IVF mars/april
Tack! Just nu är det bara svart. Trodde verkligen på denna gången. :(
Tack! Just nu är det bara svart. Trodde verkligen på denna gången. :(
Jag vet hur du känner ????
Första vul idag. 3 ägg på 11cm 1 på 6cm. På andra sidan 6 st på ca 6 cm. Väntar på besked från kliniken ang fortsättning.
Nu verkar Otrivelle-sprutan i min kropp sedan igår kväll och imorgon dags för mitt första äggplock. Börjar bli riktigt nervös i kombination med förväntansfull...
Precis plockat ut 10 ägg. Något slö efter morfinet. Få se i morgon om något bli befruktat.
Då var det dags för mig att ingå i sällskapet ned den plågsamma väntan...
Idag var det återföring. Av sju ägg blev 4 befruktade efter 2 dagars odling.
Två embryo (en 4cells och en 5cells) är nu placerade i mig samt ett odlas vidare för ev frysning. Ett trött åkte i sophinken då fet bara delats en gång. TD 6 maj.
Ägglossningssprutan tagen! Ovitrelle är redan barnleken sprutmässigt om man jämför med menopuren. Nästan pinsamt enkelt Så nu är det gjort! Nu är det medicinfri dag imorgon sen äggplock på fredag
Nu ska vi starta ivf- försök 1. Jag är super nervös. Jag fick min mens idag och startar med sprutorna imorgon.
Jobbade ni som vanligt under alla sprutdagar?
Jag har valt att inte säga något till någon på jobb. Varken till chef el kollegor. Jag har ju fått frågan om vi inte ska skaffa barn snart 100 ggr. Sååå trött på den frågan..
Sa ni något till kollegor/chef?
Jag jobbar inom vården så det är inget lugnt tempo direkt men hoppas på att jag inte behöver sjuka mig.
Är det någon mer som börjar spruta imorgon?
GODA NYHETER. ÄP har gått över förväntan idag och är nu på väg hem med en glädje i kroppen. Ett mirakel har skett då den misstänkta polypen inte är en misstänkt polyp längre. Den är borta. Och sen på det fick vi ut 8 (!!!) ägg. Fantastiskt med tanke på hur allting varit både tidigare försök och nu inför det här uttaget. Nu är det nog långt ifrån alla som är mogna, men det känns ändå fantastiskt och mitt hopp är nu åter tillbaka. Dessutom får vi troligtvis återföring på söndag, dag 2 precis som vi vill. Imorgon får vi besked om befruktning. Håll fortsatta tummar för oss och tack för allt ert stöd! Det finns hopp!
Hur länge har ni haft ont i äggstockarna efter äggplock? Tycker att jag fortfarande har ont. Plockade i tisdags.
Är på ruvardag 6. Men inga symtomer. Känns kört på nåt vis. Hoppas jag har fel
Tänk på hur många som är gravida och inte har en aning om det. Så många därute som inte får tecken även om deras kroppar producerar massa hcg.
Häng istället med i #teamIVFApril ~ vinnarteamet där priset är en liten prins eller prinsessa. :)
Känner man något så tidigt så är det troligtvis ändå symptom och biverkningar från progresteronet man tar. En graviditet ska man inte känna av, det verkar orimligt. Tar du något progesteron? I så fall är det ju ömma bröst och sånt som folk brukar få. Men det säger ju ingenting om huruvida man sen är gravid eller inte.
#TeamIVFapril - bästa teamet! Hoppas på storvinst!
Tjuvtestade idag rd 10. Ett svagt plus! Vågar man hoppas... ????
Har du tagit ägglossningsspruta? I så fall kan den ge falskt plus i ungefär 10 dagar sägs det. Mycket därför man inte ska testa före TD. Hoppas dock att ditt plus är rätt
Ja! Det tycker jag verkligen att du ska!
Mycket kan som sagt hända, men att ägglossningssprutan skulle sitta i tills nu tror jag inte, den tog du väl före ET? Om du är på RD10 så måste ju det vara minst 14 dagar sedan.
Vad menar du förresten med svagt plus 13juli? Har aldrig fattat det där riktigt, tar folk verkligen såna där billiga tester med streck? Varför inte ta clearblue digitalt, då slipper man ju leta tydliga eller otydliga streck? Fattar inte riktigt.
Testdag idag med ett fint plus! Ömma bröst. Stanna nu kvar där snälla
Gjorde vul idag v8 7+6. Syndes inget foster. Såg bara själva säcken. Så jävla jobbigt. Ska tillbaka nästa vecka.
Hatar när folk muntrar upp en med att säga: slappna bara av så blir det kanske av sig själv ska du se. !
Jag har slappnat av i 3år! Å när jag blivit gravid har båda gångerna slutar i MA eller MF!!
Vi ger upp nu. Vi får vara glada att vi har varandra.
tillsammans är vi stark.