• frestelsen

Hur många omgångar Letrozol

johanna84 skrev 2016-06-20 18:03:27 följande:

Nja eller jo det är klart att det kan ha tagit sig men har det inte hänt hittills så verkar det ju helt dött på det planet. Nej men precis men jag vill bara fråga läkaren ang olika alternativ om jag inte frågar så får jag inte så speciellt mycket information.

Vad spännande hoppas att ni lyckas!:)

Jo de är klart.

Hoppas iaf att en rackare lyckades ta sig till ägget:)

Tar du ägglossningstest?
  • frestelsen
    johanna84 skrev 2016-06-20 19:31:06 följande:

Ja:) hoppas hoppas!

Nej jag tar inte Ägglossningstest men funderar faktiskt på att köpa

Har testat 2 ggr tidigare

Kan ju va bra o testa om ni blir osäkra på när äl är.

Jag tycker testlagret har bra äl test:)

Sen kan man tempa med. Så när tempen stiger har ägget släppt, men oftast får man en dipp ned då ägger är på g:)
  • frestelsen
    louise17 skrev 2016-06-20 22:24:24 följande:

Vad är det för spruta du tar?

Otrivelle. De är ägglossnings spruta som får äggen att släppa:)
  • frestelsen
    louise17 skrev 2016-06-21 12:01:33 följande:

Jasså! Hur många försök med Letrozol behövdes för att du skulle få det? Mina ägg växte men inget verkar ha släppt. Dock bara tagit en omgång Letrozol än och ska ta dubbel vid kommande mens

Mitt tredje försök nu så fick vi det.

Fråga din läkare om det o säg att du vill testa:)
  • frestelsen
    vildalee skrev 2016-07-24 20:16:26 följande:

Jag va med här tidigare men blev gravid andra försöket med Letrozol men nu fått MA I V 11.. Väntar på att blöda klart och sedan försöka på nytt.

Beklagar:( fick med ett ma i november.
  • frestelsen
    vildalee skrev 2016-07-24 23:03:31 följande:

Ja vilken slit de är när man äntligen lyckats, beklagar ert med.

Hur länge blödde du?

,

Fick cytotec 2 gånger och infektion så blödde i en månad ca och hade positivt gravtest en månad med.

Så kunde inte få igång äl på en gång. Tips även om de låter jobbigt är att låta kroppen läka o inte stressa fram saker..va så jag fick infektion. Va helt nere o ville bara försöka så fort de gick..
  • frestelsen
    Kolan91 skrev 2016-10-26 18:57:59 följande:

Jag är så glad för din skull. Din kämpe!!

Finns hopp för oss andra. Vad var ditt ursprungliga problem till varför du fick letro (om du orkar svara hihi)

Jag är inne på tredje kuren efter ma. Hoppas så!!

Grattis grattis!! :D

Ja vi fick ma, och sen vart mina cykler så långa. Prövade letrozole och otrivelle men inget hände där heller förutom att mina cykler blev normala. Sen hittade de en polyp på ca 3-4 cm och jag skulle operera bort den i november. Tanken va att den va ivägen för ägget. Men ser ut som de gick iaf:) har ingen aning om varför. Känns ju dumt att säga att bara för vi sluta försöka.. men vi har blivit gravida de gånger vi inte försökt till 100. Denna gång va jag inne och fyllde livmodern med saltlösning för att se polypen. Kanske blev rent eller nått. Nä vet inte.

Men ge inte upp! Be om otrivelle med:)
  • frestelsen
    Kolan91 skrev 2016-10-26 19:37:11 följande:

Otroligt hur kroppen kan fungera! Haha!!

Jag släpper alltid ägg men fick letro för att mitt progrestron var lågt alltså blev "diagnosen" - "släpper omogna ägg" typ.

Hur skulle otrivelle hjälp mig tror du? :)

Ja men släpper ägget behövs inte otrivelle för den sprutan får äggen att lossna.

