Hur många omgångar Letrozol
Hej,
Jag hoppar in här också. Jag och min sambo har försökt få barn i över 2 år. Det började med att vi slutade med preventivmedel januari 2014. Inget hände, ingen mens, vilket resulterade i besök hos en privat gynekolog. Jag träffade gyn. 3 ggr, och varje gång sa hon att ägglossning och mens är på g. Jag är idag väldigt besviken på denna gynekolog som inte gjorde något annat, erbjöd någon annan undersökning eller någon behandling.
Sommaren/hösten 2015 gjordes en utredning på Sahlgrenska som visade att jag har PCO (hur kunde den privata gynekologen missa att jag har PCO?)... Jag är nu inne på min tredje omgång med Letrozol.
Omgång ett med enkeldos gav 2 äggblåsor, omkring 6 mm. Omgång två med dubbeldos gav 2 äggblåsor, omkring 11-12 mm. Nu är jag alltså inne på min tredje omgång, äter trippeldos och ska på ultraljud onsdag nästa vecka.
Jag trodde aldrig att jag skulle sitta i denna situation. Jag har alltid, sedan jag var ca 16 år tagit för givet att när det är dags för barn, så skulle det komma naturligt och enkelt. Så tråkigt att det inte blev så. Jag tror inte "andra" kan förstå hur denna kamp tär på en, och hur påfrestande, stressande, deprimerande och sorgligt detta är. För om jag ska vara ärlig, innan jag själv hamnade i denna situation så anade jag inte hur jobbigt det är för personer i denna situation.
Jag håller iaf tummarna för er alla, vi kommer klara detta!!! Jag hoppas att jag kan återkomma på onsdag med positiva besked, att trippeldosen har gjort susen =)!. Lycka till och kämpa på!