• Sarah32

IVF mars/april

Jag känner så igen mig i din beskrivning! Vi känner också att vi knappt har några att umgås med längre, vi är i en helt egen fas i livet när vi inte passar in någonstans. Vi passar inte bland småbarnsfamljerna och inte bland singelkompisarna och kroglivet.....tur att man är två indetta och har varandra! Men det är påfrestande att känna att åren bara rinner förbi och att man inte riktigt kan ta vara på dem. Jag tror inte att någon som inte har gått igenom detta ens kan föreställa dig vad det handlar om. Önskar jag hade en vän IRL att träffa och prata med, som hade liknande erfarenheter, men det känns skönt att iallafall kunna ventilera här med er andra som verkligen vet vad det handlar om.

BK1986 skrev 2016-04-09 20:20:14 följande:

Känner igen mig även i din berättelse. Vi har köpt hus och skjutit upp resor och annat i livet för att vi tänkt att vi ska bli fler. Min sambo blir också väldigt uppgiven emellanåt då han känner att vi inte har några vänner och att allt står på paus. Men så är situationen just nu. Alla vänner skaffar barn vilket gör att det är skitjobbigt att umgås med dem, och vårt liv ser inte alls ut som vi hade tänkt oss. Det är påfrestande även för vår parrelation.

Vad mysigt att ruva! Håller tummarna för guldägget och hoppas att det blir andra samtalsämnen än barn för dig ikväll. Eller att det åtminstone är uthärdligt. Kram!

• Sarah32

Det enda jag känner är att jag är väldigt trött, men ingenting annat. Hoppas att det ändå händer något därinne:) Hur går det för dig?

Jag håller tummarna för dig och alla här inne så mycket jag bara kan, desto fler som lyckas desto mer positivt inställd blir jag på att det ska gå bra för mig också:)

Hade du ultraljud i veckan?

Kram

Regnbågsdröm skrev 2016-04-10 15:52:31 följande:

Det hoppas jag också. Både för er och oss! <3 Hur känns det med sprutorna nu? Och känns det något i magen eller så? Kram!

• Sarah32

Har varit med om precis samma sak, en kompis som vet vad jag går igenom ringde och kvittrade lyckligt om hur hon blivit gravid på första försöket och malde på i telefon. Jättekul för henne, verkligen, men jag grät hela kvällen sen. Det känns så konstigt, för jag är ju verkligen glad för alla vänner som lyckas, men samtidigt ska man hantera sina egna känslor.

Barn, ska vi ha, på något sätt. Om det inte fungerar med IVF, kanske ägg- eller spermadonation eller adoption. Får jag inte barn, ger jag upp om en framtid, men det kommer inte bli så, det vet jag:)

Så fortsätt drömma och planera, på ett eller annat sätt blir du också mamma en dag:)

BK1986 skrev 2016-04-10 23:07:21 följande:

Precis så. Det är nog mest jag som dragit mig undan. Orkar inte med det helt enkelt. Vi har inga singelkompisar kvar heller. Alla dom har också blivit ihop och skaffat barn och rusat förbi oss i livet.

Jag har en vän som varit barnlös länge. Nu blev de gravida och även om det verkligen är deras tur så kan jag inte hantera hur hon trycker upp sin graviditet i allas ansikten. Det är allt hon skriver om på FB och Instagram. Det blev för mycket för mig även om jag vet att de har haft det jättekämpigt.

En annan jättenära vän kunde inte förstå varför jag inte kunde vara glad för deras skull nu när de blev gravida på första försöket. Hon jämförde det med att hon visste hur det var att vilja ha något som någon annan har (typ jobb eller hus).

Det blir svårt att umgås med folk när de inte ens kan förstå hur pass tungt det är. Vi kanske aldrig kommer kunna bilda familj, och då måste vi förmodligen omvärdera allt vi byggt upp hittills. Det är tungt för relationen också. Vilka är vi isåfall, och vad gör vi då?

Nu blev det dystert här på kvällskvisten. Vi har såklart även jättefina vänner som lyssnar och förstår. :)

• Sarah32

Nu börjar jag känna lite mer, magen var rejält uppsvälld igår och jag mådde lite illa på kvällen, bättre idag.

Ringde just Sahlgrenska och mitt blodprov verkade bra, jag ska på ultraljud på torsdag:)

Spännande, vi fortsätter att vara i fas:)

Skriv och berätta hur ditt ultraljud har gått efter imorgon!

Regnbågsdröm skrev 2016-04-10 16:06:57 följande:

Ja men det kan ha hänt saker ändå. Inte säkert att man känner saker. Alla funkar vi ju olika Jag brukar dock känna att det spänner i magen och så när det börjar växa där inne Håller tummarna för dig!

Japp, jag ska på ultraljud på onsdag. Så då får vi se om det hänt något för mig Hoppas att det går framåt!

• Sarah32

Härligt! Stort grattis!

Utflykt i verkligheten skrev 2016-04-12 11:21:45 följande:

Ser jag i syne?!?!! Har inte testdag förrän på lördag men kunde inte låta bli att tjuvstarta!

• Sarah32

Bra! (tror jag?), fick inget direkt provresultat, men ska på UL imorgon:) Hur har det gått för dig idag? Kram

Regnbågsdröm skrev 2016-04-12 18:51:49 följande:

Hur gick blodprovet Sarah? För det är taget nu va? Själv ska jag på första UL imorgon!

