• Vårvinden

Hur många omgångar Letrozol

Hejsan, hoppar in i denna tråd då jag befinner mig i samma sits som ni! Jag har tagit min första kur med Letrozol (enkelkur) och tog tabletter cd 3-7. På dag 10 gick jag på vul för att se om något hänt, läkaren såg massa ägg som tidigare (har väldans många), men ingen var större än 6mm. Så har fått ny tid på måndag cd 15. Förra menscykeln hade jag ägglossning cd 40, så hade inte så höga förväntningar på att det skulle vara något på g redan cd 10. Får se om något växt till sig på måndag. Annars ska det beslutas om jag ska avbryta och köra om med dubbelkur eller avvakta äl :) Lycka till alla!

• Vårvinden
    Helena 383 skrev 2016-05-09 10:13:03 följande:

Hej

Det var jag som startade tråden och tänkte bara berätta att jag blev gravid på tredje kuren:) Är i vecka 10+0 bara så det är väldigt tidigt men än så länge ser det bra ut så jag håller tummarna att det ska fortsätta så :)

Lycka till till er alla!

Grattis Helena! Lycka till med allt! Några frågor som du gärna får svar på:
    Hur många tabletter tog du?
    Vilken dag (cd) hade du äl?

:)

• Vårvinden

Hej tjejer! Uppdatering från mig är att jag var hos Gyn i måndags hade ett ägg på 15mm (cd 15) och livmodern hade blivit tresiktad (vilket krävs för graviditet). Så han sa att jag skulle ha äl om 2-4 dagar. Tagit äl-test och tycker de är väldigt varierande för mig, ibland positiva och sedan lite senare negativa under samma dag. Men det är tydligen vanligt för PCO:are. Min magkänsla säger att jag hade äl igår cd 18 vilket skulle innebära att äggblåsan vad ca 21mm. Vi får se vad som händer! :) eftersom det är ca 25% att bli gravid även om man träffar äl har jag ganska låga förväntningar på att det går första gången!

• Vårvinden

Som jag skrev tidigare så hade jag en äggblåsa på 15mm cd 15 och fick även positivt på ägglossningstesten cd 19-20. Så det var mycket som tydde på att jag hade ägglossningen. Men tempen förblev låg och fick även en mindre blödning cd 20-31 (spottings, inte alls som mens). Besökte min gyn idag (cd 31) och han kunde inte se att jag hade haft någon ägglossning, dvs inte se någon gulkropp och visste inte vad blödningen berodde på. Slemhinnan var fortfarande stor och han kunde se att jag hade ett ägg på samma äggledare på 11mm. Så han trodde att jag eventuellt skulle få en ägglossning snart med det ägget, vilket i sånt fall blir på ca cd 36 kanske. Mycket mystiskt alltihopa! Får jag min mens istället för ägglossning nu i dagarna så ska jag köra på dubbelkur denna gång (omgång 2 i såntfall). 

Svar på tråden Hur många omgångar Letrozol