• 13Juli

IVF mars/april

Ivfsyskon skrev 2016-04-03 14:04:24 följande:

Tack! Just nu är det bara svart. Trodde verkligen på denna gången. :(

Jag vet hur du känner ????
  • 13Juli
    13Juli skrev 2016-04-03 20:51:55 följande:

Jag vet hur du känner ????

Det skulle vara ett hjärta, inga frågetecken.

Jag var ocå bombsäker på att det hade tagit sist. Men sen kom mensen. Finns ingen tröst. Det enda man kan göra är han kämpa för att orka gå vidare.
  • 13Juli

Första vul idag. 3 ägg på 11cm 1 på 6cm. På andra sidan 6 st på ca 6 cm. Väntar på besked från kliniken ang fortsättning.

• 13Juli
    Emmet1976 skrev 2016-04-17 17:17:07 följande:

Nu verkar Otrivelle-sprutan i min kropp sedan igår kväll och imorgon dags för mitt första äggplock. Börjar bli riktigt nervös i kombination med förväntansfull...

Jag tog min ikväll. Så på tisdag har jag äggplock
  • 13Juli

Precis plockat ut 10 ägg. Något slö efter morfinet. Få se i morgon om något bli befruktat.

• 13Juli
    Emmet1976 skrev 2016-04-20 19:04:18 följande:

Då var det dags för mig att ingå i sällskapet ned den plågsamma väntan...

Idag var det återföring. Av sju ägg blev 4 befruktade efter 2 dagars odling.

Två embryo (en 4cells och en 5cells) är nu placerade i mig samt ett odlas vidare för ev frysning. Ett trött åkte i sophinken då fet bara delats en gång. TD 6 maj.

Jag ska återinföra i morgon. 4 av 10 blev befruktad.

Väntan är jobbigast.

Lycka till!
  • 13Juli
    Regnbågsdröm skrev 2016-04-20 20:18:24 följande:

Ägglossningssprutan tagen! Ovitrelle är redan barnleken sprutmässigt om man jämför med menopuren. Nästan pinsamt enkelt Så nu är det gjort! Nu är det medicinfri dag imorgon sen äggplock på fredag

Lycka till!
  • 13Juli
    Emmis84 skrev 2016-04-21 09:06:02 följande:

Nu ska vi starta ivf- försök 1. Jag är super nervös. Jag fick min mens idag och startar med sprutorna imorgon.

Jobbade ni som vanligt under alla sprutdagar?

Jag har valt att inte säga något till någon på jobb. Varken till chef el kollegor. Jag har ju fått frågan om vi inte ska skaffa barn snart 100 ggr. Sååå trött på den frågan..

Sa ni något till kollegor/chef?

Jag jobbar inom vården så det är inget lugnt tempo direkt men hoppas på att jag inte behöver sjuka mig.

Är det någon mer som börjar spruta imorgon?

Vid första försöket sa vi inget. Men nu vid andra försök vet typ Alla om det. Jag har sjukskrivit mej under de dagar det är äggplock och återinföring.

Jag har en ganska förstående chef. Jobbar oxå inom vården.

Det är ju på två vis om man vill berätta. Går det åt skogen så vet folk om varför man är deppad. Samtidigt är det tråkigt när alla vet att man kanske är gravid, redan vid första dagen!
  • 13Juli
    Regnbågsdröm skrev 2016-04-22 10:42:19 följande:

GODA NYHETER. ÄP har gått över förväntan idag och är nu på väg hem med en glädje i kroppen. Ett mirakel har skett då den misstänkta polypen inte är en misstänkt polyp längre. Den är borta. Och sen på det fick vi ut 8 (!!!) ägg. Fantastiskt med tanke på hur allting varit både tidigare försök och nu inför det här uttaget. Nu är det nog långt ifrån alla som är mogna, men det känns ändå fantastiskt och mitt hopp är nu åter tillbaka. Dessutom får vi troligtvis återföring på söndag, dag 2 precis som vi vill. Imorgon får vi besked om befruktning. Håll fortsatta tummar för oss och tack för allt ert stöd! Det finns hopp!

