• vildalee

Hur många omgångar Letrozol

Hej ja har tagit min första behandling med Letrozol och undrar när man får sin mens om man inte blivit med barn? Negativt test idag och på dag 28.

• vildalee
    frestelsen skrev 2016-05-08 15:51:32 följande:

Mens idag så blir omgång 2 med Letrozol

Åååå fy men nya tag även om de är lättare sagt än gjort.

Ja ligger på bim + 3 om ja vågar att gå efter Ägglossningstesten då läkaren missade om ha haft ägglossning eller inte då besöket va en måndag och ägglossning troligen fredagkväll.

Blir så ledsen för oss allas skull att de tar en så jäköa tid!
  • vildalee
    Helena 383 skrev 2016-05-09 10:13:03 följande:

Hej

Det var jag som startade tråden och tänkte bara berätta att jag blev gravid på tredje kuren:) Är i vecka 10+0 bara så det är väldigt tidigt men än så länge ser det bra ut så jag håller tummarna att det ska fortsätta så :)

Lycka till till er alla!

ÅÅÅÅÅÅ vilken lycka!! Stort Grattis!!!
  • vildalee
    frestelsen skrev 2016-05-09 18:51:22 följande:
    Ja tid tar det:(

Hoppas det tog sig för dig nu:)
    Mens idag, så blir 2 tabletter torsdag i fem dagar
  • vildalee
    frestelsen skrev 2016-05-10 15:05:34 följande:
    Bajsmens!

Börjar med letrozolen på torsdag med:)
    Ja nya tag för oss då, roligt att de blir samma dag.
    En lite privat fråga kanske men min läkare har sagt att vi ska ha sex var tredje dag eller varannan men hur gör ni om man ägglossar på en dag som är inte sex dag?
  • vildalee
    frestelsen skrev 2016-05-11 07:42:00 följande:
    Oj sex varje dag hela månaden?

Vi får sexförbud fram till vul så läkaren ser först att inte jag har för många äggblåsor.

Sen vid ok ska vi ligga varje dag. Vet de är jobbigt med kommanoligg.

Tror inte de är nån fara om ni har sex dan innan äl o sen dan efter. Då finns ju alltid spermier där.

Jag tänkte fråga läkaren om ev stätta makens spermier o insemination. Kanske större chans så.

Denna månad ska vi testa sån spruta som ska göra att ägget släpper då lär man ju veta äl på dagen tycker jag:)

När ska du på vul?

Ja ska dit på morgonen nästa torsdag alltså den 19/5 lite tidigare än ja gick sisst eftersom vi nu ökar dosen.

Ja mycket ligga blir de och inte så att man är sugen är mera ett måste så de förstör sexlivet de här enligt mig.

Ibland har vi fått ställa klockan på 5 på morgonen då ja ska med tåget hahah.

Hur menar du att sätta Makens spermier? IVF?

Får du tabletter och sedan spruta? Vad är de för spruta?

• vildalee
    frestelsen skrev 2016-05-11 15:43:57 följande:
    Oj tvätta skulle de stå:) så man får ut de bra:)

Ja tar letrozol cd 5-9. Fick två mogna äggblåsor förra månaden så verkar funka så långt iaf:)

Vet inte riktigt med sprutan, tror de heter otrivelle eller så.
    Ok då ska ja md kolla upp det!

När skulle ni dit nästa gång?
  • vildalee

[quote=76615465][quote-nick]frestelsen skrev 2016-05-11 16:41:46 följande:[/quote-nick]Vet inte, läkaren har inte ringt än. Men troligt runt cd 13.

Ja gör de:) man försöker med allt känns de som.

Är så otroligt trött på att göra barn när det bara blir mens och missfall av det. Blä!! Känns som man inte gör något annat än försöker skaffa barn.[/

Ja de är ju så påfrestande varje månad, MSN blir ju som besatt och försöker verkligen släppa det men de går inte.

Sedan att ja ALLTID köper massa saker som ligger där och hånar mig när mensen kommer...

Ja kan inte ens sätta mig in i hur de känns att få missfall då ja aldrig blivit gravid men tror ja skulle gå sönder inombords.

Så nu hoppas man på att bli gravid och efter det vara rädd för missfall.... Vi har de inte lätt vi .

Men ja håller tummarna för er!

• vildalee
    johanna84 skrev 2016-05-11 19:01:01 följande:

Mens idag så det blir 2 tabletter fr.o.m. Söndag!

Nä vad trist men då får du haka på oss här, Nu sätter vi de.
    Tog de första två idag
Svar på tråden Hur många omgångar Letrozol