-
Självklart!! Hihi! Ni har väl värmt upp och stretchat för nu kör vi!!Regnbågsdröm skrev 2016-04-27 19:33:27 följande:Kunde inte sagt det bättre själv! Nu jäklar är det vår tur! #teamIVFapril
-
Ja hoppas så att det är fallet men har googlat på tok för mycket (skitdumt). Ska sluta med det nu. Leder inte till något gott! Så det så!Regnbågsdröm skrev 2016-04-27 19:34:19 följande:Och jag tror på din hjälte, så mycket <3 Den har redan bevisat att den är en stark en!
-
Misströsta inte ännu. Det är inte säkert att man känner något så tidigt. Kram13Juli skrev 2016-04-27 21:16:34 följande:
Är på ruvardag 6. Men inga symtomer. Känns kört på nåt vis. Hoppas jag har fel
-
Ärligt talat så kokar jag av ilska när jag läser om din chef. Låter ju helt orimligt. Har ni inget skyddsombud som du kan prata med. Låter verkligen fel att du ska lämna ett jobb du gillar pga en oförstående chef. Stå på dig men unna dig också att vila lite. Gör något du mår bra av och försök koppla av lite. Det kommer lösa sig även om det är överjävligt ibland.Fame skrev 2016-04-28 12:39:09 följande:Tack för ditt svar! Jag hoppas de har nåt ess kvar.. mitt landsting finansierar bara via denna klinik så får bli privat annars och det är ju tyvärr så dyrt så hade velat testa de där tre man får först.. suck. Men går det inte så går det ju inte.
Tyvärr har jag ingen förstående chef utan han vill att man ska ansöka om ledighet innan schemat läggs på jobbet och vi har redan schema lagt till och med september. Finns ju INGEN som gör nåt inom vården som får kallelser med 5 månaders varsel..! Så kan inte vara kvar där. Han vill att jag ska berätta för hela arbetsgruppen (vi är ca 20-25 pers en vanlig dag) och förklara varje gång jag måste vara borta för att "motivera dem att täcka upp" för mig. Vi har några trevliga men också några riktigt störiga okänsliga individer som jag inte alls vill ska veta vad som händer i min livmoder. Så jag byter hellre jobb.. Fast jag älskar arbetet som sådant. Men det håller inte under en ivf där man inte kan prestera på topp.
Ska tänka mer på att man får bli ledsen, försöker alltid vara duktig o stark men det är svårt just nu! Kram o tack igen! -
Hur länge ska man egentligen fortsätta med lutinus efter man plussat?
-
Knepigt! Jag tror jag fortsätter tills jag varit på ultraljud den 18 maj.Sjöblomman skrev 2016-04-29 10:31:14 följande:Uppenbarligen säger de ju olika om det.
-
Nej vad tråkigt. Måste kännas så tungt. Ta hand om digEmmet1976 skrev 2016-05-02 15:05:03 följande:
RD13. Mensen kom nyss.
Faaaan.
-
Trist men du får vara glad för ditt lilla guldägg du redan har. Fullt fokus nu och tänk positivt. Det ska gå vägen nu. KramRegnbågsdröm skrev 2016-05-02 14:16:26 följande:
Så, äntligen fick jag brevet hem från kliniken om resterande ägg. Ingen frysning, kvalitén var för dålig. Det visste vi ju i princip redan, men har ändå stört mig till vansinne på att få vänta så länge på brevet. Någonstans i bakhuvudet får man ju upp ett konstigt hopp om att ett mirakel ska ha skett när dagarna bara går. Det här hade de ju liksom kunnat berätta för många dagar sen, eftersom äggen uppenbart inte klarade sig så länge. Men nu har bekräftelsen i alla fall kommit, då kan man släppa den tanken. Och fokusera på att hoppas på guldägget som förhoppningsvis växer och frodas där inne i mig just nu. Ruvardag 9 idag. Kram till alla kämpar!
-
Nej.....blir så ledsen och höra detta. Jag förstår att du är helt knäckt. Finns ju inga ord som tröstar i en situation som detta. Ta hand om dig nu och tillåt dig att sörja. KramRegnbågsdröm skrev 2016-05-04 12:11:26 följande:
Resan slutar här. Ruvardag 11, floder med blod. Jag bryter ihop nu. Fullständigt. Ta hand om er alla! Hejdå.
-
Stort varmt grattis!13Juli skrev 2016-05-07 09:00:39 följande:
Testdag idag med ett fint plus! Ömma bröst. Stanna nu kvar där snälla