Inlägg från: Sandra8978 |Visa alla inlägg
  • Sandra8978

Ska män ha rätt till "juridisk abort"?

Anonym (hjkb) skrev 2016-03-05 20:07:54 följande:

Nej, barnperspektivet först. Jag vill inte via skatten betala underhåll för män som vill ha sex utan att tänka på konsekvenserna.

En kvinna ska inte tvingas till abort pga ekonomiska själ, det kan också bli en hög kostnad för skattebetalarna.

Så du vill dina skattepengar går till kvinnor som skaffar barn de inte har råd med.
    Men du vill inte att män ska få hjälp med pengar till barn de inte har råd med, som de aldrig ens ville ha?

Varför är du så orättvis?
  • Sandra8978
    Mandel skrev 2016-03-05 22:20:01 följande:
    Fast om pappan hade rätt att avsäga sig barnet och mamman fick stå för hela kostnaden själv så skulle det kanske bli annat ljud i skällan?
    Då vore det kanske inte lika intressant att riskera något längre?
    Självklart är det så.
    Varför går man annars inte till en sperma-bank?

Jo för det handlar om pengar. Och vad som är smidigt.
    Den tillkommande pappans rätt att bestämma över sitt liv kommer långt längre ner på prioriteringslistan.
  • Sandra8978
    Anonym (Män är inte djur!) skrev 2016-03-05 22:53:09 följande:

Nej !

Jag tycker att det barn som blir till måste ha rätt till arv och försörjning. Skulle samhället gå in och betala detta stöd skulle det innebära att vi skattebetalare skulle betala en massa pengar för att männen bara måste ha penetrerande sex och komma i en kvinna. ... Känns inte ok.

Män är inte djur. De kan ta ansvar därför ska de det.

Man kan bli våldtagen när man är ute och joggar också, betyder det att man får skylla sig själv?

99.9% av samlag (i Sverige åtmindstone) sker inte med syftet att skaffa barn.
    Med det i åtanke känns det synnerligen korkat att straffa de män som har sex av andra skäl än att skaffa barn.
  • Sandra8978
    Anonym (Maria) skrev 2016-03-06 10:04:05 följande:
    Vi straffar barnen istället!! Mycket bättre?!?!
    Är det att straffa ett barn när man gör abort?

Är det att straffa barnen när man sätter in 3 befruktade ägg vid IVF och bara ett gror?

De vuxna har ansvar för att inte ett liv sätts till världen som de inte kan ta hand om.

Är du ensam mamma och har inte råd att försörja ett barn själv? Skaffa inte barn med någon som inte vill ta hand om det. Ansvar.
  • Sandra8978
    Daniel84 skrev 2016-03-06 11:42:29 följande:

Har man legat med någon och det blir barn så får man fan med ta ansvaret för det med.. En sån lag skulle visa att män bara ska kunna ligga runt utan anvsvar och det är helt fel och kvinnor skulle få all tryck och press på sig och det är inte rätt... 

Aldrig fattat detta.

De allra allra flesta one-night stands sker för att man vill knulla, inte för att man vill ha barn.

Ansvaret ligger därför så klart på den person som vill ha barn att säga detta:

"Nu är den här sexakten något helt annat än du tror, blir jag gravid kommer jag nämligen att behålla barnet."

Inte att den andra parten ska tänka "vänta här nu, det är ca 0.01% sannolikhet att detta samlag kan leda till barn, är jag beredd att ha barn?"
  • Sandra8978
    Cecese skrev 2016-03-06 14:54:31 följande:
    Det finns tjejer som tydligt säger att om hon blir gravid kommer hon absolut inte att göra abort. Killen knullar glatt ändå och sen sitter han och lipar när tjejen är gravid... 
    Då får han så klart skylla sig själv.

"knulla inte om du inte är beredd att bli pappa" 
    är ett infantilt påstående.

Ska alla vänta tills de är 25+ med stabil relation och rimlig ekonomi innan de knullar? För inga preventivmedel är ju 100%
  • Sandra8978
    Anonym (Å)) skrev 2016-03-06 16:42:35 följande:
    Så de killar som drabbas är de som inte skyddar sig. 
    Jaha, förlåt jag trodde inte det fanns 100% säkra skydd.
    Tack för upplysningen. Då är det så klart rimligt.
Svar på tråden Ska män ha rätt till "juridisk abort"?