Söker IVF vänner!
Första IVF behandlingen avklarad. Sitter och pustar ut efter alla sprutor och läkarbesök! Nu är det bara att vänta och se.....
Vill gärna ha kontakt med er som är i samma sits.
Ventilera alla tankar som dyker upp. ?
Första IVF behandlingen avklarad. Sitter och pustar ut efter alla sprutor och läkarbesök! Nu är det bara att vänta och se.....
Vill gärna ha kontakt med er som är i samma sits.
Ventilera alla tankar som dyker upp. ?
Hej!
Jag är på ruvardag 7 nu. Testdag den 20e.
Tankar far upp och ner hela tiden .. Har inga symptom heller, inte ens från lutinus-tabletterna. Andra ruvningen för mig, förra gången kände jag av lutinus-tabletterna supermkt men nu, ingenting, bara de första dagarna men nu känns det ingenting.
Är du också ruvare?
Jag har precis plussar efter min första IVF :)
Vilken jobbig tid det har varit med sprutor, läkarbesök och lutinus! Skönt att det är över, håller tummarna för att det ska gå hela vägen nu :)
Hur har ni mått av alla hormoner, behandlingar osv?
Jag har precis plussar efter min första IVF :)
Vilken jobbig tid det har varit med sprutor, läkarbesök och lutinus! Skönt att det är över, håller tummarna för att det ska gå hela vägen nu :)
Hur har ni mått av alla hormoner, behandlingar osv?
Hej!
Jag är på ruvardag 7 nu. Testdag den 20e.
Tankar far upp och ner hela tiden .. Har inga symptom heller, inte ens från lutinus-tabletterna. Andra ruvningen för mig, förra gången kände jag av lutinus-tabletterna supermkt men nu, ingenting, bara de första dagarna men nu känns det ingenting.
Är du också ruvare?
Tack så jättemycket! Är så glad :)
Ja, sprutdagarna var så sega till en början men ruvartiden är värst då det känns som en evighet och man är så ofokuserad på allt annat.
Jag blev jättesvullen om magen av Lutinus och ömma bröstvårtor, men nu efter att jag fått sluta med dem så känns det bättre. Har annars mått bra.
Nu har jag lite "mensvärk" endast och svävar på moln ;)
Hur har det sett ut på äggfronten för dig? Hur många plockades och har några gått till frysen?
Hej!
Jag gjorde min första ivf i september/oktober 2015 och lyckades! Lyckan var förstås total men i v 10 när jag gjorde ett ultraljud fick jag veta att hjärtat inte längre slog och att fostret hade stannat av redan två veckor tidigare (precis efter det första ultraljudet där hjärtat slog). Därefter följde en oerhört jobbig period med cytotec i två omgångar som inte fungerade och sedan till slut skrapning. Först i januari var kroppen och mensen tillbaka till det normala. Nu har jag gjort mitt första FET och är på rd 4. Har inga symptom alls. Kul att följa några andra! :)
Ligger lite efter er andra, ska börja med nässpray den 27:e.. Tips och råd mottages med tacksamhet om ni har några.. :)
Ligger lite efter er andra, ska börja med nässpray den 27:e.. Tips och råd mottages med tacksamhet om ni har några.. :)
Det är ju alltid något, man vet ju inte hur väl man svarar på behandlingen första gången :)
Vi fick ut 12, varav 6 blev befruktade. En fin fick vi, resten ville de odla vidare. Fick på testdagen hem ett brev att 2 gick till frysen, jag trodde inte att det skulle bli så men det var kul! :D
Hoppas ert lilla mirakel vill stanna nu då!
Hej!
Jag gjorde min första ivf i september/oktober 2015 och lyckades! Lyckan var förstås total men i v 10 när jag gjorde ett ultraljud fick jag veta att hjärtat inte längre slog och att fostret hade stannat av redan två veckor tidigare (precis efter det första ultraljudet där hjärtat slog). Därefter följde en oerhört jobbig period med cytotec i två omgångar som inte fungerade och sedan till slut skrapning. Först i januari var kroppen och mensen tillbaka till det normala. Nu har jag gjort mitt första FET och är på rd 4. Har inga symptom alls. Kul att följa några andra! :)
Mitt tips är väl att hålla sig sysselsatt under perioden man tar alla injektioner. Blir lätt så att allt stannar av runtomkring annars. Man hamnar lite i en bubbla. jag blev väldigt disträ ända fram till jag fick tillbaka vårt embryo. Nu känns det som vanligt igen. Dock väldigt pirrigt fram till man får ta testet (den 24e) =)