Men får du extra progesteron med?
  • frestelsen
    Kolan91 skrev 2016-10-26 20:13:21 följande:

Nä min läkare säger att jag får högt värde efter äl så det behövs inte men nästa gång jag plussar ska jag smörja med progrestall som jag har hemma för att lättare kunna bibehålla graviditeten. Att jag har högt värde har märkts då jag har längre mellan äl och bim. Alltså tar det längre tid för progrestronet att sjunka för att få mens (om jag inte blivit gravida då vill säga).

Tror att vi har haft sex för mycket. Haha! Ska inte vara så på vid nästa äl. ;)

Vet du hur spermiernas kvalitet är om man har sex typ 1-2ggr runt äl kontra 6-10? Haha

Så va min tanke med. De gånger vi blivit gravida har vi inte toklegat varje dag. Nu liksom en gång på cd 17 o nån gång några dagar innan men då fick han dra ut den för jag skulle på vul dan efter o pinsamt o komma dit med massa kladd (ursäkt för detaljer)

Så tror man ska ligga var 3e dag typ
  • frestelsen
    Kolan91 skrev 2016-10-26 22:03:28 följande:

Du är ju uppenbarligen ett levande bevis haha.

Jag får helt enkelt inte vara lika hetsig vid nästa försök. Hoppas att även jag inom kort slänger upp ett plus i tråden.

Tempade du denna cykel. Om, posta gärna grafen, kul å se :)

Någon här inne som är mitt uppe i allt vad letrozol innebär får gärna väcka liv i tråden och dela med er! :)

Nu checkar jag ut för idag. Godnatt!

Nä tempade inte för vi tänkte inte försöka. Haha typiskt;)

Ska följa dig med spänning o hoppas på ett plus här snart:)
  • frestelsen
    sannii skrev 2016-11-21 22:55:59 följande:

Vi blev gravida helt på egen hand månaden efter att vi gjort 2 behandlingar med letrozol ???? Vi har ett barn gemensamt på 7 år (blev då gravida super-enkelt) och hade försökt med syskon i över 3 år innan vi nu lyckades... gjort utredningar men ingen förklaring till varför det inte hände något. Jag gjorde en spolning trots att det inte var stopp och sen gjorde vi 2 letrozolbehandlingar trots att jag hade ägglossning varje månad. Nästa steg skulle vara IVF (som vi inte hade råd med, var helt deppiga) och så blev vi gravida helt naturligt! Jag tror att behandlingarna kickade igång nånting helt enkelt. Nu är vi i vecka 31 ????

Jag vart med gravid efter vi sluta med letrozole:)
  • frestelsen
    Nykär15 skrev 2016-11-22 09:49:54 följande:

Intressant ni blivit gravida efter ni slutat :)

ÄL+10 och negativt i morse...så har väl gett upp, bara vänta på mensen. Har alltid plussat vid denna tiden på tidigare grav. Men nu blir det första omgången med Letrozol för mig nästa cykel, så får se hur det ska funka. 

Äh äl+10 är tidigt. Jag fick gravid på digitalt äl+11 kväll. Men man såg knappt på plus.

• frestelsen
    Nykär15 skrev 2016-11-22 10:40:23 följande:

Tack för pepp...är så lätt att man jämför med tidigare gånger bara...så hade ju hoppats att åtminstone ana nåt. Testade du första gången på ÄL+11 eller hade du testat nåt innan? 

Asså jag testar mer än man normalt ska;) från äl typ 8
  • frestelsen
    Nykär15 skrev 2016-11-22 10:40:23 följande:

Tack för pepp...är så lätt att man jämför med tidigare gånger bara...så hade ju hoppats att åtminstone ana nåt. Testade du första gången på ÄL+11 eller hade du testat nåt innan? 

Tror de här vä äl+10 så billiga tester syns svagt o liiiite för blotta ögat på cb

• frestelsen
    Nykär15 skrev 2016-11-22 10:56:35 följande:

Sån är jag med..men har börjat ha ÄL+10 som gräns eftersom jag aldrig sett plus innan dess. Använder testlagrets..men ser inte en skymt idag, inget vid genomlysning som brukar vara första tecknet...

Beställ billiga tester, tycker de är tydligare o tidigare än TL:) sen är de inge konstigt att få plus på bim:)
Svar på tråden Hur många omgångar Letrozol