IVF mars/april
Nu har jag precis pratat med kliniken och de sa att jag kan börja med sprutan som planerat så jag behövde inte vara orolig.. Tack för era kommentarer massa kramar
Nu har jag precis pratat med kliniken och de sa att jag kan börja med sprutan som planerat så jag behövde inte vara orolig.. Tack för era kommentarer massa kramar
Gonal -f heter sprutan, ingen aning om varför det är så olika angående nässprayen :/
Har pratat med de två gånger, och de säger att jag inte har något att vara orolig över, sen står det i alla papper : ta sista spraydosen kvällen före injektionen om inget annat sägs på pappret, steget efter sprayen är gonal-f sprutan 15/3 tills på måndag 21/3 då vi ska göra ultraljud samt blodprov, och ser det bra ut så planeras äggutplock den veckan, sen nästa steg är ägglossningsprutan (vet dock ej när jag ska börja med den, sen om insättning bli så är det vaginal tabletter som gäller 3 om dagen i 14 dagar.. Så jag tycker att det borde stämma eftersom det står så plus att det var så hon berättade när vi var där sist.. Men blir ju orolig nu när ni säger detta ????
Hej
Ansluter till denna grupp. Är nu mitt uppe i IVF försök 2 med långa protokollet. Ska börja med sprutorna den 23 mars. Hoppas på bättre resultat denna gång
Krånglar fan ALLTID med läkemedlen. Några fler här som brukar ha problem med att få tag på synarela? Här är det helt jäkla sjukt, de beställer hem och grejar men finns aldrig och så tar det evigheter när de väl hittat. Den här gången känner jag mig dock förvånansvärt lugn. Jag var smart nog att hämta ut en extra som jag fått på recept förra gången men inte behövt. Så jag har haft den hemma länge. Det är bara 30 doser, men räcker ju ett tag om det skulle krisa så att jag inte får ut skiten på Apoteket imorgon. Ska ju börja spraya på söndag.
En liten uppdatering såhär på morgonen. Hoppad allt är bra med er alla här inne <3
Hejsan!
Jag ansluter mig också till tråden. Detta är vårt första IVF försök och vi har fått det korta protokollet.
Jag är mycket nervös inför biverkningar. Någon som kan dela med sig av hur det känns efter första hormonsprutan? Känner man av något direkt eller det kommer först efter andra eller tredje sprutan?
Hur känns äggplocket? Jag vet att det är väldigt individuellt men hur upplevde ni?