• celavie1

IVF mars/april

Regnbågsdröm skrev 2016-04-04 16:18:41 följande:

Pratat med min klinik idag angående min oro kring att inte vara nedreglerad trots blödning. De lugnade mig genom att säga att jag garanterat är det. Att det händer enstaka gånger att ett blodprov visar annorlunda, men att det i så fall har att göra med att det i så fall ligger "andra medicinska skäl" bakom. Sådant de hade vetat om gällande mig i så fall. Så nu har jag fått Google-förbud också. Ska inte lyssna på vad andra skriver som inte stämmer Så nu blir det sprutstart som planerat på onsdag. Redo!

Vad kul med sprutstart nu! Google kan vara vanskligt. Lätt att man läser något som förvirrar eller oroar. Kram
  • celavie1
    CJ1 skrev 2016-04-04 18:04:49 följande:
    Det behövs bara ett enda guldägg! Detta är ditt! Håller tummarna.
    Tack kära du :)
  • celavie1
    Andje skrev 2016-04-05 14:45:57 följande:

[quote=76504367][quote-nick]Utflykt i verkligheten skrev 2016-04-05 08:57:47 följande:[/quote-nick]

Välkommen! (säger jag som själv är alldeles ny här inne, haha!)

Men vad knasigt att de inte redan har satt  in två. Det ska man verkligen inte behöva tjata sig till efter så många försök tycker jag. Kanske läge att byta klinik? Du har ju rätt att flytta på era embryon. Vad har de för förklaring till att de inte vill göra det?

Håller tummarna stenhårt för dig!

[/

Anledningen att de inte vill sätta in två är att mina embryon de satt tillbaka har varit av fin kvalitet och då säger de att de bara sätter in ett.

Nu ligger jag hemma i soffan efter en ganska jobbig förmiddag. De plockade ut 25 ägg vilket tog sin lilla stund. Jag blödde ganska mycket efteråt och tålde inte det smärtstillande medlet. Kallsvettades, skakade och kräktes efteråt. Fick nån form av antikräkmedel som hjälpte till viss del. Mår ok nu men rör mig som en fällkniv då det gör vansinnigt ont i magen. Fick inga direkta svar om återföringen på fredag utan de ville först se hur många ägg som är mogna och hur många som blir befruktade. Fy, denna gång var en mycket större pärs än förra gången :(

Hoppa du mår bättre igen och är taggad för återföring i morgon. Vi verkar ha en del gemensamt. Jag låg på britsen i Uppsala i måndags för äggplock och gjorde återföring idag. Jag fyllde även 40 år igår :) (tror jag läste att du fyllde 40 snart)
  • celavie1
    mini72 skrev 2016-04-06 14:39:23 följande:

Nu har vi haft en månad paus och kommit igång med vårt 2a ivf, VUL idag visade 4 äggblåsor där de största var 15 och 20 mm, ÄP blir på fredag. Kliniken presenterade idag en ny möjlighet för mig som ska hjälpa kommunikationen mellan embryo och livmodern. Embryot ska dyrkas i en mer avancerad vätska, som kallas EmbryoGen, som är ett dyrkningsmedium likt det som normalt finns i äggledarna och slemhinnan. Kostar såklart ett par tusenlappar extra, men vem räknar, så länge der fäster sig... :)

Låter som en plan :) Är väl värt att testa. Kram
  • celavie1
    BK1986 skrev 2016-04-07 12:54:35 följande:

Hej flickor! Kan säga att mitt äggplock gick galant. Fick lugnande vilket gjorde hela skillnaden. Kände av det men det var inte alls lika hemskt som förra gången. :)

9 ägg fick de ut denna gång så nu är väntan kvar på att se hur många som blir befruktade. Återförande mest troligt på tisdag.

Grattis! Duktig tjej. Jag håller tummarna för att de har en fin date ikväll 
  • celavie1

Jag har inte varit inne i forumet på ett par dagar så nu har jag försökt läsa ikapp lite. Därav alla mina inlägg på rad. Jag vill tacka för allt ert stöd. Ni betyder så mycket! Jag önskar så att det ska lyckas för oss alla. Tänkte klottra det på önskekossan på RPC i Uppsala men hade ingen penna.....

Kort uppdatering från mig:

Idag fick jag infört mitt enda lilla ägg. Tänk att det befruktades och började dela sig. Vågade inte hoppas på det. Uttaget var i måndags så idag är det väl 3 dagar om jag tänker rätt. Det var 6-celligt vid införningstillfälligt (hade varit 5 celligt i morse sa de). Enligt läkaren såg det normalt ut. Så himla häftigt att se den lilla pricken! Även om det inte blir något ska jag alltid komma ihåg känslan jag fick av det lilla "skrufset" på bilden. Så värt alla stick, biverkningar och obehag.

Måste bara fråga: Om insättning är idag har jag ruvardag 1 i morgon då? Eller hur räknar man?

Har suttit här i soffan ikväll med en god kopp te och unnat mig att vara lycklig. Är rädd för att hoppas men var tvungen att få känna så ett tag. Borde väl vara bra för embryot med en lycklig livmoder :)
    Godnatt alla och ta hand om er! Kram

• celavie1
    minipeach skrev 2016-04-08 05:49:09 följande:
    Jag fick också tillbaka ett litet embryo igår, hade ett till som klarade sig som de skulle odla vidare. Mitt embryo var ett fint exemplar sa de så nu är det bara att vänta. Hoppas våra små klarar sig! <3
    Ja nu hoppas vi :)
  • celavie1
    Regnbågsdröm skrev 2016-04-08 06:03:27 följande:
    Åh vad fint! Glad för er och embryot - hoppas så! Det är ju en kämpe, det märks ju redan nu!

De räknar olika på olika kliniker, men hos mig räknar de insättningsdag som ruvardag 1. Stor kram och lycka till!

Här sprutas det för fullt. Eller ja, andra sprutan togs igår. Är tufft, menopur gör rätt ont och är svår att få igenom huden. Igår fick jag tests tre ställen för att komma in. Men jag gillar tredje gången gillt. Jag hoppas det gäller i övrigt också
    Känns helt overkligt faktiskt.
    Ja menopuren svider gärna när man ska injicera. Denna gång tyckte jag även att det var svårare att sticka genom huden. Kändes som nålen var trubbig 
    Skönt ändå att du är igång med sprutorna. Nu kommer det gå fort ska du se
  • celavie1
    ivfbullen skrev 2016-04-08 08:26:15 följande:

Oh vad roligt  celavie1 och minipeach!!! Grattis!!!

I min klinik räknar man dagen efter som dag 1. Idag är jag på dag 2 :)

Nu håller vi tummarna för oss alla!! <3

:) lycka till oss alla
  • celavie1
    BK1986 skrev 2016-04-08 12:10:52 följande:

Så var det försöket över. Inget av äggen hade blivit befruktat. Inga svar på varför. Allt i onödan.

Mitt hjärta blöder när jag läser detta. Var så för mig förra gången. Känns så tungt och bottenlöst. Låt det sjunka in och ta dig sedan tillbaka. Kramar i massor vännen
Svar på tråden IVF mars/april