• Sjöblomman

IVF mars/april

ivfbullen skrev 2016-04-10 14:25:06 följande:
    ooo vad kul! Nej jag går inte på Sophiahemmet.
    Satte in nu i onsdags den 6:e april. En blastocyst på 5 dagar :) Och du?
    Aha! Det är så många man ska hålla reda på...

Vi satte in 2 st 3-dagars i måndags. Så då är vi i fas. Kul!
  • Sjöblomman
    CAM86 skrev 2016-04-10 14:42:33 följande:

Nu är vi många som väntar på testdagen!! Själv tycker jag att det här är den tuffaste väntan och oron, jag håller tummarna för oss alla och hoppas denna vecka går i fullfart för oss <3 hur vet man när mensen är beräknad om det har misslyckats ?

Hmmm... Jag räknar 14 dagar efter ÄP, eftersom det brukar vara så vid naturlig ÄL för mig.

Ruvartiden älskar jag, känner mig så gravid då. Men efter den lilla blödningen i fredags blev jag så klart orolig.
  • Sjöblomman
    CJ1 skrev 2016-04-10 14:42:25 följande:
    Gjorde färskt i februari men det blev minus. Hade 2 i frysen kvar varav ett tinades och sattes in denna gången.
    Ah! Då förstår jag. Sorry!
  • Sjöblomman
    CAM86 skrev 2016-04-10 16:14:12 följande:

Sjöblomman - okej då var det så som jag trodde, att min blödning om den kommer kommer att komma i början på veckan.. Vad skönt att du känner så :) vet inte varför jag känner att detta är det värsta jag tycker, kanske för att jag är så rädd för resultatet.. <3

Ja, så har jag tänkt i alla fall.

Så klart att ruvartiden är olika för all, men jag är alltid väldigt hoppfull och glad under den tiden. Sen när jag har fått mens och negativt test, så har det varit hemskt den dagen men ändå som en lättnad att få besked. Det brukar alltid gå fort för mig att ladda om inför nästa behandling, även om sorgen över att det inte fungerat så klart också finns där.

Den här gången känns det lite mer, då jag så himla gärna vill vara gravid i juni då vår skrutt skulle ha BF om det inte vore för MF. Så vi får se hur ett negativt besked skulle tas emot, ja så klart vill jag inte ha ett negativt besked alls! Men du förstår...
  • Sjöblomman
    daisy80 skrev 2016-04-10 17:16:22 följande:

Hej tjejer, jag hoppar in här. Är snart 36 och har försökt bli gravid i två år utan att lyckas, vi har så kallad oförklarlig barnlöshet.. Ska nu börja spruta med Puregon vid nästa mens, som borde vara om 2 veckor eftersom jag hade äl igår. Men nu kommer det antagligen falla sig så att ÄP blir runt kristi-himmelfärdshelgen då de har stängt på kliniken, förutom på fredagen 6 maj. Så det känns som att jag verkligen vill tajma in den dagen, om inte mensen nu råkar komma ovanligt tidigt eller sent. Är lite nojig över detta. Någon som vet hur mycket det där går att styra? 
    Kram till alla er andra som också kämpar <3

Välkommen!

Hmmm, svårt att säga. Äggblåsorna ska ju vara i en viss storlek. Och om de är för små är de inte mogna, vad som händer om de är för stora är jag inte säker på men har hört att det inte är bra. Vad säger kliniken?
  • Sjöblomman
    Helena 672 skrev 2016-04-11 09:07:46 följande:

Testdag för mig idag. Det blev som väntat negativt. Hade ju en liten blödning på BIM i torsdags, sen fortsatte det blöda mer, varje dag tills idag. Det känns jättetungt nu. Vi får se om vi orkar dra igång ny behandling nästa cykel eller om vi ska avvakta ett tag.

Lycka till ni andra som kämpar!

Kram!
  • Sjöblomman
    Utflykt i verkligheten skrev 2016-04-11 11:11:25 följande:

Liten blödning idag... Snälla peppa mig! Nu är jag riktigt orolig. Läste att användning av Lutinus kan ge vaginala blödningar. Är det någon av er som har upplevt det? Så jobbigt att man inte kan se varifrån blödningen kommer!!

Ja, är i samma sits. Blödde pyttelite i fredags, ingenting sedan dess så jag hoppas på nidblödning eller Lutinus.
  • Sjöblomman
    Utflykt i verkligheten skrev 2016-04-11 12:15:24 följande:
    Vad är pyttelite? Fick på pappret stort som en 5-krona och något mindre i trosorna.
    Det var lite ljusrosa när jag torkade och så torkade jag igen, samma då. Sen ingenting mer.
  • Sjöblomman
    Utflykt i verkligheten skrev 2016-04-11 12:31:23 följande:
    Det hoppas jag också på, men kan det verkligen komma så sent om det nu är det? Har ju testdag på lördag. Borde det inte ha fäst redan då med tanke på hur länge sen insättningen var? (30/4)
    Nidblödning kan komma mellan dag 7-14.
  • Sjöblomman
    linoa131 skrev 2016-04-11 12:18:22 följande:
    Hoppas på nidblödning alternativet för båda er!
    Tack!
Svar på tråden IVF mars/april