• Lotten

IVF mars/april

Finns det några studier på hur lång tid det kan ta för ägget att fästa efter återföring? :)

• Lotten

Hur länge har ni haft ont i äggstockarna efter äggplock? Tycker att jag fortfarande har ont. Plockade i tisdags.

• Lotten
    13Juli skrev 2016-04-24 08:17:24 följande:
    Jag plockade oxå i tisdags. Jag känner av äggstockarna. Speciellt om jag hostar. Men det kunde ju ta några dagar sa min läkare.

Nu hoppas jag att vårt 4 celliga ägg vill stanna.
    Ja okej, jag har som värk hela tiden.

Ja nu håller vi tummarna att det funkar för oss.
  • Lotten

Undra om man kan känna av en graviditet så tidigt som 1,5 vecka innan testdagen?

Känner än så länge mkt dofter, starka dofter. Vårt vatten har en annorlunda smak från idag, vill minnas att det var så förra gången också. (Fick ett plus då).

• Lotten
    Emmet1976 skrev 2016-04-30 10:16:17 följande:
    Jag läste instruktionsbrevet igen från Sophiahemmet och där står det att vi som använder vaginaltabletten Lutinus (3 ggr per dag) ska fortsätta ytterligare några veckor med progesteronvehandlingen om TD visar positivt. Läkaren meddelar sedan när man ska sluta. Dvs 17 ruvardagar + några veckor ytterligare. Om man får neg på TD (17:de RD) så slutar man. Ungefär samma som min läkare sa på gyn som remitterade mig dit i samband med att jag använde Crinone och Pergotime, vilket inte funkade på mig.

Därför tycker jag att du ska ställa frågan med detta som underlag till din läkare. Vi använder ju båda progesteron så varför så olika behandlingar på "samma åkomma"? Jag är en vetgirig och nördig jäkel nämligen och vill veta haha. :)
    I mitt brev står det fram till TD. Jag fick tidigt missfall och slutade på vår testdag. Ska också kolla upp detta. Vi har TD 9/5.
  • Lotten
    Regnbågsdröm skrev 2016-04-30 15:36:47 följande:
    Vi har samma TD Lotten. Tar du också Crinone? Eller lutinus eller vad det heter? Vilken klinik går du på?
    Åh! Spännande!

Jag tar Lutinus. Även förra försöket. Nordic ivf center i Göteborg. Dudå? :)
  • Lotten
    Regnbågsdröm skrev 2016-05-01 07:37:19 följande:

RD 8 idag. Hur mår alla andra ruvare här? Nästa vecka är det den psykiskt jobbiga veckan, då jag vet att blodet skulle kunna komma. Fan, det gör så ont när man tänker tanken på att inte lyckas. Man vill så gärna, och längtar så mycket efter det man just nu tror är där inne. <3

Hade du TD 9/5? :) Hur kommer det sig att jag är är på RD 11 idag?

Hur räknar ni RD. Är det dagen efter insättning eller samma dag? :)

Jag har faktiskt varit sjukskriven i 2 veckor nu. Jag behöver hjälp, ska få det nästa vecka. Börjar jobba på onsdag men inte heldagar. Den här resan mot ett barn har tagit så hårt på mig!

Jag har börjat få känningar i magen. Igår började det kännas som mensvärk vid flera tillfällen så jag är livrädd för att det ska komma blod.
  • Lotten
    Regnbågsdröm skrev 2016-05-01 09:56:19 följande:
    Vissa kliniker har väl förmodligen testdag efter färre dagar, antar jag. Jag hade ET 24 april, vilket de räknar som dag 1. Så RD 8 idag och testdag enligt kliniken den 9/5.

Tråkigt att du har det så jobbigt. Hoppas det blir bättre! Det psykiska är det absolut värsta i den här perioden, men man klarar det. Stor kram till dig! Hoppas på fina plus för oss båda
    Ja så är det säkert.

Tack! :) ja det blir nog bättre när jag får hjälp.
    Håller tummarna för oss båda! Kram
  • Lotten
    Regnbågsdröm skrev 2016-05-01 14:47:56 följande:
    Jag också! Den 9 maj ska bli en bra dag! Heja oss! <3
    Heja oss! :) <3

Jag känner mig så himla trött. Värmevallningar och smått illamående.

Känner du av något?
  • Lotten
    Emmet1976 skrev 2016-05-02 15:05:03 följande:

RD13. Mensen kom nyss.
    Faaaan.

Nej! :( är du säker? Har den satt igång ordentligt? Kram
Svar på tråden IVF mars/april