• celavie1

IVF mars/april

anki75 skrev 2016-04-24 12:01:34 följande:

Förstår det :) vet du förresten hur det gick för henne som bodde i London?

Du menar Loppi? Nej du jag vet inte hur det gått för henne. Vi kanske kan söka henne via min gamla tråd och höra?
  • celavie1
    Emmet1976 skrev 2016-04-24 12:16:28 följande:

Underbart! Vilken lycka!

Ja känner mig bubblig inombords och sambon är i chock. Vill passa på och njuta lite. Man vet aldrig hur det går?
  • celavie1
    linoa131 skrev 2016-04-24 12:18:49 följande:

Vad snällt av dig att gräva upp min fråga till utan igen. Jag har fått ett embryo tillbaka. Nu har jag blött i precis en veckas tid. Det verkar iofs avta lite men långt ifrån slut . Jag förstår ju att jag har hamnat i ofas med alla er andra nu.

Celavie1, jag läste om den glada nyheten . Stor lycka till med din graviditet. kram

lycka till alla som har fått tillbaka ett embryo nu.

Jag förstår att du har det tufft. Är livrädd för blödningar. Springer på toa och tittar stup i ett. Tack för din omtanke. Har bestämt mig för att glädja mig nu även om det kan bli missfall. Så här långt har jag ju aldrig varit förut. Styrkekramar
  • celavie1
    Regnbågsdröm skrev 2016-04-24 14:08:30 följande:
    Samma som jag för er då Jag läste ditt fina meddelande precis innan vi gick in. Det gjorde mig glad! Nu jävlar är det vår tur <3
    Yes! Nu är det vår tur!!!!!!
  • celavie1
    Sarah32 skrev 2016-04-25 19:26:51 följande:

Grattis Celavie1 och stort lycka till Regnbågsdröm, håller tummarna för dig! Såg att 9 maj är ditt testdatum, då börjar jag med Suprecur igen, hoppas på bättre tur denna gång:) Kram

Tack så mycket!
  • celavie1
    BK1986 skrev 2016-04-25 22:34:41 följande:

Stort grattis celavie1! Är så glad för er skull! <3

Och grattis till er också Regnbågsdröm! Vad skönt att det gick så bra. <3

Tack vännen!
  • celavie1
    Fame skrev 2016-04-26 19:04:05 följande:

Var på ultraljud idag och trots högdos suprecur verkar jag ägglossa som aldrig förr :( Är så ledsen och deppig. Jag mår skit på suprecuren fast jag försöktes vara positiv men när det inte hjälpt alls?? Hela proceduren helt i onödan. Behövt avsäga mig mitt drömjobb i onödan. Och de får inte punktera några cystor på mig i vaket tillstånd det kan jag lova. 

Känns så himla hopplöst när man inte ens kommer till äggplock :( Jag hade förberett mig på att få missfall men att inte ens få försöka.. Vill bara lägga mig ner och stänga av. Och jäkla RMC ringer inte ens för att säga om/hur vi ska gå vidare. 

Är egentligen så glad för alla som ruvar osv men just nu går jag bara sönder och hittar inte stöd nånstans. 

Men vad surt. Antar att dosen suprecur måste höjas ytterligare då för att få effekt innan du kan påbörja stimuleringen. .Eller har de något annat preparat att testa tro?

Har du fått avsäga dig ett jobb? Var det för att du inte kände att du skulle orka under rådande situation med behandling och så? Det kanske ändå var bra om du mår så dåligt men förstår att du är besviken.

I mitt första försök kom jag till plock men fick inget tillbaka. Kändes minst sagt tungt att behöva börja om igen med långa protokollet med låga förväntningar på att lyckas bättre. Men återföring blev det ju i andra försöket så det kan lyckas trots allt.

Misströsta inte ännu. De kan ha ess i rockärmen att plocka fram för att hjälpa dig- Kontakta annars en annan klinik för ett andra utlåtande. Man får och blir ledsen i denna process men på något vis reser man sig i igen och försöker igen. Prata, gråt och kramas med din sambo. Du är inte ensam i detta. Kram
  • celavie1
    Emmet1976 skrev 2016-04-27 19:05:01 följande:
    Klokt. Vink tillbaka säger mina två. :)
    Ha ha vad söta ni är! Ni ligger ju mig hack i häl här. Hoppas och håller tummarna för att det ska gå bra för alla i tråden. Ni förtjänar det så. Själv ska jag på ultraljud den 18 maj för att se om jag bär på något hjärta som pickar eller om det bara är luft. Denna väntan i IVF...... Långt kvar innan man kan börja hoppas på lycklig utgång.
Svar på tråden IVF mars/april