BF idag!
Någon mer som är beräknad idag eller i närheten? Vill bara att det ska dra igång nu!!
Någon mer som är beräknad idag eller i närheten? Vill bara att det ska dra igång nu!!
BF fredag, så nära nu. Ikväll är första gången jag känt att "något är på gång", men inget som dragit igång.
Imorse vaknade jag av ihållande molvärk, trodde nästan nåt var på gång. Tog en Alvedon o sen avtog det så småningom. Såå.. återstår att se..
Imorse vaknade jag av ihållande molvärk, trodde nästan nåt var på gång. Tog en Alvedon o sen avtog det så småningom. Såå.. återstår att se..
Äntligen ett liten tecken, slemproppen gick imorse! Hoppas det kan vara på gång ...
Äntligen ett liten tecken, slemproppen gick imorse! Hoppas det kan vara på gång ...
Härligt! Här är den också på gång i bitar sedan igår. Tyvärr har jag ju hört om såna som den gått på 2-3 veckor innan nåt mer händer. Men så länge ska vi väl hoppas att vi slipper vänta :D
Lite hopp till oss: jag läste att någon barnmorska hade sagt: släpper slemproppen några veckor innan bf återbildas den nästan alltid, men släpper den efter vecka 40 är det nästan alltid ett tecken på att det kommer dra igång inom det närmsta dygnet hoppas..
Lite hopp till oss: jag läste att någon barnmorska hade sagt: släpper slemproppen några veckor innan bf återbildas den nästan alltid, men släpper den efter vecka 40 är det nästan alltid ett tecken på att det kommer dra igång inom det närmsta dygnet hoppas..
Hoppas hoppas! Tyckte mig känna ett uns av mensvärk för nån timme sen men inget mer efter det. Kanske jag bara inbillade mig xD
Klockan 04 inatt kom första värken, vi får se hur lång tid detta kan ta, är fortfarande hemma..
Kl. 5 vaknade jag av värkar, kunde inte somna om efter det så jag tog en Alvedon och klockade. 5-6 minuter mellan men bara 30-45 sek långa. Nu är det långt mellan och de håller fortfarande bara på korta stunder.. Känns som detta blir en utdragen process.