IVF mars/april
Det är som med det mesta annat, att det är så jäkla olika från klink till klinik. Det gillar jag inte heller. (Som svar till BK1986 också) Men lycka till oavsett vad du bestämmer dig för! Stor kram!
Ja, jag kommer hinna med ett försök innan sommaren om mensen fungerar, vilket jag verkligen hoppas! Den är alltid regelbunden annars, så jag hoppas att vi fortfarande är överens, kroppen och jag. Mentalt skulle det kännas lite lättare än att behöva vänta till augusti, men oavsett hur det blir så är det bara att hänga i.
Har haft min deppdag idag, nu på kvällen kom min älskling och hämtade mig så åkte vi ner på stan och åt kvällsmat. Är så lycklig och tacksam att man har en stöttande andra hälft i detta:)
Vad fint CAM86. Det var på tiden att det hände något positivt i den här tråden. Önskar dig all lycka!
Sänder styrka till mig själv och till alla er andra som det gått sämre för. Vi kämpar vidare! <3
Hej tjejer!
Jag heter Nadia och pluggar till journalist, och ska göra ett kort radioreportage om IVF. Jag bor i Göteborg och gick själv igenom hormonbehandlingar för ett par år sedan, så det är ett ämne jag verkligen brinner för.
Nu söker jag någon som kan tänka sig att berätta om sin resa, sin behandling osv. Du ska kunna träffas i Göteborg nu på måndag 18 april (kort varsel från skolan) och ta en fika eller gå en promenad, eller så kommer jag gärna till din arbetsplats.
Det är ett skolarbete, så det kommer inte att läggas ut någonstans, utan det är bara mina klasskompisar och lärare som kommer höra det.
Vore väldigt tacksam om någon ville dela med sig!
Maila gärna [email protected] om du är intresserad eller vill veta mer.
Mvh
Nadia
Vet inte vad jag ska tro. Igår kväll på ruvardag 9 tjuvtestade jag och fick svagt plus. Blev ju givetvis överlycklig även om jag vet att mycket kan ju hända fram tills vi är vid mållinjen... Någon timme senare fick jag mensvärk igen (haft det i ca 3 dagar nu) men det avtog. Jag och maken blev busiga och hade samlag, när jag döden går på toa så blöder jag som om det vore mens. Idag blöder jag likadant och hade några levrade klumpar (ursäkta detaljerna). Tror det är kört... Har testdag på tisdag. Vill bara gräva ner mig, orkar inte detta.
Det är alldeles för mycket negativa besked här nu. Det var så själva fan, rent utsagt. Men kanske inte borde förväntat mig mer när olycksfågelns skapade tråden Imorgon ska jag på ultraljud igen. Då återstår att se om ett mirakel skett eller om vi måste avbryta eller vad fan som händer. Håll tummarna för mirakel! Jag håller på att bryta ihop fullständigt här
GODA NYHETER. En uppdatering. Det vore att ta i att kalla det mirakel, men jag har positiva besked att komma med. Det blir plock för oss på fredag. Vi behövde inte avbryta. Det de misstänker är en polyp är fortfarande kvar, men de vill att vi går till plock. Jag måste lite på min klinik i det här läget. Är den misstänkta polypen kvar vid plocket sen så får de eventuellt tänka om inför insättning. Men det tar vi då. Nu blir det i alla fall ett plock, vilket jag absolut inte har kunnat drömma om sen de negativa beskeden i onsdags. För första gången på väldigt länge lämnar jag kliniken med ett leende.
Sen är jag orolig för fredagsplock, då vi i det läget i så fall får insättning på dag 3. Våra ägg har aldrig överlevt så länge innan. Men ska försöka tänka bort den oron, även om det är svårt.
Ett steg framåt. Kram till alla!