• johanna84

Hur många omgångar Letrozol

Lilla_lou skrev 2016-05-04 08:06:48 följande:

Jag skrev för ett tag sedan, tänkte komma med en uppdatering. 

Förra veckan, onsdag, cykeldag 12 gjorde jag ultraljud. Jag hade gått på en trippelkur letrozol. Ultraljudet visade två äggblåsor, en på ca 14-15mm och en på ca 12 mm. Läkaren tyckte att det såg bra ut. Nästa steg var att ta ägglossningstest resten av veckan och återkomma om jag inte fått något positivt på måndag.

I måndags hade jag fortfarande inte fått något positivt, så jag ringde och bokade en ny tid till ultraljud. Ca 2 timmar efter bokningen fick jag ganska ont i höger äggstock, tog ett nytt ägglossningstest bara för att, det va positivt! Äntligen! Jag tog tre på raken, för tänk om det första visade fel ;), men inte, alla tre blev positiva. Känns otroligt skönt, ett steg i rätt riktning =)! 

Nu till min fråga, kanske en ganska dum fråga. När man får ett positivt ägglossningstest, då detekteras LH. Har man ägglossning då, eller kommer man få det närmsta dygnet? Är det den positiva dagen och dagen efter som är viktigast för att lyckas? Någon som vet? =). 

Lycka till alla andra!

Velicious01, tråkigt att du fick missfall, beklagar.

Vad jag förstått det som och läst mig till på mina ÄL stickor så ska ägglossningen komma närmsta dagarna.. För den ger väll bara utslag på dom mest fertila dagarna om jag inte missuppfattat det också:)
  • johanna84
    vildalee skrev 2016-05-05 18:51:17 följande:

Hej ja har tagit min första behandling med Letrozol och undrar när man får sin mens om man inte blivit med barn? Negativt test idag och på dag 28.

Jag fick min mens efter ca 2 1/2 vecka
    Men d är väll lite plus minus!:)
  • johanna84

4 dagar kvar till BM sedan kör vi igång med omgång 2 av Letrozol då blir d 2 tabletter i 5 dagar:)

• johanna84
    Helena 383 skrev 2016-05-09 10:13:03 följande:

Hej

Det var jag som startade tråden och tänkte bara berätta att jag blev gravid på tredje kuren:) Är i vecka 10+0 bara så det är väldigt tidigt men än så länge ser det bra ut så jag håller tummarna att det ska fortsätta så :)

Lycka till till er alla!

Grattis!!:)
  • johanna84

BM imorgon har hittills inte haft någon symtom verken på ägglossning eller mensvärk! Skulle ju inte bli förvånad om mensen kommer som ett brev på posten vilken dag som helst enbart för att jävlas med mig.

• johanna84
    vildalee skrev 2016-05-10 15:59:38 följande:
    Ja nya tag för oss då, roligt att de blir samma dag.
    En lite privat fråga kanske men min läkare har sagt att vi ska ha sex var tredje dag eller varannan men hur gör ni om man ägglossar på en dag som är inte sex dag?
    Det sa min läkare till mig också men själv blir jag bara enormt stressad och stressen gör ju att sexet på något vis uteblir, så nu kör vi på som vanligt försöker köra lite varannan dag men så ibland testar ja med ägglossningsstickor bara för att ! Men man kan ju bli gravid fler dagar efter ÄL så egentligen är d ju bara ligga lite före och lite efter typ:)

lättare sagt än gjort! Men någon gång får man väll en lyckoträff
  • johanna84
    vildalee skrev 2016-05-12 11:18:25 följande:
    Nä vad trist men då får du haka på oss här, Nu sätter vi de.
    Tog de första två idag
    Ja hoppas verkligen på denna gång.. Har ju sett här att det verkat fungera på en del! :)
    Hoppas de går bra för dig med
  • johanna84

Jag har läst att man vanligen får ägglossning ca en vecka efter avslutad kur! Jag funderar på köra med ÄL stickor fr.o.m. Fredag sedan en vecka framåt. Tar mina 2 sista tabletter imorgon!

• johanna84
    Lilla_lou skrev 2016-05-18 20:59:29 följande:

Tänkte att jag kunde komma med en liten uppdatering. Blev ingen graviditet med denna runda letrozol. Är på blödningsdag 2, så imorgon kör jag igång med ytterligare en trippeldos letrozol, nästa vecka på fredag blir det ultraljud. Förhoppningsvis får jag en eller två fina äggblåsor även denna gången samt ägglossning. 

Tråkigt att höra, hoppas att det går bättre nästa omgång!
Svar på tråden Hur många omgångar Letrozol