Inlägg från: Anonym (C) |Visa alla inlägg
  • Anonym (C)

Skola i Malmö - var?

Som redan nämns blir det svårt att hitta något för en familj under 2 milj i Malmö. Köpte dock en riktig pärla (lgh) i Limhamn för 2,3 milj (4:a på 124 kvm). Men vi hade en väldig tur känns det som. Förra ägaren behövde flytta till Danmark bums. 3:or på 80-90 kvm i samma fastighet går för ca 2,8+ milj.

Barnvänliga områden med bra skolor/förskolor känner jag är Limhamn och Slottsstaden. Tyvärr är det dyrt att bo där. Förorter är nog det som gäller för er. Oxie hade jag inte velat bo i. Men från tex Åkarp når du Malmö Centralstation på 10 min med tåg. Perfekt då ni ska arbeta i stan. Hjärup kan vara ett alternativ också.

Att hitta "hyres" är svårt som sjutton. Ofta kösystem.

• Anonym (C)

... och nej, stadsbussarna är inte att lita på. Tar en evighet att ta sig runt också. Ofta med byte/byten.

• Anonym (C)

Klagshamn är trevligt. Ligger strax söder om Limhamn.

www.hemnet.se/bostad/bostadsratt-5rum-klagshamn-malmo-kommun-sjostroms-vag-24-9026339

Områden i Malmö jag kommer på som ni ska hålla er borta från är enligt mig Söderkulla, Lindeborg, Rosengård, Högaholm, Kroksbäck, Fosie, Fosiedal. I princip västra delen utmed sundet är att föredra. Annars förorter. Västra Ingelstad har nyss fått en ny pågatågsstation. Du når Malmö på några minuter.

Svar på tråden Skola i Malmö - var?