IVF mars/april
Min Test dag idag! Det visade positivt... :D känns så himla overkligt alltihopa.. Nu är det bara att försöka njuta och se till att h*n vill stanna kvar i min mage i 9 månader! <3
Min Test dag idag! Det visade positivt... :D känns så himla overkligt alltihopa.. Nu är det bara att försöka njuta och se till att h*n vill stanna kvar i min mage i 9 månader! <3
Försvann den av sig självt? Kände du något av det?
Hade aldrigt hört talats om detta innan, så kände mig smått förvånad. Tack för att du berättar att du också varit med om det och att det gick bra sedan:)
Hej alla tappra, starka och coola kvinnor!
Nu har vi fått planen för nästa ivf-runda och vi startar med detsamma, dvs vi behöver alltså inte vänta in kroppen med en månad emellan försöken. I och med att vi inte kom så långt som till ET på andra försöket, så räknar kliniken det som avbrutet, och vi får göra det om igen.
Den här gången blir det långt protokoll, har haft två korta protokoll tidigare. Jag ska jag först ta Melatonin-tabletter varje dag och startar nu så fort e-receptet kommit in på Apoteket. Detta ska hjälpa kvalitéten på äggen. Vidare blir det nedreglering, som sker med en spruta (Proten Depot) som jag sätter en gång på första cyklusdag. Den enda sprutan räcker i 14 dagar och sen testas LH med blodprov, och om värdet sjunkit, får jag starta med sprutorna (Gonal F 350 och Menopur 150). Ett ungefärligt datum för äggplock är föreslaget runt mitten på juni.
För övrigt har jag startat en kostplan med massa sund och varierad mat. Fokuset där är att jag ska äta mindre socker och vetemjöl, samt mer av grönsaker som stödjer en hälsosam hormonnivå, broccoli, blomkål o.s.v.
Ser väldigt mycket fram till vad nu allt detta innebär!
Klem från Norge :)
Så skönt, hoppas det blir så för mig med. Hur lång tid efter att du avbröt med hormonerna fick du mens?
Linoa131 - sitter nu i samma båt. Ruvardag 11 och nu har jag blött sedan mitt på dagen :( är helt sönder och tänker inte köra fler ivf. Orkar inte mer
Åh nej! Är så ledsen för din skull! <3
Bryt ihop och kom tillbaka när du orkar! Jag lovar, du kommer att få orken och hoppet tillbaka! <3
Jag började blöda nu ikväll. Ska boka ett möte med vår läkare och sen ta en paus till i höst. Min kropp behöver vila och jag behöver mitt liv en stund!
Det är alldeles för mycket negativa besked här nu. Det var så själva fan, rent utsagt. Men kanske inte borde förväntat mig mer när olycksfågelns skapade tråden Imorgon ska jag på ultraljud igen. Då återstår att se om ett mirakel skett eller om vi måste avbryta eller vad fan som händer. Håll tummarna för mirakel! Jag håller på att bryta ihop fullständigt här
Tack vännen. Jag har som skrivet innan väldigt svårt att tro på att äggen skulle överleva till frysen. Faktiskt. Men om det blir så och att det blir insättning senare så tror jag man tar hormoner i alla fall? Men vet inte, har inte varit där förut. Men men. I vilket fall som helst så känns det som att sprutorna verkligen är det minsta problemet i den här processen. Jag hoppas så att det lyckas för oss den här gången. Svårt att känna hopp, men man försöker. Tar ett steg i taget. Hur mår du? <3
Tack till er andra också som hejar på och skickar lyckönskningar. Det betyder oerhört mycket!
Håller med er att det känns lite konstigt nu. Plus som blir minus och konstiga blödningar. Vissa har symptom medans andra inte känner något.
Har suttit här i soffan och försökt känna in hur jag mår. Svårt och svara på faktiskt för man vet ju inte riktigt vad som är inbillning. Detta är vad jag upplevt:
Ömma bröst (lite större än vanligt), obehagskänsla från tjejmagen (högg till när jag sträckte på mig i en konstig vinkel), konstig i magen, drömmer mycket om nätterna samt springer mer på toa och kissar.Jag blir också lätt andfådd vid ansträngning.
Vad jag förstår är detta typiska biverkningar från lutinus och ganska normalt oavsett om man är gravid eller inte. Väldigt frustrerande att inte veta. Jag tror jag aldrig känt mig lika utlämnad och utan kontroll. 14 dagar sedan äggplock så mensen borde väl ha kommit idag om jag räknat rätt. Ännu har jag inte sett något misstänkt. Toapapper och lutinussticka granskas noggrant!!!
Nåväl TD nästa måndag den 25/4. Då är jag på ruvardag 18 Om mensen inte kommer tänker jag testa dagen innan den 24/4 då jag är ledig och inte ska till jobbet. Kommer vara livrädd. Vill att dagen ska komma men samtidigt inte......