Tips för att pappan ska våga ta barnet
Det gör mig lite arg att pappan öht tillåts slippa saker pga att han "inte vågar".
Har du som mamma någonsin haft utrymme att låta bli att göra nåt pga rädsla?
Om du inte hade vågat bada bebisen, hade det varit okej då? Vem hade i så fall gjort det?
Det låter som att du har fått göra saker oavsett om det varit lite nytt och skrämmande i början, men att han kunnat slippa av samma anledning, och det gör mig lite irriterad.
Han är för sjutton pappa till barnet och har varit förälder till pojken exakt lika länge som du. Såklart måste han börja göra saker! Låt honom inte komma undan. Hur hade det sett ut om ingen av er vågat ta hand om bebisen?
TS, du går på din middag och säger till din man att: Lös det! Kan jag så kan du, punkt jävla slut.
Barnet kommer inte att dö så länge pappa finns med och försöker tillgodose de behov som kan uppstå så gott han kan: Blöja, närhet, mat, sov. Klart det är läskigt och ovant i början, men det är ju bara att försöka! Varför skaffade han annars barn liksom? Vad tror han kommer hända om barnet skriker? Det är ju precis samma sak för dig om du skulle ta över, du får försöka luska ut hur du kan lösa situationen. Varför kan inte han det bara för han känner sig osäker? Det gör ju alla i början!
Man up för fan!