• Regnbågsdröm

IVF mars/april

linoa131 skrev 2016-03-13 18:38:15 följande:

Hej alla, hoppas att det går framåt på era olika nivåer. För min del är det nedräkning till mensen som jag ser framemot vilket är väldigt ovanligt. 13 dagar är det. Borde gå fort nu. Litesynd att det borde komma pprecis när det är helg ochd å kan man inte ringa kliniken. .

Jag läste precis en artikel om hur skratt och skrattterapi kkunde påverka att ägget fäster. Iaf stod det mycket om stressens negativa effekt på ivfets framgån. har ni oockså hört talas om det? Jag har ett jobb somgör mig vväldigt stressadvissa ggånger så det oroar mig lite när så mycket står på spel. hur gör ni?är det meningsfullt att ta ledig ?

Jag tror faktiskt rent utsagt inte ett skit på att stress skulle påverka det negativt. Skulle det vara så så skulle inte en jäkel lyckas med IVF. Så tänker jag. Hela den här processen och hela grejen med att vara ofrivilligt barnlös är så psykiskt påfrestande och ger en inre stress som inte ens det mest stressande jobb i världen kan ge. Och folk lyckas ändå. Så brukar jag försöka tänka när jag kommer in i negativa banor där jag tror att det är stressen som ställer till det. Kram till alla!
  • Regnbågsdröm
    13Juli skrev 2016-03-12 16:13:32 följande:
    Ett färskt och ett fryst har vi hunnit med sedan årskiftet. Kör på tills det lyckas!
    Att köra på tills det lyckas låter rimligt. Så tänker vi nog alla Kör på tills någon tvingar en att avbryta i princip. Men hoppas för oss båda att vi slipper göra fler försök än de vi har framför oss nu Kram!
  • Regnbågsdröm
    CAM86 skrev 2016-03-14 08:41:06 följande:

God morgon alla! Jag ska ta sista sprayen idag, och upptäckte att den är slut!! :( ska börja med sprutorna i morgon, men vad händer nu? Om jag ringer kliniken så kommer de inte ringa tillbaka Förns senare ikväll eller i morgon och då är det ju försent :( någon som

Vet?

Oj. Men vad fan. Hur är det möjligt att den är slut? De måste ju gett dig för lite? Och du har inget kvar på receptet som du inte hämtat ut? Vart bor du?

Det är alltid krångel med läkemedlen. Jag fick själv ringa kliniken idag och säga att jag fått på tok för lite menopur på mitt recept. Som tur var var jag ute i god tid med det.
  • Regnbågsdröm
    CAM86 skrev 2016-03-14 16:10:12 följande:

Fick inget svar av de idag, så jag får köra igång med sprutorna i morgon som planerat så får jag hoppas på att det inte gör något, jag fick bara en flaska som skulle räcka i 21 dagar, kanske har jag råkat tryckt ut en gång för mycket vid test.. Jag hoppas att detta inte kommer ställa till det för mig.. Tack alla söta ni för era kommentarer

En flaska för 21 dagar? Det är ju helt orimligt. Eller hur få gånger tar du per dag? Och ska du inte fortsätta med spray när du börjar spruta? Bor du inte i närheten av någon som har spray hemma. Det är inte bra att missa ju!
  • Regnbågsdröm
    CAM86 skrev 2016-03-14 18:10:46 följande:

Morgon och kväll körde jag nässpray, och slutar med det när jag börjar med sprutorna, och i morgon börjar jag med sprutorna, jag bor i Södermanland.. Jag hoppas verkligen inte det kommer göra något att jag missat sista dagen :( ska på första kontrollen på måndag, och planerat ägguttag nästa vecka

Ah okej. Ska du ändå sluta när du börjar med sprutorna så spelar kanske en dag mindre ingen roll. Får hoppas på det. Jag har alltid tagit tre gånger om dagen och sen gått ner till två i samband med sprutstart, så har ju tagit lite mer då.
  • Regnbågsdröm
    Sjöblomman skrev 2016-03-14 19:45:41 följande:

Tar ni samma spray? Det kanske är olika.

Jag tar synarela två gånger om dagen. När jag börjar med sprutor är det en gång om dagen istället.

Jag tror att det är lite olika med synarelan också. Jag tar också synarela precis som du, men en spraypuff mer om dagen då som sagt
  • Regnbågsdröm
    CAM86 skrev 2016-03-14 19:47:45 följande:

Jag hoppas verkligen inte att detta kommer förstöra något, har pratat in ett medelande men nu är det "försent" eftersom i morgon bitti börjar jag ju med sprutan.. Får hålla tummarna att det inte är så farligt, eftersom jag ska sluta med det efter idag igentligen.. :(

Ska du ta sprutan på morgonen? Jag skulle råda dig att prata med kliniken först. Jag hade gjort det i alla fall, för att vara helt säker. Tror inte att en puff kan göra någon större skillnad, men skulle absolut inte chansa utan att ha rådfrågat.
  • Regnbågsdröm
    CAM86 skrev 2016-03-14 21:22:13 följande:

Fel Av mig, hade fått för mig att sprutan skulle tas som nässprayen, så ska ta sprutan på kvällen, så då förhoppningsvis har de ringt upp mig :) håller alla tummar att inget är förstört, blir rädd att man måste börja om från början

Och du är säker på att du ska sluta med nässprayen helt när du börjar med sprutorna? Tänker så du kollat rätt på det också Det är mycket att hålla reda på!
    Jag kan omöjligt veta om det där påverkar eller inte, men jag tror inte det. I alla fall inte om du ändå skulle sluta med sprayen nu. Det är däremot det jag tycker är lite skumt att du ska göra. Men det är uppenbarligen olika för alla. Är det synarela du tar? Hoppas du får ett snabbt svar från kliniken. Ring direkt på morgonen igen!
  • Regnbågsdröm
    CAM86 skrev 2016-03-15 05:33:11 följande:

God morgon! Nu har jag läst alla papper igen , och jag ska sluta med sprayen innan sprutorna och sprutan ska jag bara ta på kvällen, så jag hoppas att de ringer under dagen och gör mig lugnare.. Kramar till er alla

Bra att du kollade det igen. De gör dig säkert lugnare ska du se. Men ring direkt när de öppnar själv tycker jag, så slipper du gå runt och vänta och oroa dig. Viktigt att få ett svar så du vet ju. Stor kram!
  • Regnbågsdröm
    CAM86 skrev 2016-03-15 06:42:51 följande:

Nackdelen när jag ringer kliniken så kan man bara lämna in ett meddelande.. Usch stressar upp mig själv nu, och tror att allt är förstört :( jag hoppas de ringer så fort de hört mitt medelenade.. Är det så att man slutar med synarela att då kan det bli egen ägglossning? Såfall hur lång tid tar det? Jag får ju för mig att jag får det nu.. Tack för alla svar..

Ja grejen är ju att synarelan stoppar upp den egna ägglossningen. Det är så jag förstått det. Och därför jag funderar över varför du inte ska fortsätta med synarelan när du börjar med sprutorna. Det tycker jag låter märkligt då. Men om de har lagt upp det så för dig så är det ju så det ska vara. Det måste man lita på! För skulle du ändå sluta på synarelan så är det ju inte så att ägglossningen bara kommer direkt, för då hade det ju ändå inte fungerat. Men jag kan inte riktigt det där, det är bara så jag förstått det. Jag har fortsatt med synarela hela vägen fram till ägglossningssprutan.

Hoppas de ringer upp dig snart! Håll oss uppdaterade!
Svar på tråden IVF mars/april