IVF mars/april
Wow, jag har bara hunnit kika in korta ögonblick här de senaste två dagarna. det blir många sidor att gå igenom! Roligt att det är så många aktiva.
Blev väldigt tårögd när jag läste igenom sidorna. Så otrolig ledsen för er som fått negativa resultat och ingen befruktning av ägg. Jag förstår verkligen virkandet av babyfiltar, babystrumpor i byrålådan och den kraftansamling det krävs att träffa en gravid vän. Innan min sambo och jag började försöka för nästan 3 år sedan hade jag aldrig kunnat förstå exakt hur jobbig denna situation är. Vi valde att inte boka en safariresa för tänk om jag blir gravid, vi köpte ett hus för vi ska ju bli fler i familjen, vi har haft kombibilar i flera år för en barnvagn måste ju få plats. Hela livet har kretsat kring detta sen vi började försöka och bebis efter bebis har ploppat fram i kompiskretsen. Vi är det enda paret utan barn. Verkligen det enda. Igår bar jag omkring på min kompis 1-åring och gosade. Det gör ju ganska ont i hjärtat.
Jag fick ett 3-dagars fint embryo återfört igår. Av de 25 ägg som plockades var många omogna så 13 st befruktades och började dela sig. 3 st dog på vägen så igår var (förutom det jag fick tillbaka) 4 st fina noga att vidareodlas till blasocyster och de skulle prova att vidareodla de andra 5 också. På tisdag vet vi om vi har nåt till frysen eller inte. Förra omgången fick vi 6 st i frysen så jag hoppas på åtminstone nåt denna gången. RD 1 idag alltså och en evighet till testdag. Magen mår i alla fall väldigt mycket bättre och jag kan äta normalt igen. Därav hamburgaren och kanelbullen idag...
Ha en fin helg alla! Själv ska jag på möhippemiddag ikväll och jag gissar att 90% av samtalsämnena kommer att handla om barn.
Vad mysigt att ruva! Håller tummarna för guldägget och hoppas att det blir andra samtalsämnen än barn för dig ikväll. Eller att det åtminstone är uthärdligt. Kram!