• Nicka

IVF mars/april

Inget omslag idag heller :( känns som om de blir en ny jäkla lång väntan tills nästa månad "suck"
    Pratat med Carlanderska, sköterskan vill att jag fortsätter och testa fre,lör och söndag.
    Kommer de inte nått omslag blir de troligen ett stimulerat försök.
    Passade även på att fråga om vår läkare pratat nått om att ta blodförtunnande och att ta typ Lutinus men de visste sköterskan inget om.
    Fick även svar på min fråga om att sätta tillbaka två, tydligen är de så att om man får tillbaka en 5-6 dagars blastocyst så finns de en liten risk/chans till att de blir enäggstvillingar, därför tar man inte risken att de skulle kunna bli fler än två. Detta visste jag inte, tydligen är risken/chansen inte så stor om man får tillbaka på dag 2 el 3.
    Har alltid fått 5-6 dagars.
    Hoppas hoppas så på omslag imon!!

• Nicka

Ägglossningen kom inte denna månad heller :( så inget återförande :( så pissigt!!
    Vår läkare på Carlanderska ringde igår och vi diskuterade lite vad hon kommit fram till.
    De blir inget försök med blodförtunnande eller annan medicinering.
    Ev så blir de nån form av stimulerat försök nästa månad ev med pergotime.
    Nu är de bara att vänta igen, mens om nån vecka..

• Nicka
    linoa131 skrev 2016-03-13 19:43:39 följande:

Jävla skit och bajsmenscykel Nicka ????.känner med dig????. Hoppas det blirnnågon stimulerad ägglossning nästa cykel. Men om mensen kommer om någon vecka och att de stimulerar dig därefter så går det förhoppningsvis fort. Kram

Ja jag hoppas att de blir någon form av stimulering. Ska ringa imon och se om de finns nån plan.
  • Nicka
    Sjöblomman skrev 2016-03-13 21:12:39 följande:
    Åh vad dumt! Så jäkla irriterande!
    Kan det vara det som är orsaken till att ni inte blivit gravida naturligt? Dvs att ägget inte lossnar?

Ta nya tag och så hoppas vi på nästa månad!

Kram
    Har testat med ägglossningstester många många månader och att den uteblivet så här har aldrig hänt innan :(
    Ja nu är de bara att vänta och hoppas!
  • Nicka
    CAM86 skrev 2016-03-14 08:41:06 följande:

God morgon alla! Jag ska ta sista sprayen idag, och upptäckte att den är slut!! :( ska börja med sprutorna i morgon, men vad händer nu? Om jag ringer kliniken så kommer de inte ringa tillbaka Förns senare ikväll eller i morgon och då är det ju försent :( någon som

Vet?

Har du provat att mejla kliniken? Eller prata in på telefonsvarare? Annars vet jag inte vad man kan göra..
    Jag fick utskrivet två och började på flaska två innan första va slut..
    Hoppas de löser sej!
  • Nicka
    zasu skrev 2016-03-14 21:03:31 följande:
    Vad tråkigt att höra! Man vill bara få chansen att försöka. 
    Har kört med stimulerat försök när jag var på Nordic IVF. Medicineras med levaxin då mitt TSH (sköldkörtel) varit lite högt. Frågade läkaren om mina värden och medicineringen i samband med stimulering påverkas. Det skulle det inte göra enligt läkaren. Mitt TSH stack dock iväg och jag valde att boka en tid hos en endokrinolog för att få koll på vad som hade hänt. Det var då jag fick reda på att intag av östrogen påverkar TSH och att min dos av levaxin borde ha höjts rejält i samband med stimuleringen. Var väldigt besviken och arg på läkaren. Tycker att de borde ha koll på detta. Är ju väldigt viktigt att ens värden är perfekta när man försöker bli gravid. Gjorde därefter en FET i naturlig cykel och blev gravid som dock slutade i missfall.
    Vill bara säga detta ifall du medicineras för något. 
    Jag medicineras inte för nånting och Carlanderska vill egentligen inte göra stimulerat försök på mej dom vill göra de så naturligt de bara går,men har telefontid imon så då får jag troligen reda på hur de blir.
    Läkaren funderade på att testa med Pergotime nästa cykel, låter som om de är en evighet dit ;) men får mens i början på nästa vecka :)
    Tråkigt med ditt missfall :( hade du gått långt?
  • Nicka
    Regnbågsdröm skrev 2016-03-17 08:28:49 följande:
    Ja, oerhört stressande. Vid tidigare försöken var det skitjobbigt. Fick åka till grannkommuner och jaga skiten flera gånger. Men tror att det beror på att jag inte bor i storstad. Vi går ju i Malmö och där har de alltid läkemedlen. Men har 3 timmar dit. Bor i Kronobergs län.
    Då är du o jag båda smålänningar :)
    Bor oxå på ett litet ställe, så blir de bråttom med mediciner är de ett problem men de har löst sej för mej än så länge.
    Hoppas du fick tag i de du skulle.
  • Nicka
    Regnbågsdröm skrev 2016-03-17 18:48:52 följande:
    Ja, blir det bråttom är det ju jäkligt jobbigt. Jag har alltid varit ute i tid, men ändå krånglat jämt. Det bästa är ju att Malmö alltid har hemma, så när man behöver ta sprutor fler dagar hämtar jag alltid där efter UL. Går ni också i Malmö då eller?
    Nej vi går på Carlanderska i Gbg, minns inte riktigt varför de blev där och inte i Malmö..
    Men vi trivs mycke bra med dom och de är viktigt :)
  • Nicka

Nu har vi fått en ny plan inför frysåterförande :)
    På dag 3 -7 skall jag äta Letrozol
    Sen kommer förhoppningsvis omslag på ägglossningssticka dag 13 +
    Dag 16-18 ultraljud
    Och då äggblåsan är ca 22mm och slemhinnan är tillräckligt tjock skall jag ta Ovitrelle sprutan.
    Längtar efter mensen nu!! :)

• Nicka
    Sjöblomman skrev 2016-03-18 23:25:08 följande:
    Låter som en bra plan! Håller tummarna.
    Tack :)
Svar på tråden IVF mars/april