• celavie1

IVF mars/april

13Juli skrev 2016-04-19 11:43:25 följande:

Precis plockat ut 10 ägg. Något slö efter morfinet. Få se i morgon om något bli befruktat.

Bra där!
  • celavie1
    ivfbullen skrev 2016-04-19 14:41:25 följande:

I fredags: plus
    I söndags: plus
    Idag, nu:

vad sorgligt...kram 
  • celavie1
    linoa131 skrev 2016-04-19 19:55:16 följande:
    nu har jag på något vis accepterat de rosa tjocka flytningarna. Det blev som igår men har inte än gott över till riktiga mens. Idag har jag haft väldigt ont i huvudet och är extremt trött sen igår. Tyvärr har jag lyckats hamna i en situation där jag inte vet längre vad jag ska tro och kommer vara tufft om mensen kommer på riktigt . Det är så mycket mer påfrestande psykiskt än vad jag trodde. Känns ändå skönt att inte vara ensam i det stadiet.
    Förstår att det måste vara en pina. Jag har ju inga blödningar eller liknande flytningar men oroar mig ändå för att jag ska få negativt besked. Läste att lutinus kan försena mensen eller helt ta bort den. Så det känns himla nervigt. Jag har även läst att det är ganska vanligt att ha lite blödningar i början även om man är gravid så du kanske oroar dig i onödan. När har du testdag?
  • celavie1
    ivfbullen skrev 2016-04-19 20:21:20 följande:

Så har jag gråtit och sovit. Vaknade och blodet var borta. Får se om den kommer igång igen.
    Tänker inte ta Fermanest och Lutinus ikväll med tanke på att jag fick "Inte Gravid" tidigare idag. Kliniken vill ändå att jag ska testa imorgon så imorgon gör jag det med Clearblues digitala bara för att de vill det. Vet ju redan svaret... inte bara på svenska utan även på finska...

Tack till er alla som har hört av sig! <3
    Önskar alla lycka till vidare på denna IVF-resa.
    Får se om jag kommer att orka skriva här mer. Kommer att fortsätta blogga ett tag till, kanske jag tittar till här för att se hur det går för er andra <3

Massor med tröstkramar skickar jag dig 
  • celavie1
    linoa131 skrev 2016-04-19 22:27:52 följande:
    Det värsta är att det inte finns någonstans att hitta ro för skälen egentligen, det är bara att vänta. Vänta.och vänta. Vi försöker så gott vi kan att stötta varandra och dra likheter och se det positiva in i det sista. ..men det finns inget annat än det här ultraljudet som verkligen kommer att kunna sätta oss lite mer i harmoni. Jag håller allt jag inte använder för mig själv för att du ska lyckas komma dit utan j...... blödning för det äriinte kul. Men jag borde inte klaga så mycket för att jag är egentligen tacksam att det inte tog slut i helgen som jag trodde men att det kanske, om inte det kommer tydligare mensblödning, kan finnas en minichans att lilla embryot finns kvar. I så fall ärall påfrestning värt. Jag har testdag nästa onsdag. Känns så långt bort.
    Håller med dig helt och fullt. Jag försöker hålla mig sysselsatt så timmarna går. Sambon jobbar borta så jag jobbar och åker sedan till stallet eller till någon vän på fika för att skingra tankarna. Är jättekräsen med sällskapet. Umgås inte med några energitjuvar! Jag behöver laddas upp inte sänkas just nu. Ikväll höll jag på och fixade hemma med blommor och inredning. Vill ha det lite mysigt hemma (kanske håller på och boar :))
    Denna situation är så kämpig så man behöver lite vackert omkring sig.
    Tilläggas kan så var jag även in på ett bageri och köpte lyxiga praliner som jag andäktigt smaskade i mig i soffan. Skickade ett mys-SMS till sambon och fick ett gosigt tillbaka. Finns mycket bra omkring en som kan distrahera på ett bra sätt.
  • celavie1
    Lsaep skrev 2016-04-20 16:30:09 följande:

Hej,

Jag hoppar också in här. Jag har läst igenom hela tråden. Vilka motgångar och vilka kämpar. Statistiken säger att 75% av paren lyckas inom tre försök...

Jag är 30 år och har gjort tre ivf försök på 6 månader. Vi har manlig faktor då min man enbart har ett fåtal spermier och gör därför icsi. Vi har aldrig fått till frysen.

Nu är vi i vårt fjärde försök och börjar med sprutorna imorgon. Kör långt protokoll denna gången, de andra tre försöken har vi kört kort. Mår skit av nedregleringen. Hur snabbt mår man bättre efter att man börjat med sprutorna?

Kram

Hej!
    Vad kul att vi blir fler. Vi har haft det lite kämpigt här i tråden men vi har tillsammans ett himla jävlar anamma. Är någon nere stöttar någon annan och tvärs om. 
    Nedregleringen är ju inte så rolig men jag blev bättre efter ett par dagar med hormonsprutor. Så bara och bita ihop och meddela sin omgivning att man behöver lite love, care and understanding. Man kan bli lite vrång......
  • celavie1
    minipeach skrev 2016-04-08 05:49:09 följande:
    Jag fick också tillbaka ett litet embryo igår, hade ett till som klarade sig som de skulle odla vidare. Mitt embryo var ett fint exemplar sa de så nu är det bara att vänta. Hoppas våra små klarar sig! <3
    Hej minipeach hur har det gått för dig? 
  • celavie1
    Regnbågsdröm skrev 2016-04-20 20:18:24 följande:

Ägglossningssprutan tagen! Ovitrelle är redan barnleken sprutmässigt om man jämför med menopuren. Nästan pinsamt enkelt Så nu är det gjort! Nu är det medicinfri dag imorgon sen äggplock på fredag

Kanon! Jag håller tummarna för lyckad skörd Solig
  • celavie1
    stajlish skrev 2016-04-20 20:23:25 följande:
    Tack! Minns dig med =) Nej, inte så sent.. v.10 :/ Var ingen rolig upplevelse kan jag säga.. men men, vi är glada att vi faktiskt kan bli gravida iallafall.. o nu tar vi nya tag i rond 2! =) Dags för äggplock för dig förstod jag på tidigare inlägg här?
    Hej kommer ihåg dig! Vad tråkigt att du fick missfall men önskar dig all lycka i rond 2. Kram 
  • celavie1
    stajlish skrev 2016-04-20 22:42:30 följande:
    Hej, kommer ihåg dig med =) Hur går det för dig? Ja, de va tråkigt :( Men nu är de nya tag! Tack =) 
    I mitt första IVF försök fick vi bara ut ett ägg som inte befruktades så det blev ingen återföring. Nu är vi i försök 2. Fick som förra gången ut ett ynka ägg men det befruktades dock och sattes tillbaka som tredagars. Nu går jag och ruvar. Himla läskig period måste jag säga. Har testdag den 25/4 men kommer testa den 24 redan eftersom det är en söndag. Känns väldigt nervöst!!
Svar på tråden IVF mars/april