• buggi

Hjälp mig med vårgarderoben!

Jag kommer att börja jobba på ett ställe där vi inte har arbetskläder och behöver köpa en vardagsgarderon.

Jag är inte klädintresserad, så jag vill gärna ha hjälp av er. Det ska vara bekväma, neutrala kläder men lite åt det välklädda hållet. Trevligt och proffsigt.

Kan ni tipsa om några bra märken som man kan tänka är "säkra kort", alltså gör kläder eller skor som är moderna och snygga generellt.

Det måste inte vara billigt om det är bra kvalitet.

Just det, jag behöver en väska också (där datorn får plats).

• Svar på tråden Hjälp mig med vårgarderoben!
  • buggi

Suck. Kan ni inte hänga med till affären :)

Ja funderar på stt åka till Åhléns city och en skoaffär. Kanske Nilssons. Väska vet jag inte. Kanske Åhléns har.

• Duckan

Åhlens city har personal shopping-tjänst. Boka en sån och ta med så mycket pengar du kan så får du hjälp att sätta ihop din nya garderob. Min svägis har nyttjat det och hon var jättenöjd.

• buggi

Gr

Duckan skrev 2016-03-18 08:51:45 följande:

Åhlens city har personal shopping-tjänst. Boka en sån och ta med så mycket pengar du kan så får du hjälp att sätta ihop din nya garderob. Min svägis har nyttjat det och hon var jättenöjd.

Grymt bra ide, det är ju helt suveränt! Jag googlar upp det direkt . Tack, du sänkt genast min ångest ????
  • buggi
    Duckan skrev 2016-03-18 09:12:57 följande:

Lycka till!

Tack????Har redan bokat tid på påsklovet. Ska bli riktigt kul????
  • Tihi

Kostar det något eller måste man handla för minst X antal kronor för att få en personal shopper? Det låter suveränt att få lite hjälp med vad som passar ens kropp. 

• Duckan

Tihi, jag tror inte att det finns ett krav på en viss summa, men för att Å ska finna det lönsamt att gå runt en halv dag gratis så önskar de nog att du har en slant att handla för.

• Tihi
    Duckan skrev 2016-03-24 08:46:55 följande:
    Oj, jo de har dragit på lite större växlar ser jag nu på Åhléns. Vad trist, men här är lite mer info Tihi
    www.ahlens.se/INTERSHOP/web/WFS/Ahlens-Ahlens...
    Men så farligt dyrt var det ju inte även om man betalar 800 spänn. Det kan det ju vara värt en gång om dom är duktiga och kan hjälpa en att hitta rätt passform och stil för ens kropp. Då vet man ju till nästa gång man ska handla vad man ska leta efter.
  • Duckan

Ja, som sagt, min svägis har varit nöjd med deras hjälp på Å.

• AgnetaMagnusson

som väl utbildad idrottslärare så kan jag mycket om alla vårens moden. ett stort måste i min vårgarderop är ett par asics löparskor, de är mycket snygga. sen tycker jag även att alla kan unna sig en idrottsjacka. det spelar ingen roll vilket märke bara att den har bra kvalitet. sen byxor tycker jag att man kan ha lite vad man känner för men ett måste är att det ska ligga en sony ericsson i fickan, annars är inte byxorna acceptabla enligt samhället som jag växte opp i.

hoppas att detta svaret hjälpte dig annars kan du maila mig på agnetacool@hotmail.se
  • buggi

Tack så mycket för hjälpen! Jag har jobbat i en vecka nu och smälter in alldeles utmärkt. Ni är så fina som hjälpte mig ????

• Bugge

Heej! 

Jag kan tipsa om La Touffe, www.latouffe.com 

En ny personal shopping tjänst som levererar alla varor till ditt jobb (om du vill) tanken verkar iallefall vara att det är mer på kundens villkor- stylisten kommer till dit du vill först för en kortare konsultation över vad du söker och sen springer stylisten iväg och letar upp vad du söker och kommer sen tillbaka med ett antal plagg. Du har inget köpkrav heller. Min mamma provade detta och var supernöjd. Hoppas du också blir det! 

Lycka till!

Svar på tråden Hjälp mig med vårgarderoben!