• vildalee

Hur många omgångar Letrozol

Andra omgången här och va hos läkaren idag & han såg på dag 10 två äggblåsor på 12mm så ska dit på måndag igen.

Menas de att man kan få två barn då?

De va alltså lila stora nu

• vildalee

En lördag de va lyx!!

Vad stora dina blivit!

Men vad betyder två ägg är de redan då man ser att de ev kan bli två?

frestelsen skrev 2016-05-19 17:33:21 följande:

Andra omgången letrozol.

Vul idag cd 12. 2 äggblåsor på 13,5 o ska dit på lördag o se om de vuxit till sig

• vildalee
    frestelsen skrev 2016-05-19 20:27:33 följande:

En på varje sida. Ja de kan bli 2 eller så tillbaka bildas ett. Va två förra månaden med. Men positiva att jag verkar få äl av letrozolen iaf:) ah min läkare är toppen:) rn grej som kanske kan va är att jag har en 2 cm polyp i livmodern. Kan va ett problem för ägget att fästa har dock tagit bort en förr o de gjorde ingen skillnad. Hon tycker de finns gott om plats för ägget ändå. Men får se hur stora äggen är på lör så hoppas jag de är 2 stora som är bra:)

På måndag borde dina va runt 18 typ:)

Ja hoppas på två men ett går lika bra! Uppdatera på lördag! Håller tummarna för dig!
  • vildalee
    johanna84 skrev 2016-05-19 21:49:19 följande:

Vad roligt att ni får reda på storleken på äggen osv.. Min läkare säger typ bara "ja du har ägglossning ha sex typ" asså han är verkligen jättebra och duktig men ibland skulle ja även vilja få lite mer förklarat för mig.. Men får väll bli mer frågvis :)

Min va så med, tittade & bokade ny tid men sedan ringde ja upp och pratade med receptionisten som läste innantill så därför visste jag storleken.

Gången efter så pratade ja själv i storlek alltså att ja visste att de sist var 12 mm och då började han att prata så bara att fråga på!

Går i Norrköping vart går ni?

Men nu säger han att vi ska ha sex tidigast söndag för att ha full fräs, känns så långt bort
  • vildalee
    johanna84 skrev 2016-05-19 22:16:02 följande:

Någon av er som är öppna med eran ofrivilliga barnlöshet? Jag har faktiskt berättat pga att jag inte orkar komma med bort förklaringar hela tiden.. Dock kommer ju alltid följd frågor hur mycket eller lite man än berättar, så jag har faktiskt skapat en blogg för att på så vi berätta min historia samt att få förståelse för folk säger att pricka in ÄL så blir d barn! Men i mitt fall lättare sagt än gjort.

Ja är väldigt öppen med det, är 33 så folk tjatar så in i helvete så då får ja tyst på de.

Ja har med startat en blogg men en privat för mig själv och familj och nästa vänner.

Det är jätteskönt!

Får man titta in på din blogg eller är den privat?

Är skönt att man har varandra här med så man inte tjatar hål på de närmast,

Kram
  • vildalee

Vad rolig!!

Ligg på nu!!

frestelsen skrev 2016-05-21 09:51:56 följande:

Uppdaterar: va på vul nu och där fanns en äggblåsa på 25mm och 3 skiktad slemhinna:) tjo bara o börja ligga nu!

• vildalee

Vad hände med de andra ägget? Va de bara ett so växte till sig?

frestelsen skrev 2016-05-21 09:51:56 följande:

Uppdaterar: va på vul nu och där fanns en äggblåsa på 25mm och 3 skiktad slemhinna:) tjo bara o börja ligga nu!

• vildalee

Slemhinnan var treskiftad vilket krävs för en graviditet

-Tjock & fin sa läkaren.

- 8 mm

Idag va de i 2 ägg i vänstra på 11mm och 18 mm och ett på 17 i vänstra .

Hade ja haft 3 som alla var större än 15 mm så hade vi fått sexförbud hur de nu kan skulle kolla de..

Det är för chansen för tre barn blir för stor.

Nu så borde de bara bli två som max och att de mindre ägget går tillbaka.

Jag frågade om de är dubbelt så stor chans nu så svarade han läkaren.

-Så kanske man kan säga .

Ja är iallafall mycket förhoppningsfull .

Ligga idag och onsdag sa han!

• vildalee

Ja det är hemskt!!

Kan du inte få dubbelkur?

Eller får du ägg varje månad?

traxxie skrev 2016-05-22 21:05:04 följande:

Hej! Hoppar in här. Är på min fjärde omgång enkelkur med letrozol. Min mens är nu sen 2 veckor men alla gravtest visat negativt :/

Jobbig denna väntan.

• vildalee

Men hjärtat.

Kan ni inte prata ordentligt när han kommer hem och fråga varför..?

Han kanske är rädd?

Massa kramar!

johanna84 skrev 2016-05-26 07:22:31 följande:

På väg till läkaren ett besök jag lika gärna kunnat hoppa över. Noll sex igår, natten har varit ett rent helvete och sov skavföttes med sambon och imorse när han åkte till jobbet sa ja inte ens hej då och jag har än inte svarat på hans sms. Vill bara sitta hemma å gråta och inte behöva gå och jobba. Känns som jag är längst ner i en grop och inte kan ta mig upp. :(

• vildalee

Hej hej

Ja har nog aldrig tidigare haft ägglossning för i måndags & tisdags könde ja av den MASSA!

Som hugg vid höftbenen kändes till och med när ja skulle kissa.

En liten fråga.

Kan ja följa med mina vänner och ta några glas vin på lördag?

Ägglossning troligen tisdags?

• vildalee

Tänkte testa mig i morgon ska ha mens onsdag så håll tummarna!! När ska ni testa?

• vildalee

Jag va med här tidigare men blev gravid andra försöket med Letrozol men nu fått MA I V 11.. Väntar på att blöda klart och sedan försöka på nytt.

johanna84 skrev 2016-07-23 11:24:31 följande:

Hur går det för alla? Har ni några nya planer efter semestern? Själv väntar jag på provsvar och att få komma till reproduktion en långt remiss väntan.

• vildalee

Ja vilken slit de är när man äntligen lyckats, beklagar ert med.

Hur länge blödde du?

,

frestelsen skrev 2016-07-24 20:49:16 följande:

Beklagar:( fick med ett ma i november.

Svar på tråden Hur många omgångar Letrozol