• Carel77

Träffar en kille som efter sin separation inte är intresserad av kvinnor!

Hej!

Jag har sedan november 2015 dejtat en kille. Han separerade 2 mån innan vi började prata från ett 14 års långt förhållande ( skilsmässa )

Han sa redan tidigt att han tyckte det var för tidigt att träffa ngn ny redan nu. Men vi träffades och det kändes bra vi myste o pratade men när vi skulle ha sex sket det sig för honom, det gick helt enkelt inte.

Vi fortsatte att träffas för vi gillar att vara med varandra. Han har sagt att han känner sig död inombords även om skilsmässan var det bästa som kunnat hända så känner han sig inte intresserad av kvinnor, har inte bara m mig att göra för han tycker om mitt sällskap.

Vi skriver fortfarande med varandra och träffas men helt platoniskt.

Är jag dum som fortsätter att träffa honom men jag tycker så väldigt mkt om honom? Kommer han börja känna annorlunda? Varför känner han såhär?

Snälla hjälp mig bena ur detta?

• Svar på tråden Träffar en kille som efter sin separation inte är intresserad av kvinnor!
  • Carel77

Alltså han vill men han kan inte, det är som han är blockerad eller ngt.

• Anonym (Helt normalt)

Det har gått 2 månader. 2! Give me a break! Låt honom sörja ifred. Själv var jag inte ett dugg intresserad av killar de närmaste 2 ÅREN efter mitt 9-åriga förhållande. Det tar tid att läka och naturligtvis känner han som han gör nu.

• Carel77

Jo såklart vet jag ju att det tar tid har själv varit där, men frågan nu är ju ska jag vara där som en vän eller ska jag låta honom vara ifred. Han säger själv att han inte har ngt emot att träffas så länge jag är med på att det är helt platoniskt.

• Pappa41
    Anonym (Helt normalt) skrev 2016-03-09 06:36:38 följande:

Det har gått 2 månader. 2! Give me a break! Låt honom sörja ifred. Själv var jag inte ett dugg intresserad av killar de närmaste 2 ÅREN efter mitt 9-åriga förhållande. Det tar tid att läka och naturligtvis känner han som han gör nu.

Håller med
    14 år det sätter spår allt har sin tid
    Klart så är det nog för tidigt för honom han måste landa först...

Dessutom tycker jag att man inte ska hoppa in och ut i förhållanden, utan det är bra att ha "egen" tid mellan.
    Lära känna sig själv landa ordentligt speciellt om barn är involverande.
  • Carambolan

Det är ju otroligt vanligt att en separation efter så lång tid inte bara innebör att skiljas från sitt ex utan också att skiljas från sin familj (svärsidan av den) och många av de vänner som blivit gemensamma vänner men som man upplever "tillhör" exet från början.

Det kan säkert vara så att han inte är ett dugg sugen på att dejta, men att han verkligen hemskt gärna vill umgås med dig som vän. Tycker du att det vore schysst att ha kvar honom bara som vän även i framtiden så tycker jag att du ska fortsätta med det, men du ska inte gå och vänta på att han kanske vill ha ett förhållande. Kanske kommer han vilja det med dig, kanske kommer han vilja det med nån helt annan.

• Anonym (Ångbåt)

Det här är typiskt kvinnor. En man skulle aldrig komma på tanken att fråga varför en kvinna inte klarar att ha sex efter en separation.
    Vi FÖRSTÅR, är mer inkännande.
    Nåt som kvinnor PÅSTÅR sig vara.
    I praktiken funkar det inte så, när det gäller dom själva.
    Då är det egot som talar, de vill bli bekräftade som kvinnor.
    Det är självklart att män vill ha sex med er.
    Så när en man av nån anledning inte klarar av det, ojoj...

• Anonym (Helt normalt)
    Carel77 skrev 2016-03-09 06:44:34 följande:

Jo såklart vet jag ju att det tar tid har själv varit där, men frågan nu är ju ska jag vara där som en vän eller ska jag låta honom vara ifred. Han säger själv att han inte har ngt emot att träffas så länge jag är med på att det är helt platoniskt.

Ja, han behöver en VÄN. Inte nån KK, framtida dejt eller dylikt.

Tvivlar på att du själv har varit där såsom du resonerar.
  • Anonym (Helt normalt)
    Anonym (Ångbåt) skrev 2016-03-09 07:14:11 följande:

Det här är typiskt kvinnor. En man skulle aldrig komma på tanken att fråga varför en kvinna inte klarar att ha sex efter en separation.
    Vi FÖRSTÅR, är mer inkännande.
    Nåt som kvinnor PÅSTÅR sig vara.
    I praktiken funkar det inte så, när det gäller dom själva.
    Då är det egot som talar, de vill bli bekräftade som kvinnor.
    Det är självklart att män vill ha sex med er.
    Så när en man av nån anledning inte klarar av det, ojoj...

Jag är kvinna och förstår. Men till skillnad från många kvinnor så har jag själv blivit dumpad av nån jag älskar. Tror snarare att det är där det brister.

Håller dock med dig. Tycker att TS är som en hyena i detta fallet, mannen behöver för tusan landa och omge sig med folk som stöttar, inte nån jäkla kvinna som vill rycka av honom kallingarna och blir sur på att han inte kan prestera. Han sörjer. Detta är så osmakligt det bara kan bli.

TS: raggar du på begravningar också? :(
  • Carel77

Alltså jag ber om ursäkt för om det uppfattas som jag är en känslokall människa och just i detta fallet är jag inte alls ute efter sex.

Det var dumt att starta denna tråd för det blir ju bars en massa onda påhopp... Allt jag ville var att ha lite råd om jag skulle låta honom vara ifred eller om jag ska stanna kvar som en vän för det gör jag mer än gärna....,

Ni behöver inte bemöda er med att svara mer jag har fått det jag behöver

• Joohann
    Carel77 skrev 2016-03-09 17:50:36 följande:

Alltså jag ber om ursäkt för om det uppfattas som jag är en känslokall människa och just i detta fallet är jag inte alls ute efter sex.

Det var dumt att starta denna tråd för det blir ju bars en massa onda påhopp... Allt jag ville var att ha lite råd om jag skulle låta honom vara ifred eller om jag ska stanna kvar som en vän för det gör jag mer än gärna....,

Ni behöver inte bemöda er med att svara mer jag har fått det jag behöver

Carambolan skrev ett bra svar som jag verkligen känner igen mig själv i

Bry dej inte om massa påhopp.....folk tolkar alltid olika.....du gör det som känns bäst för dig!

:)
Svar på tråden Träffar en kille som efter sin separation inte är intresserad av kvinnor!