-
Ja, ibland är det klokast att stänga ner vissa trådar som handlar om IVF för att man inte ska bli helt deppig. Kram från hönan som är på ruvardag 8Regnbågsdröm skrev 2016-04-27 16:05:43 följande:Fint! Ibland har Google rätt, ibland är det livsfarligt dumt. Men hoppas på det förstnämnda den här gången
-
Klokt. Vink tillbaka säger mina två. :)Regnbågsdröm skrev 2016-04-27 18:43:30 följande:Ja faktiskt. Men jag försöker ta allt med en nypa salt också. Man får förlika sig med tanken under ruvningen att man ingenting får veta. Jag tycker trots allt att ruvarperioden är så avslappnande i jämförelse med övriga delar av IVF-processen. Jag trivs i mina grupper här, men Google i övrigt när man söker på specifika grejer är egentligen bada dumt och förvirrar mest.
Kram och lycka till till dig. Vink vink från mitt embryo till ditt -
Vi jagar febrilt efter och du håller stafettpinnen stadigt. Mot seger för team IVF april. :Dcelavie1 skrev 2016-04-27 19:18:41 följande:Ha ha vad söta ni är! Ni ligger ju mig hack i häl här. Hoppas och håller tummarna för att det ska gå bra för alla i tråden. Ni förtjänar det så. Själv ska jag på ultraljud den 18 maj för att se om jag bär på något hjärta som pickar eller om det bara är luft. Denna väntan i IVF...... Långt kvar innan man kan börja hoppas på lycklig utgång.
-
???? Mot seger! :dcelavie1 skrev 2016-04-27 19:59:52 följande:Självklart!! Hihi! Ni har väl värmt upp och stretchat för nu kör vi!!
-
Haha, emojin klappande händer blev frågetecken. Haha
-
Tänk på hur många som är gravida och inte har en aning om det. Så många därute som inte får tecken även om deras kroppar producerar massa hcg.13Juli skrev 2016-04-27 21:16:34 följande:
Är på ruvardag 6. Men inga symtomer. Känns kört på nåt vis. Hoppas jag har fel
Häng istället med i #teamIVFApril ~ vinnarteamet där priset är en liten prins eller prinsessa. :) -
Toppen! :)13Juli skrev 2016-04-27 22:08:50 följande:Hahaha!!:Ja jag är med. Hoppas Alla vinner!
-
Jag blir helt förtvivlad när jag läser hur vissa av er blir behandlade av era chefer i samband med ivf. Att tvingas berätta något så privat för kollegor är inte okej. Dessutom har chefen ett ansvar att medarbetarna mår bra, särskilt i och med den förtydligade lagen som trädde i kraft sista mars.
Har ni kollektivavtal? Ta upp detta med facklig representant i sådana fall.
Jag skulle till och med vilja vara så fräck att påstå att man inte är frisk om man har problem med att bli gravid och att det då är det chefens ansvar att säkerställa att medarbetaren mår bra och tillfrisknar genom att ges det stöd som går för att hen ska kunna bli gravid och därmed bli frisk. -
Börjar du oxå bli trött på murbruket i byxorna? Haha :dcelavie1 skrev 2016-04-28 20:20:29 följande:
Hur länge ska man egentligen fortsätta med lutinus efter man plussat?
Verkar vara individuellt (standard tom v 5) och lite frivilligt för vissa om de vill fortsätta. Jag tänker personligen försöka få fortsätta till minst v 8 för att minska missfallsrisken. Men jag har kanske fått detta om bakfoten? -
Rakt av utan att minska gradvis? När jag körde med Crinone i samband med Pergotimekur, sa min läkare att jag skulle fortsätta under första tredjedelen av min graviditet för att minska missfallsrisken. Det tyckte jag lät logiskt.Regnbågsdröm skrev 2016-04-29 03:37:51 följande:Vi som har Crinone tar den i 15 dagar, oavsett om graviditet visas eller ej
Jag har personligen dålig erfarenhet av standardupplägg för läkemedelskurer och kräver alltid en extra kontroll innan jag upphör. (Har dålig erfarenhet av när min far ombads sluta med sitt waran efter stabdardperioden och då strax efter fick en stroke). Vi är människor som reagerar olika och inga robotar, oavsett vad läkarna vill tro.
Nu var det sagt. ;) Trevlig fredag.
Här sprack precis solen upp!