• zasu

IVF mars/april

Nicka skrev 2016-04-24 11:27:30 följande:

Har idag gjort testet som visade negativt :(

Känner sån fruktansvärd sorg och hopplöshet nu...

Åh vad trist!! Vet precis hur du känner dig...,
  • zasu

Precis kommit hem efter ägguttag, 4 st blev det. Hoppas att allt går bra över helgen, återföring på måndag.

• zasu
    Nicka skrev 2016-04-29 12:50:26 följande:

Håller tummarna!

Regnbågsdröm skrev 2016-04-29 14:46:11 följande:

Håller tummarna!

Tack!
  • zasu
    Lsaep skrev 2016-04-29 17:18:19 följande:

Håller tummarna för dig zasu!

Tack!
  • zasu
    Sjöblomman skrev 2016-04-29 18:10:48 följande:

Härligt! Håller tummarna! Hur mår du?

Känner mig rätt ok men tycker att det är svårt att vara jättepositiv. Gjort det här några ggr och man vet hur det kan sluta. Tar ett steg i taget känner jag. Nu är det bara hoppas på det bästa inför morgondagen.

Förstår din paus. Precis för ett år sen tog jag en paus till efter sommaren. Kände att min kropp behövde det och att vi båda ville tänka på annat än IVF. Lyckades då bli naturligt gravid efter sommaren som tyvärr slutade i missfall.
  • zasu
    13Juli skrev 2016-05-01 12:10:29 följande:

Tjuvtestade idag rd 10. Ett svagt plus! Vågar man hoppas... ????

Vet inte. Har alltid väntat till TD. Hoppas att det stämmer.
  • zasu

Återförde ett 8-celligt embryo idag. Lite besviken att bara ett av fyra klarade sig. Får dock hoppas att det här vill hänga kvar.

• zasu
    Emmet1976 skrev 2016-05-02 15:05:03 följande:

RD13. Mensen kom nyss.

Faaaan.

Tråkigt att höra, beklagar.
  • zasu
    Regnbågsdröm skrev 2016-05-04 12:11:26 följande:

Resan slutar här. Ruvardag 11, floder med blod. Jag bryter ihop nu. Fullständigt. Ta hand om er alla! Hejdå.

Så tråkigt att höra. Lider med dig.
  • zasu
    Lsaep skrev 2016-05-04 16:06:45 följande:

Jag fick tillbaka två embryon idag.

Är det några fler som ruvarn nu?

Grattis till 2 st. Jag ruvar på ett sen i måndags.
  • zasu

[quote=76600024][quote-nick]Lsaep skrev 2016-05-06 08:20:37 följande

Då kan vi följas åt. När har du testdag? Jag har testdag den 18/5.

Hur många försök har du gjort?

Detta är vårt fjärde och vi har aldrig fått till frysen. Vi har manlig faktor.[/quote]

Jag har testdag söndagen den 15 maj.

Detta är mitt femte försök men fjärde färskförsök. Fick till frysen första 2 gångerna. Andra försöket fick jag inte återföra pga av mina sköldkörtelvärden låg fel så gjorde 2 FET. Ena resulterade i en graviditet men tidigt missfall. Detta var förra våren. Efter sommaren blev jag gravid på egen hand men fick MA i slutet av november.

Detta är andra försöket i år och givetvis hoppas jag på det. Har betalt för ett till och funkar inte det så hoppas jag på mina tre 6-dagars blastocyster i frysen.

• zasu
    Lsaep skrev 2016-05-06 14:29:18 följande:

Zasu; kollade de inte dina värden när ni gjorde utredning? Är det något man borde be att de kollar igen?

Usch, vilken jobbig resa ni haft, jag håller verkligen tummarna för att det är er tur nu.

Vad är orsaken till er barnlöshet?

Vi har gjort samtliga behandlingar utan paus emellan då läkarna tror att min man snart inte kommer producera några spermier alls. Det känns väldigt stressande.

Jag medicineras med levaxin. Inte för att jag ligger så fel för en "vanlig" människa men låg lite högt om man vill försöka skaffa barn. De hade missat att ta ett prov. Vet inte om jag påverkades av alla hormoner men nu ber jag om ett test inför varje behandling.

Vår barnlöshet beror mest på ålder då det finns inga funna "fel". Jag fyller 43 om några månader.
  • zasu
    13Juli skrev 2016-05-07 09:00:39 följande:

Testdag idag med ett fint plus! Ömma bröst. Stanna nu kvar där snälla

Härligt! Gratulerar!!!
  • zasu
    Sjöblomman skrev 2016-05-07 16:04:50 följande:

Är det nån som äter levaxin? Hur har uppföljningen på detta sett ut? Ökad dos?

Har själv använt levaxin sedan i oktober men insåg just att det inte har tagits några prover efter det. Vilket man väl borde göra för att se att det ger resultat och ifall man ska ändra dosen... Ska prata med min läkare på onsdag.

Läste på nätet att värdet ska vara lägre än 1,5 när man försöker bli gravid. Över 2 riskerar missfall, fosterskador mm...

Du ska definitivt kolla. Jag tar levaxin. Kan ta tid innan man hittar rätt dos. Vid ny dos eller justering ska man ta ett nytt test efter 4-6 veckor tror jag.

När man kommit ned på en ok nivå då nöjer sig IVF-läkarna men jag har bett om fler tester då jag haft ok värde och sen har det stuckit iväg. Väldigt viktigt att man ligger rätt och behandlingarna kostar mycket så varför chansa när det endast krävs ett blodprov.

När det gäller värdet så var jag läst att rekommendationerna vid IVF är 0,4-2,5 men jag tror definitivt under 2 men helst runt 1. Jag hade nu senast ett värde på 0,8.
Svar på tråden IVF mars/april