• Signe14

hinnsvepning

Är det nån som vet om man kan få en hinnsvepning i vecka 37? (36+3) ?

• Svar på tråden hinnsvepning
  • Resande

Det skulle nog bara vara om man har medicinska skäl till att starta fl för tidigt. Man är ju inte ens fullgången än.

• Signe14
    Resande skrev 2016-03-07 06:23:21 följande:

Det skulle nog bara vara om man har medicinska skäl till att starta fl för tidigt. Man är ju inte ens fullgången än.

Okej för jag har gbs, dom säger att det inte ska vara nån fara . Men jag får såna kraftiga sammandragningar .. Jag har fått antibiotika 2 gånger , men tycker inte det hjälpte så bra .. Men ska till bm imorgon , så får fråga då :)
  • Minza83
    Signe14 skrev 2016-03-07 07:45:42 följande:
    Okej för jag har gbs, dom säger att det inte ska vara nån fara . Men jag får såna kraftiga sammandragningar .. Jag har fått antibiotika 2 gånger , men tycker inte det hjälpte så bra .. Men ska till bm imorgon , så får fråga då :)
    Skulle inte tro det.
  • Signe14
    Minza83 skrev 2016-03-07 08:05:07 följande:
    Skulle inte tro det.
    Nej det känns ju lite väl tidigt, men jag ska fråga får vi se :D
  • Resande

Men har man väldigt mycket sammandragningar kan det ju starta fl tidigare, om tappen påverkas. Men brukar i te vara något man får aktiv hjälp med.. Jag har haft smärtsamma sammandragningar sedan v.33 men ännu ingen bebis (snart i v39!). Det lär inte vara en anledning till hinnsvepning. På många ställen gör de det inte ens förrän efter bf, om alls.

• Signe14
    Resande skrev 2016-03-07 09:27:43 följande:

Men har man väldigt mycket sammandragningar kan det ju starta fl tidigare, om tappen påverkas. Men brukar i te vara något man får aktiv hjälp med.. Jag har haft smärtsamma sammandragningar sedan v.33 men ännu ingen bebis (snart i v39!). Det lär inte vara en anledning till hinnsvepning. På många ställen gör de det inte ens förrän efter bf, om alls.

Nej men jag tänker mest på att jag har gbs oxå. Och då skulle jag inte gå över tiden. Men vi får se vad hon säger.. Man borde kunna be henne titta om nått är påverkat iallafall?
  • svartensam
    Signe14 skrev 2016-03-08 05:08:25 följande:

Nej men jag tänker mest på att jag har gbs oxå. Och då skulle jag inte gå över tiden. Men vi får se vad hon säger.. Man borde kunna be henne titta om nått är påverkat iallafall?

Gbs är ingen anledning till att inducera förlossning. Ofta brukar man tvärtom försöka undvika det vid infektioner då bebis stärker sitt infektionsmotstånd ju längre man går. 37+0 räknas bebis som fullgången så innan det gör inget utan medicinska skäl (fara för liv)
  • KaeJ

Det viktigaste är att du får antibiotika vid förlossning.(vaginal) Påbörjad minst två timmar innan barnet kommer ut.

Själv hade jag 9 min tillgodo. droppet sattes 10.00, sonen kom ut 12.09.

• Lia4

Nej det kommer du inte få. Inget att eftersträva att aktivt sätta igång förlossningen innan fullgången tid om det inte finns anledning till det. Gbs är inte ngn anledning.

Svar på tråden hinnsvepning