Anonym (man) skrev 2023-05-31 17:39:01 följande:
Så mao, du har ingen egen vilja och kan inte göra några egna val utan följer bara strömmen (henne) och rättar dig helt och hållet efter vad hon vill och hoppas på att hon tar rätt beslut?
Tycker du det låter som en bra relation och något som kan hålla i längden? Och har du inte funderat över att hennes beteende till stor del kanske beror på din flathet och villighet att anpassa dig till vad hon än kan tänkas hitta på?
Om jag ska vara ärlig tycker jag ni skulle behöva enskild terapi båda två, hon för sin förvirring men kanske främst du som verkar sakna all slags egen vilja och förmåga att sätta gränser.
Vet dú att tråden är från 2018 och att TS med största sannolikhet inte längre är aktiv här? Så att vända dig till honom är misslyckat.
Men vi andra vill gärna veta hur du tänker, om du öht tänker eller bara reagerar med ryggmärgen? Som jag tolkar dig skulle TS sagt tvärt nej, låst in hustrun så gott han kunnat och kontrollerat henne övrig tid? Är det ett exempel på bra lösning och bra relation? Snarare ett snabbspår antingen till skilsmässa eller otrohet, eller både-och.
Starkt gjort av TS att hantera det sansat, det är tack vare det de har så bra kommunikation och ett fortsatt förhållande, åtminstone några år. Skiljas när det tar emot kan vilken idiot som helst, att kämpa och lösa problemen kräver sin man och kvinna.