IVF mars/april
Jag ska ta tre sprutor. Gunal-F ska jag ta i 5 dagar och på fjärde dagen ska jag även ta Orgalutran i två dagar. Sist är Ovitrelle.
Är det några namn du känner till?
Dåligt resultat på ultraljudet. Endast 9 äggblåsor som inte hade växt till ordentligt trots 9 dagar med sprutor. Förhoppningarna är låga...
Godmorgon! Första synarela-sprutet inne i min nos Känns bra att vara på banan igen! Nu hoppas vi på tredje gången gillt.
Angående synarela förresten. Har ju nämnt innan att jag haft problem med apoteken. Det visar sig nu att ALLA leverantörer slutat med synarela. Enda chansen att få tag i den är alltså om apoteken fortfarande har den kvar hemma. Har lagt undan den på ett apotek som hämtas imorgon. HELT SJUKT att klinikerna skriver en medicin som de slutat med. De har så dålig koll!
Ni som fått exakt datum att börja spraya! Vet ni varför/hur de kom fram till just då? Jag har ju fått direktiv att börja mensens tredje dag men iom att mensen aldrig kommer blir jag bara mer och mer ledsen och frustrerad. :( hade trott vi skulle vara igång för flera veckor sedan..
Uppdatering härifrån: Ringde kliniken och förklarade läget igår. Sköterskan var förstående och sa att hon tyckte att vi skulle vänta och ta det när det passade oss. Sen gick jag på toa och vad händer om inte en blodblandad flytning. Började kolla datum och det skulle kunna vara en nidblödning! Vågar inte hoppas på det, det skulle vara helt sjukt. Inget mer blod hittills idag så vi får väl se vad som händer. Mest troligt är det bara en helt vanlig mellanblödning.
Annars hoppas jag verkligen att det är mensen som är på G så att vi får börja snart. :)
Uh. Är inte på bra och positivt humör idag. Det där går ju alltid upp och ner, men idag är hoppet långt borta. Läste någonstans att om man är en sådan som får få ägg trots hög stimulans med hormoner, så har man väldigt liten chans att bli gravid. Det gör ont i mig att behöva läsa det. Det ger ju liksom mig noll hopp om att vi någonsin kommer lyckas. Känns tungt idag.