Sarah32 skrev 2016-03-30 09:29:13 följande:
Ja, det är först när man läser runt här som man inser hur olika det är. Jag fick ett dokument på första träffen med olika datum som ska fyllas i efterhand. Vi bestämde då att en barnmorska ska ringa mig nästa vecka och checka av att jag fått en blödning, sedan ska jag ta ett blodprov och skicka till dem, dagen efter ska de ringa och ge mig ordination för sprutstart.
Jag ska ta gonal-f, börjar med en dos på 175, det säger mig inte så mycket, men jag får väl lita på läkaren:) Får man börja med sprutor även om man inte fått blödning?
Ja, det funkar lite olika. Det kan vi ju konstatera. Men jag får som sagt ett datum för sprutstart. Sen om jag inte får blödningen får jag inte börja med sprutorna. Så då måste jag höra av mig om den inte kommit inom 14 dagar. Vet inte hur de gör då, då det inte hänt mig innan. Men blödningen kommer vanligen mellan dag 8 och 14. Kan uppenbarligen skilja från gång till gång det också.
Okej. Nej, klart det inte säger dig så mycket om det är ditt fösta försök
Alla kroppar fungerar olika. Så om gonal-f funkar på dig och med den dosen, det återstår att se. Men det är därför man gör ultraljud så de kan reglera dosen efter din kropp. Så bli inte ledsen om det tex inte hänt något vid första ultraljudet. Så var det för mig första försöket. De behövde reglera dosen rejält innan det hände något. Andra behöver sänka för att det händer för mycket. Olika kroppar helt enkelt
Jag kör ju menopur nu eftersom den sprutan funkar bättre på mig. Hade gonal vid första försöket.
Kram!