Inlägg från: Sandra8978 |Visa alla inlägg
  • Sandra8978

Hon vill ha öppet förhållande

Anonym (orolig) skrev 2016-03-04 18:32:56 följande:

Jag är inte negativ till tanken som sådan, jag unnar henne att leka lite och är själv nyfiken. Hon bedyrar att hon inte vill lämna relationen och att hon inte kommer att bli kär i någon annan. Men hur kan man lova det? Tiden känns inte rätt för mig, jag har inte tid och det känns inte som att vi är på samma nivå. Därför föreslog jag swingersklubb men det gick som sagt inte.

Det verkar som ni har en bra relation eftersom din fru kan ta upp det här med dig, många skulle bara vara otrogna istället.

Du är en bra make som förstår att detta är något din fru funderat på länge, som känns viktigt för henne. Istället för att reagera som många skulle, genom att slå bakut, funderar du igenom detta ordentligt. 

Med det sagt, känns tanken att din fru blir knullad av en annan man ok för dig? Där måste du vara ärlig mot dig själv. Min erfarenhet är att de gånger jag begått våld mot mina egna behov för att jag velat tillfredsställa min respektive, så har det aldrig fungerat på lång sikt.

Oavsett, jag skulle nog akta mig för att rusa in i något, det kan bli konstigt, och det kan så klart förstöra er relation. Frågan är nog hur viktigt det här är för henne, om det inte är så viktigt kanske det inte är värt risken? Är det mycket viktigt för henne är det kanske det?
  • Sandra8978
    ondar skrev 2016-03-05 19:46:29 följande:
    Håller med här! Hon ber om att få vara otrogen :( blä! Man får antingen vara med partner eller va singel. Om inte båda nu vill ligga runt, men det vill du ju inte :(
    Vara otrogen är per definition inget man kan ber om tillåtelse för.
    TS fru vill inte vara otrogen det är uppenbart. Det hade ju varit oerhört mycket enklare.
Svar på tråden Hon vill ha öppet förhållande