• Anonym (Misstänksam)

Vad är detta för piller?

Hittade detta piller i min pojkväns rum, eller hittade en hel påse med dem i. Enligt Google är det ecstasy men enligt honom är det winstrol.

Kan ni hjälpa mig identifiera?

• Svar på tråden Vad är detta för piller?
  • klyban
    Aniiee skrev 2016-03-11 15:59:13 följande:
    Piller lösa i en påse = olagliga piller. Vare sig det är exstacy, vintrol eller ren svavel från helvetet.

Vad du sen gör med dem (och vetskapen om att de är olagliga) lägger jag mig inte i.... om du inte riskerar någons liv med att vara passiv. Då är du fan medskyldig....

Rätt svårt att riskera liv på någon av dessa pilleralternativ som varit uppe.
    De har inte riktigt den egenskapen.
    MDMA så är största risken att man blir vattenförgiftad, då de tenderar dricka för mycket vatten, eller för lite och blir extremt uttorkade.
    Anabola, ja största problemet där, är om man överdoserar.
    Då kan organen växa och bli förstora, vilket i förlängningen ger hälsoproblem.

• Anonym (lia)
    klyban skrev 2016-03-11 16:09:15 följande:

Så lögner är okey enligt dig då, bra då vet vi.

Och vad spelar det för roll om det är olagligt?

Det är stor skillnad på vad dessa två gör med kroppen.

Och kan vara extremt bra och veta, om man ska tackla eventuell överkonsumtion.

Men vet att folk vill inte reda ut såna här saker, det är nog därför vi begraver näst mest människor i Europa.

Man kliver över lik som det vore snöflingor, vilket är sorgligt.

Du får hemskt gärna tycka att det är viktigt att få reda på exakt vilka piller det rör sig om.

Jag tycker dock precis som innan att det är illa,oavsett vilka olagliga piller det rör sig om.
  • klyban
    Anonym (lia) skrev 2016-03-11 16:12:38 följande:
    Du får hemskt gärna tycka att det är viktigt att få reda på exakt vilka piller det rör sig om.

Jag tycker dock precis som innan att det är illa,oavsett vilka olagliga piller det rör sig om.

Hemskt viktigt?

Det är viktigt, men är man ointresserad av hitta rätt lösningar vid tex en eventuell konsumtion.
    Så är det viktigt.
    Det är såna tankar/syn, som underblåser att vi ligger tvåa i Europa på narkotikadödlighet.
    Är knarkare(MÄNNISKOR) så obetydliga för dig?
    För mig är det inte obetydligt, de är människor dom med.
    Och hjälpa gör man genom kunskap och inte stigman.

• Anonym (lia)
    klyban skrev 2016-03-11 16:32:42 följande:

Hemskt viktigt?

Det är viktigt, men är man ointresserad av hitta rätt lösningar vid tex en eventuell konsumtion.

Så är det viktigt.

Det är såna tankar/syn, som underblåser att vi ligger tvåa i Europa på narkotikadödlighet.

Är knarkare(MÄNNISKOR) så obetydliga för dig?

För mig är det inte obetydligt, de är människor dom med.

Och hjälpa gör man genom kunskap och inte stigman.

Som sagt så delar jag inte din åsikt att det just är viktigt specifikt vilka piller det rör sig om.

Jag tycker mest att det är "dumt" att lägga upp bild på olagliga piller i ett publikt forum.

Men hursomhelst ska jag nu fira helgen med att äta Pizza

Trevlig helg!
  • klyban
    Anonym (lia) skrev 2016-03-11 16:39:52 följande:
    Som sagt så delar jag inte din åsikt att det just är viktigt specifikt vilka piller det rör sig om.

Jag tycker mest att det är "dumt" att lägga upp bild på olagliga piller i ett publikt forum.

Men hursomhelst ska jag nu fira helgen med att äta Pizza

Trevlig helg!

Vet inte varför det är dumt, TS vill ju ha svar på sin fråga.
    Som är vad är detta.
    Sen är det en konstig åsikt, att man tycker det inte spelar någon roll.
    Varför är saklighet nått fel?

Trevlig helg på dig med.
    Hos oss blir det havsöring med citronsås.

• Aniiee
    klyban skrev 2016-03-11 16:11:49 följande:

Rätt svårt att riskera liv på någon av dessa pilleralternativ som varit uppe.
    De har inte riktigt den egenskapen.
    MDMA så är största risken att man blir vattenförgiftad, då de tenderar dricka för mycket vatten, eller för lite och blir extremt uttorkade.
    Anabola, ja största problemet där, är om man överdoserar.
    Då kan organen växa och bli förstora, vilket i förlängningen ger hälsoproblem.

Jag vet. Det var mest en generell tanke/ställningstagande från mitt håll (aka, jag skiter i vad folk gör med sig själva så länge de inte utsätter andra för (livs)fara)
    Känner du dig nostalgisk idag? www.imdb.com/list/ls031330344/
  • klyban
    Aniiee skrev 2016-03-11 18:22:14 följande:
    Jag vet. Det var mest en generell tanke/ställningstagande från mitt håll (aka, jag skiter i vad folk gör med sig själva så länge de inte utsätter andra för (livs)fara)

Den håller jag med till 100%.
    Egentligen är det enda jag vill säga, är att man försöker se på ett problem på sakligt sätt.
    Jag finner det så enklare att ta rätt beslut.
    Dock är det sant, bägge är olagliga och bör undvikas.

• Anonym (slicka)

Slicka med tungspetsen, är de kraftigt beska så är det med stor sannolikhet ecstacy.

Till er som tycker att detta är ett farligt råd - nej man blir inte påverkad av att slicka en minituös mängd från ett ecstacy-piller.

• Anonym (slicka)
    Anonym (slicka) skrev 2016-03-14 20:05:39 följande:

Slicka med tungspetsen, är de kraftigt beska så är det med stor sannolikhet ecstacy.

Till er som tycker att detta är ett farligt råd - nej man blir inte påverkad av att slicka en minituös mängd från ett ecstacy-piller.

Förövrigt är det i min erfarenhet mycket ovanligt med ecstacy som är så blanka som det tycks på denna bilden. Oftast har de en vagt raspig yta.
  • Anonym (Rationell)

Högst troligt MDMA. Sen behöver ju inte det betyda att man har missbruksproblem..

Alla ni som är så rädda för att ens prata om droger, jag tror att ni kanske tog den f.d. knarkaren i skolan på liiite för stort allvar.

Svar på tråden Vad är detta för piller?