• CAM86

IVF mars/april

Har pratat med de två gånger, och de säger att jag inte har något att vara orolig över, sen står det i alla papper : ta sista spraydosen kvällen före injektionen om inget annat sägs på pappret, steget efter sprayen är gonal-f sprutan 15/3 tills på måndag 21/3 då vi ska göra ultraljud samt blodprov, och ser det bra ut så planeras äggutplock den veckan, sen nästa steg är ägglossningsprutan (vet dock ej när jag ska börja med den, sen om insättning bli så är det vaginal tabletter som gäller 3 om dagen i 14 dagar.. Så jag tycker att det borde stämma eftersom det står så plus att det var så hon berättade när vi var där sist.. Men blir ju orolig nu när ni säger detta ????

• CAM86

Hej alla, ville höra med er vad och om ni fått/får biverkningar angående synarela och gonal f.. Jag är inne på sista dagen med sprutan och i morgon ska vi på ultraljud. Jag har dock inte fått några biverkningar alls förutom lite svettningar i mitten på sprayen (men brukar ha det normalt innan mens, så vet ej om det är pga sprayen eller inte) har dosen varit för liten eller är jag en av de som har tur och fått sluppit biverkningar?

• CAM86

Glad påsk till er alla! Jag har nu varit på två ultraljud och allt såg bra ut.. Var ju lite orolig där med tanken på att min synarela tog slut en dag färdigt och var orolig att jag skulle sluta med det när jag började med gonal-f. Men nu är det dags för äggutplock på måndag. Så håller alla tummar att även det kommer gå bra.. Önskar er alla lycka till och ha en underbar påsk!

• CAM86

Liten uppdatering från mig. Vi gjorde första äggutplocket i måndags, gick väldigt bra och faktiskt väldigt smärtfritt då jag hade byggt upp att det skulle göra väldigt ont.. Vi fick ut 13 ägg och igår fick vi samtal att 8st hade blivit befruktade.. Så nu hoppas vi att de små vill överleva tills på lördag då det är dags för insättning..

• CAM86

Jag frågade faktiskt inte varför, då de talade om att insättning blir mellan 2-5 dagar så det blev 5:e dagen för oss.. Är så himla dålig insatt i det hela då det ät första gången för oss

• CAM86

Ja dessa dagar är verkligen långa, och veckorna efter insättning kommer nog krypa fram, är glad att jag fått ny tjänst på jobbet så jag har nya saker att aktivera hjärnan med :)

• CAM86

Mollan81 nu håller vi tummarna för att de blir befruktade :) själv är det planerad insättning i morgon. Nervös som tusan..

• CAM86

Oj nu läste jag lite fel, sjöblomman som hade haft äggutag - håller tummarna för dig.. Men håller tummarna för oss alla såklart! :)

• CAM86

Regnbågsdröm - härligt att höra att din blödning har kommit igång! Nu håller vi tummarna :)

Svar på tråden IVF mars/april