Inlägg från: densomvill |Visa alla inlägg
  • densomvill

Hjälp med val utav hundras :)

Hej! Har inte läst alla kommentarer men...
    Jag skaffa en amstaff som första hund
    Och det är det bästa jag gjort!
    Mysigaste donnan som finns! Och alla är individer och har jätte olika personligheter men motion och träning behöver dom väldigt mycket om du vill ha en lydig jycke... Tröga att lära men värt det! Och ja dom har dåligt ryckte och många tror dom är farliga mm. Men uppfostrade rätt och från en bra kennel så kan/är dom världens kelgrisar och barnvänliga! Och våran har några skönhetsfel och kan därför inte ställas ut så har henne bara som sällskap så nej man behöver inte ställa ut dom bara för att dom är renrasiga. :)

• densomvill

Glömde säga att dom har en väldigt bra päls... Lätt att torka av, torkar fort efter regn/dusch, fäller lagom, ser dom äckliga fästingarna innan de sätter sig! :)

• densomvill

Min har förstorad näsborre, kroksvans (som inte äns syns) och Pytte litet överbätt ????
    Och ja färg går oxå som ett skönhetsfel :)

Tycker inte ni ska köpa en ras som ni igentligen inte vill ha bara för att det är eran första hund, går alldeles utmärk med en amstaff :)

• densomvill

Ja det är ju det :)
    Varför vill du inte att den leker med andra hundar bara för att det är en amstaff?!
    Min har kompisar och det går bra :)

• densomvill

Vit/röd heter färgen tror ja men ja vit och beige skulle jag säga på ren svenska ;)

Ja du menar så... Ja det finns dom som tror att amstaff är nån mördar hund men bara att bevisa motsatsen :) alla pensionärer va livrädda när dom hörde vad jag skulle skaffa för hund till deras gård där det bara bor 60+ slutade med att hon va allas lilla kelgris och fick smeknamnet wienerbrödet :) haha. Allt går bara man har rätt inställning :)

• densomvill

Skriv gärna ett PM till mig så kan jag skicka bild och kennel mm. :)

Skulle kunna skriva själv men vet inte hur man skickar PM :S

• densomvill

Jag fattar inte!!! Jag får dina PM och så skriver jag och sen trycker på svara...
    Varför kommer dom inte fram :@
    Och det händer inte nånting när jag trycker på ditt namn...

Svar på tråden Hjälp med val utav hundras :)