IVF mars/april
Hej
Ansluter till denna grupp. Är nu mitt uppe i IVF försök 2 med långa protokollet. Ska börja med sprutorna den 23 mars. Hoppas på bättre resultat denna gång
Hej
Ansluter till denna grupp. Är nu mitt uppe i IVF försök 2 med långa protokollet. Ska börja med sprutorna den 23 mars. Hoppas på bättre resultat denna gång
Så var första VUL klart. Endast 1 blåsa på över 10 mm. Några kring 8 mm. Förra gången hade jag 3 över 10 mm med en lägre dos Menopur. Nu är det bara att vänta och se vad kliniken säger. Tar för givet att det kommer bli ett extra UL även denna gång. Men det känns helt okej med mig. :)
Det är helt otroligt att det kan funka så olika från gång till gång. Nu fick jag ökad dos Menopur till 187,5 så får vi se om det blir någon fart på det hela.
Jag har varit helt öppen med min chef. Eftersom jag själv är chef så blir det så tydligt när jag är borta. Igår på lunchen hamnade jag och sambon i ett bråk som helt och hållet spårade ur. Vi är båda väldigt envisa och starka personer och nu är jag mer påverkad av hormonerna än jag trodde. Så det blev en explosion. Det slutade med att jag fick ringa min chef och gråtandes säga att jag inte fixade att komma på eftermiddagen. Hon fick ta mina inplanerade möten.
Har pratat med kliniken om sjukskrivning just på grund av detta. Känner att jag inte riktigt fixar alla krav som ställs på mig från olika håll på jobbet. Har fullt upp med mig själv. Hoppas verkligen att de förstår och kan sjukskriva mig.
Vi har 16 mil till IVF-kliniken, men jag åker till en annan ort för ultraljud. Har haft samma barnmorska hela tiden där vilket har varit skönt. Jag tycker att hon är toppen, så det funkar för mig.
Blev ett mycket långt inlägg detta. :)
Har läst alla era inlägg och slås av att många av dem speglar mina känslor. Vi kämpar med att få vardagens bestyr och gå ihop med behandlingen, vi har biverkningar, vi bryter ihop och kommer igen. Jag var på UL idag och ledsamt nog hade jag bara 4 blåsor trots högsta dosen av menopur. Äggplock blir på måndag morgon. Jag hoppas så att de ska få ut några trots mina få äggblåsor. Jag är så jäkla nervös. Sist fick de bara ut ett ägg som inte befruktades. Jag känner mig inte så hoppfull om jag säger så...........
Själva äggplocket tyckte jag inte var så farligt så det är jag inte så nervös för. Bara resultatet och hur det kan påverka mig. Det är ju så jobbigt psykiskt med IVF.
Man brukar ju säga att man blir starkare av motgångar men jag vet inte. Det är nog först efter ett tag. Just nu känner jag mig som ett asplöv trots att jag försöker stänga av känslorna. Hoppas på fint väder i helgen så man kan samla lite energi inför måndag.
Natti natti!
Godmorgon vänner! Börjar dagen med en blödning. Dag 14. Såja! Nu är allt som det ska! Tror jag ska välja att lita på min klinik som säger att blödningen innebär att man är nedreglerad, att inget blodprov behövs utan att blodet är beviset. Men ringer på måndag ändå och frågar igen. Men nu är allt som det ska! Äntligen! Börjar med sprutorna på onsdag som planerat tänk vad lite blod kan göra en glad! Nu hoppas vi dock att vi aldrig ser sånt igen
Ligger på britsen och väntar på äggplock. Känner mig inte så hoppfull med tanke på att jag bara har 4 blåsor varav en tydligen var väldigt stor. Typ 23 mm i fredags. Vet inte riktigt vad det innebär men sköterskan kommenterade det och sa att vi får hoppas de finner något i de andra. Så trött på min knäppa kropp som inte reagerar normalt! Nåväl ska bli skönt och få det gjort. Hoppas ni har det gott
Vad roligt och läsa att så många går in i ruvarstadie!
Själv tar jag den snåriga vägen fram. De fick bara ut ett ägg. Precis som första gången. Känner mig arg just nu och sedan kommer det gå över i sorg. Får väl hoppas på mitt enda lilla ägg.
Andra ultraljud avklarad, 11 blåsor utav vilka 2 var på 20 (?!) Och resten mellan 11 och 19. Läkaren var positiv och sa att de skulle hinna växa till sig tills på onsdag då ägguttaget sker. Kommer de 2 stora bli förstörda tills dess? Nu är jag spänd och rädd att det inte skulle vara så många ägg i blåsorna eller att befruktningen inte skulle lyckas, eller att det inte delar sig.. säkert samma saker som alla andra. rädd också att äggledaren skulle ha fyllt sig med vätska igen vilket förstör allt. läkaren sa att hon inte såg något på ultraljudet vilket var ett bra tecken iallafall. ser framemot att äggplocket är klart och få veta lite mer.
är du fransk celavie? Oavsett önskar jag dig all lycka till med ägget. Har det klarat att utveckla sig hittills har det också goda chanser nu; -)
Önskar ocksåall llycka till för de som väntar nu på resultatet av allt man har byggt upp under de veckorna. Sjöblomman, liksom, utflykt i verkligheten. Ivfsyskon , jag har frågat om det där med att ta gravtest förtidigt på min klinik och de har bekräftat min teori .