Vad roligt att höra! Hoppas det går vägen nu.
  • 13Juli
    Lotten skrev 2016-04-24 06:35:24 följande:

Hur länge har ni haft ont i äggstockarna efter äggplock? Tycker att jag fortfarande har ont. Plockade i tisdags.

Jag plockade oxå i tisdags. Jag känner av äggstockarna. Speciellt om jag hostar. Men det kunde ju ta några dagar sa min läkare.

Nu hoppas jag att vårt 4 celliga ägg vill stanna.
  • 13Juli

Är på ruvardag 6. Men inga symtomer. Känns kört på nåt vis. Hoppas jag har fel

• 13Juli
    Emmet1976 skrev 2016-04-27 21:58:58 följande:

Tänk på hur många som är gravida och inte har en aning om det. Så många därute som inte får tecken även om deras kroppar producerar massa hcg.

Häng istället med i #teamIVFApril ~ vinnarteamet där priset är en liten prins eller prinsessa. :)

Hahaha!!:Ja jag är med. Hoppas Alla vinner!
  • 13Juli
    Regnbågsdröm skrev 2016-04-28 03:19:29 följande:

Känner man något så tidigt så är det troligtvis ändå symptom och biverkningar från progresteronet man tar. En graviditet ska man inte känna av, det verkar orimligt. Tar du något progesteron? I så fall är det ju ömma bröst och sånt som folk brukar få. Men det säger ju ingenting om huruvida man sen är gravid eller inte.

#TeamIVFapril - bästa teamet! Hoppas på storvinst!

Jag tar lutinus. Du har nog rätt. Men man vill ju så gärna få ett litet litet positivt tecken, Jag vet ju att jag blir känslig för dofter och får ömma bröst. Fick MF förra sommaren. Men det är bara att bita ihop. Kanske sluta googla på tidiga symptomer
  • 13Juli
    Regnbågsdröm skrev 2016-05-01 12:40:55 följande:

Har du tagit ägglossningsspruta? I så fall kan den ge falskt plus i ungefär 10 dagar sägs det. Mycket därför man inte ska testa före TD. Hoppas dock att ditt plus är rätt

Det är 14 dagar sedan jag tog ägglossningssprutan. Men allt kan hända ännu. Men litet hopp väcktes ju!
  • 13Juli
    Sjöblomman skrev 2016-05-01 13:37:33 följande:

Ja! Det tycker jag verkligen att du ska!

Mycket kan som sagt hända, men att ägglossningssprutan skulle sitta i tills nu tror jag inte, den tog du väl före ET? Om du är på RD10 så måste ju det vara minst 14 dagar sedan.

Tack! Ja det är ju 14 dagar sedan. Så den är ju ute ur kroppen. Men efter många bakslag så är man ju fortfarande lite orolig
  • 13Juli
    Regnbågsdröm skrev 2016-05-01 14:26:38 följande:

Vad menar du förresten med svagt plus 13juli? Har aldrig fattat det där riktigt, tar folk verkligen såna där billiga tester med streck? Varför inte ta clearblue digitalt, då slipper man ju leta tydliga eller otydliga streck? Fattar inte riktigt.

Jag använde clearblue och plussets lodräta sträck är inte lika starkt som det vågräta. Men det är ändå ett plus. Och ägglossningsspruta Kan sitta i upptill 10 dagar efter man tagit den. Och det är 14 dagar sedan.
  • 13Juli

Testdag idag med ett fint plus! Ömma bröst. Stanna nu kvar där snälla

• 13Juli

Gjorde vul idag v8 7+6. Syndes inget foster. Såg bara själva säcken. Så jävla jobbigt. Ska tillbaka nästa vecka.

• 13Juli

Hatar när folk muntrar upp en med att säga: slappna bara av så blir det kanske av sig själv ska du se. !

Jag har slappnat av i 3år! Å när jag blivit gravid har båda gångerna slutar i MA eller MF!!

Vi ger upp nu. Vi får vara glada att vi har varandra.

tillsammans är vi stark.

Svar på tråden IVF mars/april