• Sjöblomman

IVF mars/april

ivfbullen skrev 2016-04-20 13:35:10 följande:
    Tack <3

Ja det är möjligt att du hade plussat. Känns för jävligt att man nu fått uppleva både Missed abortion och nu ett vanligt missfall.

Så ledsen för din skull med <3 stor kram och lycka till <3
    Ja, det förstår jag!

Tack!
  • Sjöblomman
    linoa131 skrev 2016-04-20 18:14:28 följande:

Trots att min klinik vill trots mensen att jag ska fortsätta med läkemedlen framtill onsdag börjar jag ändå lämna hoppet för denna gång för gott. De rosa flytningarna har blivit mer röda och det är mer än igår och det finns klumpar . Jag försöker se på möjligheterna. Vad händer nu?Vad gör man? Plockar ihop sig och. ... Vi har ett embryo i frysen, kan man redan denna menscyckel återföra det? Isf vilken dag är min cykels första dag? Min mens har betett sig Jättekonstigt. Hur länge ska det egentligen hålla på med blödningen? Det borde redan avta nu , det har iofs inte riktigt brutit ut heller.

De gånger vi gjort FET efter IVF, har vi varit tvugna att vänta en månad emellan. Däremot har vi gjort FET direkt efter FET. Men det kan säkert vara olika.
  • Sjöblomman
    Emmet1976 skrev 2016-04-20 21:37:24 följande:

Panik! Återföring skedde för 6 timmar sedan och nu när jag var på toa hade jag brun flytning med små klumpar i. Någon som varit med om det?

Ta det lugnt! De kom säkert åt något med de där "instrumenten" och nu kommer blodet ut. Så var det för mig första gången, försvann efter natten.
  • Sjöblomman
    Lotten skrev 2016-04-21 07:56:59 följande:

Nervöst idag. Har insättning idag och fick bara ut 3 ägg av 7 blåsor. Förra gången också 3 ägg. 1 klarade sig till insättningen.

Om befruktningen går åt skogen denna gång, meddelar de det innan man kommer till kliniken?

Ja, de brukar ringa i så fall. Men nu håller vi tummarna för att allt går bra!
  • Sjöblomman
    Lotten skrev 2016-04-21 16:05:35 följande:
    Tack! :)

Vi fick 1 återfört och 1 som skulle odlas vidare till helgen. De skulle ringa på måndag om det klarade sig till frysen :) säg jättefina ut sa hon! :)
    Härligt!
  • Sjöblomman
    Regnbågsdröm skrev 2016-04-22 16:33:07 följande:
    Absolut. Jag förväntade mig inte mer än typ 2 ägg. Var rädd för att inte få några alls. Men jag har svårt att tro att många av de 8 är mogna. Hade inte så många äggblåsor på senaste ultraljudet, typ 5. Så de har troligtvis plockat ut några småägg också. Men känns skönt att ändå vara medveten om det, så man inte blir sjukt besviken om det bara är några som är mogna nog för befruktning. Vi får se imorgon hur många som blivit befruktade. Håll tummarna
    Skönt att det gick bra! Är det samma donator?
  • Sjöblomman
    Regnbågsdröm skrev 2016-04-22 17:33:24 följande:
    Inte den blekaste aning. Mellan försök 1 och 2 bytte vi, med tanke på hur dåligt det gick första försöket. Har tänkt att jag ska fråga, men sen alltid glömt bort. Men tror nästan de kör på samma som andra försöket, dumt vore väl annars eftersom det ändå gick bra och tre av fyra blev befruktade den gången och delade sig betydligt bättre än vid försök 1.
    Ok! Jag förstår.
  • Sjöblomman
    Lilly2013 skrev 2016-04-23 07:33:46 följande:

Här blev det minus nu på morgonen. Ville verkligen inte testa för jag visste längst inne att det inte blivit nått. Men med 2 perfekta embryon så hoppades man ju verkligen. Då var det till att spara ihop nya pengar till nästa försök. Känns som vi aldrig kommer få nått barn vad vi än gör. ????

Åh! Stackare! Lider med er men ge inte upp! KRAM
  • Sjöblomman
    Regnbågsdröm skrev 2016-04-23 09:35:27 följande:

Tre befruktade ägg!!! Av de 8 plockade var 4 mogna nog för befruktning. Av de blev 3 "fint befruktade" som labbet sa. Med andra ord ser utgångsläget ut som det gjort vid de andra två försöken också. Får väl börja inse att jag inte kan producera mer än 4 mogna ägg
    Känner mig nöjd. Planerad återföring imorgon 11.15. Känns tryggt att vi får insättning dag 2. Men är fortfarande rädd att något ska hända innan dess, förstås. Så fortsätt att hålla era tummar! Vi har även som önskemål att sätta tillbaka två ägg, så hoppas verkligen att två klarar sig och att vi får en läkare som tillåter det. Vi håller våra tummar så hårt!

Sen att de ringde vid 9 istället för på avtalad tid 12-15 är en annan sak.. Lite dåligt måste jag säga, men svårt att vara irriterad för det mitt i allt, haha

Härligt!
    En liten fråga bara, har ni inte fått godkänt med två ägg innan? Bestämmer de det samma dag som insättning? Håller tummarna för att ni får två som ni önskar!
  • Sjöblomman
    Emmet1976 skrev 2016-04-23 12:31:02 följande:
    Tror att åldern har en stor inverkan på läkarens beslut samt såklart tidigare ivf-misslyckanden.
    Vi träffade två olika läkare inför vårt första ivf och båda hade inga problem med att vi ville ha två återförda. Jag fyller 40 i höst.
    Ja, så kan det säkert vara. Men för oss har det inte varit någon diskussion när vi önskade det i höstas. Och då var jag 29.
Svar på tråden IVF mars/april