• Lyckygirl9999

BF idag!

Någon mer som är beräknad idag eller i närheten? Vill bara att det ska dra igång nu!!

• Svar på tråden BF idag!
  • Lyckygirl9999
    vikkey skrev 2016-03-16 22:52:25 följande:

BF fredag, så nära nu. Ikväll är första gången jag känt att "något är på gång", men inget som dragit igång.

Härligt med lite tecken! Vad kände du då? :)
  • Karpalo

Imorse vaknade jag av ihållande molvärk, trodde nästan nåt var på gång. Tog en Alvedon o sen avtog det så småningom. Såå.. återstår att se..

• Lyckygirl9999
    Karpalo skrev 2016-03-18 12:00:45 följande:

Imorse vaknade jag av ihållande molvärk, trodde nästan nåt var på gång. Tog en Alvedon o sen avtog det så småningom. Såå.. återstår att se..

Ja den där molvärken har jag hela nätterna.. Men fortfarande inga tecken utöver det tyvärr. Fick göra hinnsvepning hos barnmorskan igår, hoppas det kommer igång snart!
  • Karpalo
    Lyckygirl9999 skrev 2016-03-19 08:51:53 följande:

Äntligen ett liten tecken, slemproppen gick imorse! Hoppas det kan vara på gång ...

Härligt! Här är den också på gång i bitar sedan igår. Tyvärr har jag ju hört om såna som den gått på 2-3 veckor innan nåt mer händer. Men så länge ska vi väl hoppas att vi slipper vänta :D
  • Lyckygirl9999
    Karpalo skrev 2016-03-19 09:04:27 följande:

Härligt! Här är den också på gång i bitar sedan igår. Tyvärr har jag ju hört om såna som den gått på 2-3 veckor innan nåt mer händer. Men så länge ska vi väl hoppas att vi slipper vänta :D

Haha ja jag läste det! Får hoppas att vi är med bland dem som det sätter igång för ganska snart efteråt
  • Lyckygirl9999

Lite hopp till oss: jag läste att någon barnmorska hade sagt: släpper slemproppen några veckor innan bf återbildas den nästan alltid, men släpper den efter vecka 40 är det nästan alltid ett tecken på att det kommer dra igång inom det närmsta dygnet hoppas..

• Karpalo
    Lyckygirl9999 skrev 2016-03-19 16:13:33 följande:

Lite hopp till oss: jag läste att någon barnmorska hade sagt: släpper slemproppen några veckor innan bf återbildas den nästan alltid, men släpper den efter vecka 40 är det nästan alltid ett tecken på att det kommer dra igång inom det närmsta dygnet hoppas..

Hoppas hoppas! Tyckte mig känna ett uns av mensvärk för nån timme sen men inget mer efter det. Kanske jag bara inbillade mig xD
  • Lyckygirl9999
    Karpalo skrev 2016-03-19 16:51:10 följande:

Hoppas hoppas! Tyckte mig känna ett uns av mensvärk för nån timme sen men inget mer efter det. Kanske jag bara inbillade mig xD

Haha ja man blir tokig! Går bara runt och känner efter hela tiden
  • Karpalo

Kl. 5 vaknade jag av värkar, kunde inte somna om efter det så jag tog en Alvedon och klockade. 5-6 minuter mellan men bara 30-45 sek långa. Nu är det långt mellan och de håller fortfarande bara på korta stunder.. Känns som detta blir en utdragen process.

Svar på tråden BF idag!