hinnsvepning
Är det nån som vet om man kan få en hinnsvepning i vecka 37? (36+3) ?
Är det nån som vet om man kan få en hinnsvepning i vecka 37? (36+3) ?
Det skulle nog bara vara om man har medicinska skäl till att starta fl för tidigt. Man är ju inte ens fullgången än.
Det skulle nog bara vara om man har medicinska skäl till att starta fl för tidigt. Man är ju inte ens fullgången än.
Men har man väldigt mycket sammandragningar kan det ju starta fl tidigare, om tappen påverkas. Men brukar i te vara något man får aktiv hjälp med.. Jag har haft smärtsamma sammandragningar sedan v.33 men ännu ingen bebis (snart i v39!). Det lär inte vara en anledning till hinnsvepning. På många ställen gör de det inte ens förrän efter bf, om alls.
Men har man väldigt mycket sammandragningar kan det ju starta fl tidigare, om tappen påverkas. Men brukar i te vara något man får aktiv hjälp med.. Jag har haft smärtsamma sammandragningar sedan v.33 men ännu ingen bebis (snart i v39!). Det lär inte vara en anledning till hinnsvepning. På många ställen gör de det inte ens förrän efter bf, om alls.
Nej men jag tänker mest på att jag har gbs oxå. Och då skulle jag inte gå över tiden. Men vi får se vad hon säger.. Man borde kunna be henne titta om nått är påverkat iallafall?
Det viktigaste är att du får antibiotika vid förlossning.(vaginal) Påbörjad minst två timmar innan barnet kommer ut.
Själv hade jag 9 min tillgodo. droppet sattes 10.00, sonen kom ut 12.09.
Nej det kommer du inte få. Inget att eftersträva att aktivt sätta igång förlossningen innan fullgången tid om det inte finns anledning till det. Gbs är inte ngn anledning.
Jag fick en hinnsvepningen ändå :D