• Anonym (N)

Ni som har opererat näsan, HJÄLP!

Jag skäms så mycket för min näsa, speciellt i profil. De enda jag vill fixa till är att få en rak näsa i profil. Ni som är insatta, tror ni det behövs en total näsplastik eller är det en "lättare" åtgärd?

Ni som gjort näsan, vart har ni gjorde den? Är ni nöjda? Vad har ni fått betala?

Jag har ännu inte hittat en kirurg som jag känner får banka mig i facet.Jag hade tänkt boka in 3 konsulationer under våren men vet ännu inte vart som sagt, hjälp!

• Svar på tråden Ni som har opererat näsan, HJÄLP!
  • Anonym (röjdmark)
    Anonym (N) skrev 2016-03-20 19:42:44 följande:
    Amen fyyyyy!! :( Nä Rylander har jag tagit bort från min lista sen länge. har du hört hur Igor är?
    Igor jobbar ju på Lidingökliniken som är en riktig skitklinik man bör hålla sig långt borta ifrån. Vet inte så mycket om hur hans resultat på näsor blir men han kan knappt svenska vilket är rätt obehagligt när det brister i kommunikationen angående något så viktigt. 

Det finns en sida om plastikoperationen där du kan läsa om andras upplevelser och ställa frågor, gå in på forumdelen för näsplastik bara: plastikoperationsforum.se/plastikoperationer-plastikkirurgi-forum/ansikte-huvud/nasoperation-nasplastik
  • Anonym (N)
    Anonym (röjdmark) skrev 2016-03-20 19:50:48 följande:

Igor jobbar ju på Lidingökliniken som är en riktig skitklinik man bör hålla sig långt borta ifrån. Vet inte så mycket om hur hans resultat på näsor blir men han kan knappt svenska vilket är rätt obehagligt när det brister i kommunikationen angående något så viktigt. 

Det finns en sida om plastikoperationen där du kan läsa om andras upplevelser och ställa frågor, gå in på forumdelen för näsplastik bara: plastikoperationsforum.se/plastikoperationer-plastikkirurgi-forum/ansikte-huvud/nasoperation-nasplastik

Åh nej kan han inte svenska!? bockar av han på listan.
  • Anonym (N)
    Anonym (C) skrev 2016-03-20 17:45:48 följande:

Det är absolut inget fel på din näsa, det sitter i ditt huvud.

Lär dig älska din näsa istället.

Du har en fin näsa. 

Tack. Har försökt i 10 år så ger upp nu :)
  • Anonym (B)

Åh vad gullig näsan din är :) men klart du ska operera den om du inte trivs med den själv, det är ju faktiskt viktigast. Psykologhjälp tycker jag är lite att överdriva, ibland är man helt enkelt inte nöjd och det behöver inte vara mer komplicerat än så.

Hursomhelst, Per Olle Haraldsson är mannen du ska gå till! Han är överläkare inom näskirurgi på Astoriakliniken. Du måste vara försiktig med vem du går till för det är tyvärr otroligt vanligt att man får andningsproblem och massa andra problem efter en näsoperation. Vissa är helt enkelt inte tillräckligt kunniga och gör närgången för smal osv. Så var säker på att du går till någon som får till ett vackert estetiskt resultat men även att näsans funktion inte försämras. Vem vill snarka högljutt och andas tyngre resten av livet liksom?!

Jag är supernöjd iaf. Har varit på konsultation hos Igor och på Akademikliniken och var inte impad. Igor var nonchalant och lyssnade inte riktigt. Visst resultatet kanske blir okej men vem vågar chansa? De är billiga på Lidingö men man får det man betalar för.

• Anonym (B)

Har hört gott om Plastikkirurgigruppen också men minns tyvärr inte namnet på kirurgen. Vet att bloggerskan Annica Englund gjort sin näsoperation där, vet att hon visat före och efterbilder osv.

En annan bloggerska som opererat näsan är Dessies.se, hon gjorde den hos Igor och har fått korrigera den en gång och den är fortfarande lite sned + en klump, inte snyggt :/

Och just ja! Anitha Schulman har gjort hos PO på astoria :) nu har du lite att googla på haha. Vet att alla tre har före och efterbilder och så vidare. Men kan bara starkt avråda från Igor...

• Anonym (N)
    Anonym (B) skrev 2016-03-21 02:43:30 följande:

Åh vad gullig näsan din är :) men klart du ska operera den om du inte trivs med den själv, det är ju faktiskt viktigast. Psykologhjälp tycker jag är lite att överdriva, ibland är man helt enkelt inte nöjd och det behöver inte vara mer komplicerat än så.

Hursomhelst, Per Olle Haraldsson är mannen du ska gå till! Han är överläkare inom näskirurgi på Astoriakliniken. Du måste vara försiktig med vem du går till för det är tyvärr otroligt vanligt att man får andningsproblem och massa andra problem efter en näsoperation. Vissa är helt enkelt inte tillräckligt kunniga och gör närgången för smal osv. Så var säker på att du går till någon som får till ett vackert estetiskt resultat men även att näsans funktion inte försämras. Vem vill snarka högljutt och andas tyngre resten av livet liksom?!

Jag är supernöjd iaf. Har varit på konsultation hos Igor och på Akademikliniken och var inte impad. Igor var nonchalant och lyssnade inte riktigt. Visst resultatet kanske blir okej men vem vågar chansa? De är billiga på Lidingö men man får det man betalar för.

Tack så mycket!! :) ska nog boka hos han. vad betalade du? :)
  • Anonym (B)
    Anonym (N) skrev 2016-03-21 08:55:13 följande:

Tack så mycket!! :) ska nog boka hos han. vad betalade du? :)

45000. Men min näsa var ett hard piece of work haha.
  • Anonym (N)
    Anonym (B) skrev 2016-03-21 14:01:39 följande:

Anonym (B) skrev 2016-03-21 14:01:39 följande:

Men 45 va ju inte så farligt!! :)
  • Anonym (B)
    Anonym (N) skrev 2016-03-21 17:09:10 följande:

Men 45 va ju inte så farligt!! :)

Nej :) tänkte du göra en total näsplastik? Är du helt nöjd med framsidan och så?
  • Anonym (N)
    Anonym (B) skrev 2016-03-21 17:17:24 följande:

Nej :) tänkte du göra en total näsplastik? Är du helt nöjd med framsidan och så?

Ja framsidan är jag nöjd med utan vill bara bli av med "hoppbacken" och profilen :)
  • Anonym (B)
    Anonym (N) skrev 2016-03-21 18:08:18 följande:

Ja framsidan är jag nöjd med utan vill bara bli av med "hoppbacken" och profilen :)

Då kanske inte en total näsplastik behövs, vad skönt för dig isf :) lycka till! Uppdatera gärna här när du varit där, vore kul att höra vad du tycker :)
  • mammamumin

Ja jag är också sugen på att operera näsan, så vill gärna se före och efter bilder

• Aikido
    mammamumin skrev 2016-10-03 13:23:33 följande:
    Ja jag är också sugen på att operera näsan, så vill gärna se före och efter bilder
    Före

Efter

• Anonym (well)

Du vet väl att man kan lägga fillers i näsan? Så får du ett hum om hur resultatet blir med den fördelen att filler kan man ju ta bort om man inte är nöjd. Det är ju lite svårare med en kirurgisk operation. Skulle tro att ca 1ml skulle räcka med din näsa. Kanske drygt 1ml.

Svar på tråden Ni som har opererat näsan, HJÄLP!