• 13Juli

IVF mars/april

Regnbågsdröm skrev 2016-03-20 09:13:45 följande:

Godmorgon! Första synarela-sprutet inne i min nos Känns bra att vara på banan igen! Nu hoppas vi på tredje gången gillt.

Angående synarela förresten. Har ju nämnt innan att jag haft problem med apoteken. Det visar sig nu att ALLA leverantörer slutat med synarela. Enda chansen att få tag i den är alltså om apoteken fortfarande har den kvar hemma. Har lagt undan den på ett apotek som hämtas imorgon. HELT SJUKT att klinikerna skriver en medicin som de slutat med. De har så dålig koll!

Oj! Det visste jag inte. Jag hämtade ut min synarela i förrgår, men de sa inget.

japp nu kör vi med spray i några dryga veckor!
  • 13Juli
    CAM86 skrev 2016-03-20 11:11:29 följande:

Hej alla, ville höra med er vad och om ni fått/får biverkningar angående synarela och gonal f.. Jag är inne på sista dagen med sprutan och i morgon ska vi på ultraljud. Jag har dock inte fått några biverkningar alls förutom lite svettningar i mitten på sprayen (men brukar ha det normalt innan mens, så vet ej om det är pga sprayen eller inte) har dosen varit för liten eller är jag en av de som har tur och fått sluppit biverkningar?

Jag har aldrig haft några biverkningar av synarela eller menopur. Ska lägga till gonal f den här gången. Så få se om jag känner av något då.
  • 13Juli
    Dipsy skrev 2016-03-20 13:07:05 följande:

Zasu :tack !! :)

Hur gör ni andra med jobb och liknande??

eftersom man aldrig riktigt kan veta när/om äggplock blir så är det ju svårt att ta ledigt i förväg, så jag kommer sjukskriva mig i morgon....

lever ni på som vanligt i övrigt??

kaffe/te?

träning?

sex?

Aktiviteter?

hur gör ni??

Jag har sjukskrivit mej vid äggplock. Har varit lite svårt att komma ifrån vid ultraljuden, men lyckades pyssla till det.

Lever som vanligt annars, men minskat ner på kaffet (vilket innebär till ca 3 koppar/dag????)

Efter äggåterföring har jag levt som gravid tills mensen kommit.
  • 13Juli
    Dipsy skrev 2016-03-20 16:02:52 följande:

13juli: levt som gravid efter äggåterföring? hur menar du då? dricker du fortfarande kaffe/te?

Jag försöker leva på som vanligt, fast det är svårt med ett jobb som jag har där man handskas med radioaktivitet och liknande...skit svårt...

helst hade man ju velat stänga in sig i en bubbla tills man vet resultatet...

Jag menar att efter äggåterföringen tänker jag mer på att inte lyfta jätte tungt, äta nyttigare, mindre kaffe, ta det allmänt lite lugnare.

Ja man vill ju helst av allt ligga kvar i gynstolen tills man får plus på stickan! ????
  • 13Juli
    Regnbågsdröm skrev 2016-03-20 16:18:09 följande:

Nej, men har de den inne redan så är det inget problem. Däremot om de måste beställa den (vilket de måste på små orter och mindre apotek) Då går det inte. Som tur var var jag på stockholmsbesök i helgen så nu har jag en synarela med mig hem därifrån. Skönt!

Jag handlar oxå på ett litet ocentralt apotek.Så där får man vara ute i tid så medicinerna kommer hem till man ska ha dem.

men, vart ska man få tag på synarela om man får det på recept och det inte finns några leverantörer?
  • 13Juli

Styrka till Alla oss i tråden! Hoppas vi alla kommer att få uppleva att bära på ett liv i magen.

Även om det är tufft så måste vi tänka positivt och kämpa ända in i kaklet!

• 13Juli
    Regnbågsdröm skrev 2016-04-02 08:46:39 följande:

Godmorgon vänner! Börjar dagen med en blödning. Dag 14. Såja! Nu är allt som det ska! Tror jag ska välja att lita på min klinik som säger att blödningen innebär att man är nedreglerad, att inget blodprov behövs utan att blodet är beviset. Men ringer på måndag ändå och frågar igen. Men nu är allt som det ska! Äntligen! Börjar med sprutorna på onsdag som planerat tänk vad lite blod kan göra en glad! Nu hoppas vi dock att vi aldrig ser sånt igen

Skönt! Jag börjar oxå med sprutor på onsdag. Ska ta spray på morgonen.

Känner mej stressad. Skulle behöva vara hemma, ledig och varva ner.
  • 13Juli
    Regnbågsdröm skrev 2016-04-02 10:20:17 följande:

Jag fortsätter med sprayen hela tiden jag. Men går ner till två spraytillfällen om dagen när jag börjar med sprutorna, istället för tre som jag har nu. Slutar du med sprayen helt när du börjar spruta?

Du behöver inte vara nervös. Är det första gången? Ta ledigt från jobbet om du känner att du behöver det. Din hälsa ska alltid gå först, och det även om det är psykiskt och inte märks för andra. Ta dig själv först! Jag finns här och peppar inför onsdag om du behöver! Kul att vi börjar samtidigt

Tack???? Ja jag ska sluta med sprayen samma dag. Detta blir mitt andra försök. Har satt in ett färskt och ett fet i januari och februari. Gör ett till försök nu innan sommaren.

Ska på första vul 13:e. Få se hur många vul det blir innan man får åka 28 mil enkel resa för äggplock.
  • 13Juli
    Regnbågsdröm skrev 2016-04-02 11:13:47 följande:

Första vul 13 april för oss också. Jag vet med mig att jag är svårstimulerad, så räknar med minst ett ultraljud till efter det. Men som sagt kul att vi ligger så i fas. Får hoppas att allt går precis som det ska för oss båda

Konstigt att du ska sluta på sprayen helt när du börjar spruta. Tar du något annat istället? Har aldrig fattat det där, för trodde sprayen skulle göra så att man inte ägglossar av sig själv. Och då bör man ju inte sluta på den tänker jag.

Jag har fått dom restruktionerna att sluta spraya när jag tar sprutorna. Synarela. Gjorde så sist oxå.

Hoppas på fler ägg den här gången! Jag är oxå svår stimulerad, så jag räknar med minst två vul.
  • 13Juli
    Regnbågsdröm skrev 2016-04-02 19:58:00 följande:

Okej. Jag har så svårt att fatta funktionen med synarela alltså Så knepigt.

Det är jobbigt att vara svårstimulerad. Varje litet steg de växer är ju en seger liksom. Tar du också maxdos av sprutorna? Vilken spruta? Jag kör menopur 450 från start.

Jag ska köra med menopur 150 + gonal f 150. Sist tog jag bara menopur. Fick maxdos sista dagarna då. Fick ut 6 ägg, varav 2 blev befruktad.
Svar på tråden IVF mars/april