-
Japp! Samma för mig. Hade även den där värken efter insättningen när jag blev gravid i höstas, så jag hoppas att det är positivt.linoa131 skrev 2016-04-15 13:00:27 följande:Jag är påddag 9 efter befruktningen och känner typ inget som är speciellt nytt från vanlig lutealfas. Jag har ömna bröst men det brukar jag alltid ha. Jag är trött men det brukar jag alltidvvara. Kanske lite tröttare än vanligt men är stressigt på jobbet också. Det enda som var ovanligt är de där ägglossningliknande smärtor i äggstockarna. Morgonen efter insättningen på dag 6 kunde jag knappt gå. Precis som när jag har ägglossning. Känner någonigen detta?
-
Känn absolut ingen skuld i att ni hade sex! Anledningen till sexförbudet är infektionsrisk och att det skulle gjort så att graviditeten avstannade är inte troligt! De som blir gravida naturligt har ju sex utan problem!ivfbullen skrev 2016-04-16 06:54:29 följande:
Vet inte vad jag ska tro. Igår kväll på ruvardag 9 tjuvtestade jag och fick svagt plus. Blev ju givetvis överlycklig även om jag vet att mycket kan ju hända fram tills vi är vid mållinjen... Någon timme senare fick jag mensvärk igen (haft det i ca 3 dagar nu) men det avtog. Jag och maken blev busiga och hade samlag, när jag döden går på toa så blöder jag som om det vore mens. Idag blöder jag likadant och hade några levrade klumpar (ursäkta detaljerna). Tror det är kört... Har testdag på tisdag. Vill bara gräva ner mig, orkar inte detta.
Hoppas hoppas att det inte är kört! KRAM -
Kom just på en sak, i höstas när jag var gravid så blödde jag ordentligt efter sex (ett par dagar före TD) och jag plussade som sagt! Håller tummarna!ivfbullen skrev 2016-04-16 15:00:06 följande:
Kl är nu snart 15:00 och jag har inte haft någon mer blödning. Inte ens ett spår av något rosa.
Hoppas det fortsätter så. Idag tar vi det bara lugnt, avbokat allt vi skulle göra.
Tack till er alla som skrivit och som hållt tummarna! Lånar gärna era tummar lite längre till <3
-
Åh grattis!!Lixom skrev 2016-04-17 11:59:52 följande:
Igår fick jag ganska mycket mörkrosa flytningar, som jag brukar få precis innan mens. Trodde att det var kört... Imorse testade jag, på dag 13 efter ET....höll tummarna hårt medan jag väntade på resultatet. Det var positivt! Är så himla glad!
Håller tummarna för alla här så väldigt mycket!
-
Exakt samma hände mig igår kväll och imorse var det två små rosa prickar på Lutinuspinnen. Men ingenting mer. Nu ger du mig hopp! Men jag vågar inte testa förrän TD 20/4.Lixom skrev 2016-04-17 11:59:52 följande:
Igår fick jag ganska mycket mörkrosa flytningar, som jag brukar få precis innan mens. Trodde att det var kört... Imorse testade jag, på dag 13 efter ET....höll tummarna hårt medan jag väntade på resultatet. Det var positivt! Är så himla glad!
Håller tummarna för alla här så väldigt mycket!
Har du mensvärk? -
Åh nej! Är så ledsen för din skull! <3ivfbullen skrev 2016-04-17 20:16:02 följande:
Linoa131 - sitter nu i samma båt. Ruvardag 11 och nu har jag blött sedan mitt på dagen :( är helt sönder och tänker inte köra fler ivf. Orkar inte mer
Bryt ihop och kom tillbaka när du orkar! Jag lovar, du kommer att få orken och hoppet tillbaka! <3
Jag började blöda nu ikväll. Ska boka ett möte med vår läkare och sen ta en paus till i höst. Min kropp behöver vila och jag behöver mitt liv en stund! -
Ledsen att höra! Det beror troligen på Lutinus, ring kliniken. Så fort du slutar med dem brukar mensen komma.Mallanfarm skrev 2016-04-18 08:43:58 följande:
Hej alla. jag har officiell testdag idag. jag kissade för säkerhets skull på 2 olika test. jag hade timer fr att vara extra extra supernoga med 10 sekunder och sedan 3 minuter.
Alltså fy fan!!!! Förlåt för mina fina ordval.
jag har vita väggar överallt hemma, vi ska precis målat om ett av rummen, vitt såklart för att det börjar bli lite slitet.
Funderar nu starkt på att välja en färg istället.
Den vita test ytan kunde inte ha varit just vitare än vad den var imorse. Jag och sambon stod och tittade på testet i flera minuter efter att tiden gått ut för att se om det ändrades men icke... det enda som hände var att det vita blev vitare och kontrollstrecken blev mörkare tills testet torkat helt....
jag förstår inte hur det fungerar.. jag har ont i tuttarna, jag har typ mensvärk och har haft det i drygt 1 vecka humörsvängningarna ska vi inte prata om, stackars sambo...
Men inte en endaste liten droppe blod, inte ens lite lite rosa någon gång...
Därför fattar jag inte. Han, hon den, det har ju knappast ramlat ut bara sådär. Det borde betyda den är kvar där inne i ingenmansland. Eller?? Har någon varit med om det här innan? Vad gör man nu, väntar på att man får mens kanske.
Så orättvist! -
Toppen! Härligt med goda nyheter!Regnbågsdröm skrev 2016-04-18 11:02:26 följande:
GODA NYHETER. En uppdatering. Det vore att ta i att kalla det mirakel, men jag har positiva besked att komma med. Det blir plock för oss på fredag. Vi behövde inte avbryta. Det de misstänker är en polyp är fortfarande kvar, men de vill att vi går till plock. Jag måste lite på min klinik i det här läget. Är den misstänkta polypen kvar vid plocket sen så får de eventuellt tänka om inför insättning. Men det tar vi då. Nu blir det i alla fall ett plock, vilket jag absolut inte har kunnat drömma om sen de negativa beskeden i onsdags. För första gången på väldigt länge lämnar jag kliniken med ett leende.
Sen är jag orolig för fredagsplock, då vi i det läget i så fall får insättning på dag 3. Våra ägg har aldrig överlevt så länge innan. Men ska försöka tänka bort den oron, även om det är svårt.
Ett steg framåt. Kram till alla!
Ja, men om det inte skulle bli insättning så fryser de säkert direkt och gör insättning när det är dags.
Men vi hoppas att insättning blir på måndag och att de klarar sig fint tills dess! -
Härligt! Ja, de är helt underbara hela gänget.Emmet1976 skrev 2016-04-18 13:10:30 följande:
Äggplock avklarat idag. 7 st ägg blev det. Återföring på onsdag. Känner mig oförskämt bra här hemma i soffan med morfinrester kvar i kroppen med nyintagen Citadon och lösgodis på det.
Sophiahemmet hade så bra service och mjuka omtänksamma och kommunikativa sköterskor och läkare. Eloge till dem. Låg och tänkte på vilket fantastiskt jobb de har, att känna att de tillför något så underbart varje dag, meningen med livet.
-
Ok, men då håller vi tummarna för att det löser sig bra ändå!Regnbågsdröm skrev 2016-04-18 11:22:41 följande:Tack vännen!
Nej, problemet är att de inte fryser direkt. De fryser bara på dag 5. Det gör mig ju också extremt orolig, för det känns som att det absolut inte kommer gå. Men ja, ska försöka tänka ett steg i taget nu och hoppas på det bästa på fredag.