• Sarah32

Åh, läste din uppdatering, vad tråkigt! Förstår att allt känns väldigt nedstämt just nu, låt det göra det idag. Försök ta nya tag imorgon och hoppas på att någon kommer på en bra lösning. Stor kram till dig!

Regnbågsdröm skrev 2016-04-13 13:11:27 följande:

En liten uppdatering. Det går åt helvete med allt. Vid UL idag framkom att de misstänker att jag har en polyp på livmodern. Jag vet egentligen inte vad det innebär, men vi kan tvingas avbryta hela behandlingen. I övrigt hade inte äggblåsorna växt så värst mycket, trots den smärta jag känner. En ynka på höger äggstock i storlek 6 mm. 3 stycken på vänstra på runt 10. Jag vet ju att jag är svårstimulerad, så hade kanske funnit hopp i dessa få äggblåsor ändå. Men nu är det polypen som förstör istället. Känns som att min dröm om att bli gravid tas längre och längre ifrån mig. Det känns som att jag måste ge upp den. Som att det inte är någon mening. Det gör så jävla ont.

Ett alternativ kan också bli att genomföra plock och sedan frysa äggen, tills dess att polypen är bortopererad. Men det alternativet kommer aldrig gå, då frysägg liksom inte existerar för oss. Det är egentligen som att kasta vårt tredje försök i sjön direkt.

Ursäkta negativt inlägg. Men det är så jävla mörkt just nu. Läkaren beslutade dock att inte avbryta än, utan vi kör vidare och ser hur det ser ut vid nytt ultraljud på måndag. Jag vill bara gråta just nu.

• Sarah32

Var på ultraljud idag och fick tyvärr också negativa besked:( Jag har fått en cysta på ena äggstocken som har "ätit upp" alla hormoner och därmed förhindrat att några äggblåsor har bildats. Jag fick avbryta behandlingen och ska sedan invänta mens för att återigen påbörja det långa protokollet med tätare ultraljud. Skulle åkt till jobbet efter lunch, men lämnade in att jag kompar hela dagen, för här sitter jag nu med tårarna rinnande nerför kinderna.....

Ingenting är väl förvisso kört, men det är en sådan anspänning man bygger upp och all denna väntan! Jag blir smått tokig! Ja, alla här förstår nog:(

Hoppas att det går bättre för dig och att du inte tvingas avbryta:( Jag ska bryta ihop lite mer idag för att sedan ta nya tag att skapa ny energi att börja om. Kram till dig!

Regnbågsdröm skrev 2016-04-13 16:39:03 följande:

Tack för kramen! Jag försöker andas till på måndag. Kan inte göra mer innan dess ändå. Men det är tungt. Fruktansvärt tungt. Vet inte vad jag vill eller vad jag känner längre. Allt blev bara obehagligt.

Håller tummarna för dig imorgon.

Kram!

• Sarah32

Tack, det är skönt med stöd här från alla. Ja, det är väl bara att samla ny kraft och fortsätta igen, ger upp gör man ju inte precis:/

Hoppas du får roligare besked på måndag, under kan ju ske!

Jag ska försöka få mens så snart som möjligtbdå, otroligt drygt att få gå och vänta på det! Om den behagar komma inom 1-2 veckor så får jag ett försök innan semestern, blir den mer försenad blir det deppigt värre:(

Regnbågsdröm skrev 2016-04-14 12:45:38 följande:

Alltså vad fan. Jag blir så ledsen för dig. Och för oss alla. Förstår precis känslan, jag sitter fortfarande hemma och gråter efter beskedet igår. Troligtvis får väl jag också avbryta. Ska väl ske ett under annars tänker jag. Men ska försöka att inte tänka för mycket fram till på måndag även om det är svårt. De avbröt ju inte direkt i alla fall.

Lider med dig. Och finns här så gott jag kan. Får jag också avbryta så får vi följas åt igen sen, även om jag kanske hamnar efter med tanke på polypen och så <3

• Sarah32

Ja, jag kommer hinna med ett försök innan sommaren om mensen fungerar, vilket jag verkligen hoppas! Den är alltid regelbunden annars, så jag hoppas att vi fortfarande är överens, kroppen och jag. Mentalt skulle det kännas lite lättare än att behöva vänta till augusti, men oavsett hur det blir så är det bara att hänga i.

Har haft min deppdag idag, nu på kvällen kom min älskling och hämtade mig så åkte vi ner på stan och åt kvällsmat. Är så lycklig och tacksam att man har en stöttande andra hälft i detta:)

Regnbågsdröm skrev 2016-04-14 15:37:36 följande:

Ja det är tufft, men man klarar det. Man måste klara det! Jag greppar efter halmstrån av hopp hela tiden nu för att inte lägga mig ner och dö, typ. Vi får se på måndag vad som sägs. Läkaren ville ju trots allt inte avbryta direkt, så får försöka tänka på det.

Men du hinner med ett försök till innan sommaren om mensen kommer som den ska? Vänta och se. Kommer den inte så får din kropp vila över sommaren. Det gör ont när jag tänker på att jag kanske måste det. Men samtidigt kan det kanske vara bra både fysiskt och psykiskt. Jag vet inte. Men man klarar det också om man måste <3

Svar på tråden IVF mars/april