Hur många omgångar Letrozol
Spännande! Jag är på dag 2 med Letrozol. Vi ha oxå försökt i ett år utan något resultat. Följs gärna åt och hoppas vi går mot en spännande vår.
Spännande! Jag är på dag 2 med Letrozol. Vi ha oxå försökt i ett år utan något resultat. Följs gärna åt och hoppas vi går mot en spännande vår.
Spännande! :) jag var hos läkaren i veckan då kunde han se att jag hade ÄL, blev iallafall mys 2 dagar så får väll se, ska tillbaka i veckan ta blodprover sedan ta nya blodprover igen när (ifall) mensen kommer!
Hade liksom sex dag 1 och dag 2 sedan ägglossning dag 3 och noll sex dag 4. Man kan ju hoppas! :)
Jag är också klar med första omgången av Letrozol nu.. Jag var igår och lämnade blodprover något hormon prov och tror man även kollar något med ägglossningen i det blodprovet. Jag ska även efter ca 3e mens dagen ta ytterligare blodprover. Jag hoppas verkligen att det ger bra resultat. Man försöker ju ha sex så ofta man kan och vid ÄL själv klart, man vill ju inte att de ska bli en press heller bara för att man vill ha en bebis, själv processen i sig e jobbig psykiskt när alla andra kan men inte än själv!
Ok jag tror jag förstår. Vi har ju säkert inte samma prover och sånt som skall tas.
Vi har försökt lite över ett år. Vi har kanske inte superbråttom men klart vi undrar varför inget händer. Vi gick ut direkt med två tabl. Letrozol per dag vilket jag förstår inte alla gör. Hoppades nog på att vår tidigare spolning skulle göra suset men icke sa nicke? Har du gjort spolning?
Ja det var lite olika minst sagt.
Hur kom ni fram till att du skulle börja med Letrozol? Har inte din partner fått lämna nå prov?
Vi blev gravida på fjärde enkel kuren letrozole. Jag har ingen ägglossning, men med letrozole fick jag det varje gång och 1-2 äggblåsor. Om det var två äggblåsor var den ena betydligt mindre och skulle antagligen inte släppa sa läkaren, så ingen större risk för tvillingar.
Jag gjorde en vanlig gyn undersökning med vul och blodprov. som visade att jag aldrig eller mycket sällan har ägglossning. Min man fick göra en sperma analys efter tredje kuren med letrozole men då var det vi som sa till läkaren att vi ville ha en remiss till det. Spermaanalysen visade normalt resultat.
Låter som att jag inte ska ge upp hoppet om denna kur da, tillslut blir d väll av! Fick min mens idag efter första kuren Letrozol så på måndag ska jag gå och lämna nytt blodprov tror d är AMH denna gång sedan hoppas jag att läkaren ringer och ger mig någon typ av feedback. Jag tycker detta är en enorm inre stress.
Men d sista som lämnar än e väll hoppet. ;)
"Jag började dag 3 i min cykel och gjorde vul dag 12 och Ovitrelle dag 13. "
Jag menar dag 11 och 12. :)
Är nu inne på omgång 2 med Letrozol, hoppas verkligen att något händer snart. Är trött på att gå runt med psykisk stress, press och ständig irritation på en sambo som inte förstår eller skäller ut mig för att jag gråter och mår dåligt. I hans värld ska man verken gråta eller må dåligt, (finns dom som har d värre typ)! Det värsta är att jag inte ingen att prata med heller alla vänner har barn eller är gravida å jag orkar verkligen inte prata eller umgås med dessa! Känner mig verkligen så ensam i detta.
Jag vill så gärna ha barn men ger upp snart för orkar inte denna press och oförstådd het från visa.
Är d bara jag som känner så här eller finns d fler?
Härligt! Kommunikation känns ju superviktigt under resan mot ett ev. barn.
Men jag håller med, jag tycker inte andra ska fråga och snoka i ens privatliv. Vill man berätta så gör man väl det. Fast sen tror jag mycket sitter i sitt eget huvud. Ens egna problem är alltid störst.
Själv har jag två av mina närmsta vänner som går och har gått igenom stora utredningar och behandlingar så inget är liksom nytt under solen. Ändå är jag ganska privat själv och respekterar andras vilja till privatliv. Därför är FL bra när man anonymt vill skriva av sig lite.
Skrev ett långt inlägg om tanken kring ofrivillig barnlöshet men det verkar ha försvunnit.
Nu har jag ingen lust.
Mensen kom som på beställning och känner mig för första gången ganska nere. Skit oxå.
Första omgången Letrozol + Ovitrelle gick tydligen inte vägen. Min man sa att han för första gången kände att luften gick ur honom. Vi har ändå försökt i över ett år.
Ja de positiva tankarna är svåra att hitta ibland men åh så viktiga just nu.
Någon som funderat på vad mer man kan göra? Akupunktur, omläggning av kost eller mindfullness? Känns som att jag vill lära känna min kropp bättre. Må bra, känna Hur tänker frisk och stark. Det kan ju inte skada. Hur tänker ni?