Anonym (har sagt det förr..) skrev 2016-03-06 10:08:11 följande:
Och kvinnor måste lära sig att knulla är en sak och skaffa barn en annan, iallafall på den här sidan av 70-talet..
Vad har det med vad jag skriver om att göra? Man kan bli gravid av misstag, det blev jag. Jag klarade av att göra abort, det trodde jag inte innan men jag upplevde inga problem alls.
Men om jag INTE hade klarat av det så hade jag vetat att valet att behålla barnet är MITT och vill inte mannen vara med alls (förutom underhållet då) så är det JAG som har valt risken att mitt barn inte har en närvarande pappa. JAG har då skyldighet att se till att mitt barn får bra manliga förebilder och att mitt barn växer upp till en så trygg och harmonisk vuxen som det står i min makt.
Den som inte klarar av att göra abort ska inte tvingas till det oavsett skäl. Barnet ska inte tvingas till ännu större fattigdom än de redan får iom att de i huvudsak har en försörjare istället för två.
De som ser till att bli gravida trots att de vet att mannen inte vill bör också ha insikt i vad de riskerar. Men många verkar tro att mannen SÅ KLART ska vekna och älska deras gemensamma barn för att han får barn med just HENNE.
Om man inte vet hur barn blir till ska man inte ha sex. Om man inte vet vad man riskerar och är beredd att ta konsekvenserna om det blir ett barn ska man inte ha sex.
Om man inte är beredd att skydda sig på de sätt man kan så ska man inte ha sex.
Kvinnor bestämmer över sina kroppar, män över sina. Om en man 'ger' en kvinna sina spermier är de i hennes kropp, alltså har inte mannen längre någon bestämmanderätt över dem.
Män kan lära sig detta. Män är generellt sätt inte ointelligenta.