: kunde du inte ens vink till mig för din son skull varpå jag fick ett svar att jag inte får vara på deras kvarter och att de är pappan som ska lämna . Var barnet som bad mig lämna och jag tänkte att de skulle vara okej när vi "begravt stridsyxan "
    Fast när är det bonusmammans roll att skicka sms och tillrättavisa biomamman och sätta ner foten kring diskussionerna mellan barnets föräldrar? Låter som du faktisktär den som bygger på och skapar konflikter.
  • Anonym (Millan)
    Annasofia01 skrev 2016-03-29 22:10:40 följande:
    Ja kanske fast nu ser deras relation ut som den gör . Lätt att döma via datorn när man inte har hela facit fast ja har man bara en del i det hela så kan man se de så antagligen . Fast för privat att skriva ut mer ur vårt liv ute på nätet så det tänjer jag inte göra . Hoppas bara andra kvinnor /män har bättre relationer .
    Fast fortfarande är det inte bonusmammans sak.
  • Anonym (Millan)
    Brumma skrev 2016-03-30 06:46:08 följande:
    Man kan som partner absolut stötta sin partner att sätta ned foten mot ett ex som försöker köra över.

Själva nedsättande av foten bör så att säga vara den utsatta personens men personen kan mycket väl behöva hjälp för att för att hålla den nere. Alla är inte tillräckligt starka att klara av det själva..

Om jag som ny partner (och då i förlängningen även bonusmamma) märker att min partner mår dåligt över hur relationen med exet ser ut eller om relationen påverkar mig på ett negativt sätt så gör jag naturligtvis något åt det. Genom att stötta och prata med min man.

Och även om jag anser att det mestadels bör vara föräödrarna som sköter kommunikationen i normala fall - och att det därför är föräldern som bör sätta ner den där foten om det behövs - skiljer det sig från fall till fall.

Tex om exet självmant drar in bonusföräldern, självklart får man då bemöta detta. Eller om exet drar in bonusförälderns barn tex.

Ibland ÄR det bonusförälderns sak också.
    Fast nu var det väl inte riktigt det denna användare skrev om du läser? Utan att hon hoppar in och sätter ner foten, att hon skickar arga sms till biomamman när hon inte gör som bonusmamman önskar.
  • Anonym (Millan)
    Brumma skrev 2016-03-30 17:10:17 följande:
    Jag vet det och jag har redan påpekat att jag anser att hon bidrar till konflikten.

Men ibland behöver även en bonusmamma lägga sig i, sätta ner foten och säga ifrån. Du skrev att det "inte är bonusmammans sak". Vilket det är eftersom det påverkar ens liv HUR man engagerar sig i konflikten är däremot en annan sak. Att bidra till den genom att skicka anklagande sms är ert av de sätt man definitivt bör undvika. Men det innebär inte att det "inte är bonusmammans sak".
    Fast fortfarande är det inte bonusmammans sak att säga till biomamman. (Såvida det inte är något som handlar om bara dem).
  • Anonym (Millan)
    Brumma skrev 2016-03-30 17:10:17 följande:
    Jag vet det och jag har redan påpekat att jag anser att hon bidrar till konflikten.

Men ibland behöver även en bonusmamma lägga sig i, sätta ner foten och säga ifrån. Du skrev att det "inte är bonusmammans sak". Vilket det är eftersom det påverkar ens liv HUR man engagerar sig i konflikten är däremot en annan sak. Att bidra till den genom att skicka anklagande sms är ert av de sätt man definitivt bör undvika. Men det innebär inte att det "inte är bonusmammans sak".
    Fast nu går du väldigt ot vilket inte alls handlar om det som saken egentligen gällde. Ingen har vad jag vet skrivit att en bonusförälder inte får stötta sin partner.
  • Anonym (Millan)
    Ess skrev 2016-03-30 18:17:36 följande:
    Om människan själv står och säger att stridsyxan ska grävas ner blaha blaha, så förstår jag att inläggsskrivaren blev förbannad när samma människa inte ens besatt normalt folkvett och hälsade tillbaks. Då kan hon ta sin yxa och stoppa upp den i röven.
    Pratar vi om samma person nu?
  • Anonym (Millan)
    Sanaria skrev 2016-03-30 19:42:42 följande:

Jag tror att en sån sak som hur mycket mamman och pappan ställer upp för varandra är det bäst om de avgör själva utan inblandning av den nya kvinnan. Annars finns det nog stor risk att relationerna försämras. Om pappan tycker att han inte har tid att ställa upp lika mycket pga den nya, fine, men då ska det vara hans beslut. 

Kan bara instämma. I en del fall har bioföräldrarna en bra vänskaplig relation, kan ta nån kopp kaffe vid överlämning, hjälpa till ibland eller hör och häpna (härinne) prata vardagligt med varandra som inte handlar om barnen (alla skiljs ju inte som ovänner). Då blir det rätt märkligt när pappans nya säger att de minsann inte alls får ta en kopp kaffe ibland vid överlämning eller ens prata om något annat än barnen och få bara på vissa tider eftersom det stör henne. Dessutom blir det ju ganska löjligt att tillrättavisa sin partner som ett litet barn vad han får prata om och hur. Dessutom försämras ofta samarbetet i och med sånt. Som du säger det bör vara bioföräldrarnas sak att säga ifrån till den andre bioföräldern.
  • Anonym (Millan)
    smulpaj01 skrev 2016-03-30 18:40:45 följande:
    Jösses - NEJ, alla är inte lika bittra och hatiska som just Du är!

Du bör dock lämna ditt förhållande, helst igår - det är solklart för Alla som läst dina inlägg!

Har själv levt i bonusfamilj i 8 år och jag har ALDRIG haft de problem du gnäller om!
    Kan bara instämma
  • Anonym (Millan)
    Brumma skrev 2016-03-31 06:32:45 följande:
    Och jag har aldrig skrivit att det är ok att som ny partner kasta sig in och ta konflikten direkt om man inte blir direkt indragen i den. Så hur kommer det sig att dessa inlägg, som handlar om att stötta son partner, ställa krav på sin partner osv, får mothugg?
    Fast det var inte alls vad jag skrev i första inlägget som du började hugga på.
  • Anonym (Millan)
    Brumma skrev 2016-03-31 10:06:08 följande:
    Jag tror vi pratar runt varandra och egentligen tycker samma sak :)

Jag missförstod dig tror jag. Ganska lätt hänt med skriven text :D

Ber om ursäkt för det.
    Lugnt :)
Svar på tråden Ni som gått in i relation och fått bonusbarn. Fixar man det utan massa problem? Är inte orolig över barnen men relation med xet :/