Emmis84 skrev 2016-03-19 12:16:50 följande:
Fick min mens igår men fick reda på att vi inte kan börja förrän nästa mens? Hon menade på att det skulle krocka med påskledigheten..
Åh så besviken..men den som väntar på något gott..
Nu kommer det dröja ända tills slutet av april.
Nån mer som ska börja då? Korta protokollet?
Fy vad jobbigt
. Kan man inte styra detta på något sätt? Har du frågat dem om man kan leda mognaden så att det kan lossna typ direkt efter? Känns så dumt att behöva vänta en hel menscykel till... Jag förstår att du är besviken, för oss som väntar är det jättelång tid.
Jag är också lite orolig över deras Påskledighet, har precis skrivit mail till dem på Nordic IVF Göteborg. Min mens skulle komma precis under ledigheterna den 26/3 och då betyder det att jag kan börja spruta den 29/3 precis efter ledigheterna. Då fungerar det ju fast det känns lite tight. Men ibland kommer min mens ett par dagar tidigare och då är det mitt i ledigheterna, hur gör man då??? Det går säkert inte att få tag på dem, och jag vill inte skjuta på det en hel cykel bara för en sådan dum sammanträffande. Har 5 dagar på mig för att lösa det ! Eller så kanske min mens är snäll för en gång skull och kommer på måndag eller tisdag... Fast det brukar ju kommer på exakt tid varje månad...
En till fråga, har läst om att blodförtunnande medecin kan i kombination med atsma vara livshotande, jag har astma och ska spruta blodförtunnande medecin samtidigt som Gonal F...
Just det Emmis84, jag kör också det korta protokollet.