• hoppas 2014

MA efter IVF men ingen blödning än

Hej.

Har haft en riktig skit vecka. Först tokförkyld sen 2v o sedan det värsta av allt att vi fick veta förra måndagen att graviditeten avstannat vid tidigt vul (trodde jag var i 7+4 men dr trodde det avstannat i vecka 5+?). Blev helt förstörd (har fortfarande svårt att hantera det)..

Nu t min fråga/fundering.. vi ska åka t Thailand i 2v på tisdag (mycket efterlängtat o särskilt nu) men jag har inte börjat blöda än.. ska t dr imorgon bitti igen.. har ni åkt utomlands i liknande situation? Vi behöver verkligen komma iväg o är samtidigt rädd.

• Svar på tråden MA efter IVF men ingen blödning än
  • Pimpinellan

Beklagar! Vet hur det känns tyvärr... Du hinner få piller eller skrapning innan ni åker, men det är inte alls säkert du hinner sluta blöda om du tar piller. Läkaren får råda dig imorron.

• Anonym (Beklagar)

Är det nu på tisdag, alltså imorgon du ska åka? För i så fall hade jag inte tagit tabletter utan bett om att bli skrapad direkt, om det är möjligt, det kan ta en vecka innan man får tid iaf här i Malmö. Om du tar tabletter idag så finns det en risk att du blöder så mycket att det inte lämpligt att resa dagen efter. Jag har inga bra erfarenheter av Cytotec som är vad man får om man väljer tabletter. Andra gången jag tog Cytotec efter ett MA efter ett FET i v 9 så blödde jag så mycket att jag trodde jag skulle förblöda, precis när jag skulle ringa gynakuten så avtog det. Dagen efter var jag yr, illamående och jätte svag. 4 veckor senare upptäcktes det att inte allt hade kommit ut, hade 3 störtblödningar dagarna innan. Jag valde då att bli skrapad. Det var mycket mer skonsamt tycker jag. Jag valde skrapning direkt när jag fick MA igen 4 månader senare i v 10 efter en spontan graviditet. Det var mycket bättre än Cytotec.

Så himla tråkigt att behöva gå igenom sånt här precis innan du ska resa. Annars kan du åka utan att göra nåt och händer nåt där borta så har dom jättebra vård där! Hoppas det ordnar sig för dig!

• hoppas 2014

Nu har vi varit hos dr. Som vi visste var det 2 avstannade graviditeter.. den ena jätte tidig (var 2st 6 dagars ) o den andra 5+5 så rätt tidig den med.. inga tabletter o ingen skrapning utan kroppen ska få göra ett försök.. hon trodde ja skulle blöda i ca 3 dagar när de väl kom igång (när vet man inte) då de var så tidigt avstannat. . Hade varit värre om de va i vecka 7, 8, 9 etc sa hon.. Har kommit lite färgade flytningar nu.. hoppas vi kommer iväg (behöver det verkligen efter den här skiten) o inget börjar på flyget. Men mår ja inte bra fixar hon läkarintyg o vi avbokar el om bokar. .

• Pimpinellan

3 dagar med tvillingar?! Tillåt mig le... Jag blödde 4,5 vecka med början i v.6. Man blöder ju åtminstone mer än vanlig mens och med två-hur tänkte läkaren där?

Svar på tråden MA efter IVF men ingen blödning än